CURSUS CONCEPTONTWIKKELING

In 4 dagen naar een creatief campagne- of merkconcept

Onderscheidend communiceren

5

sessies

6-8

deelnemers

€1750 ex btw

Locatie

Rotterdam

Ontdek de Kracht van Creativiteit en Strategie in de Cursus Conceptontwikkeling

Sta jij solo of met je team voor de uitdaging om unieke concepten te ontwikkelen voor communicatie, activatie, branding of productlanceringen? De beste marketingconcepten zijn uniek en waardevol. Deze training conceptontwikkeling geeft je de tools en een bewezen aanpak om ze te bedenken.

Veelgehoorde vragen van deelnemers zijn: hoe vermijd ik te snel in middelen te denken, en hoe geef ik structuur aan het conceptontwikkeling proces? Met de Focus-Flow-Form strategie, en het exclusieve boek De Mondriaan van Marketing, leer je stap voor stap hoe je gegarandeerd een opvallend en effectief concept ontwikkelt waar je doelgroep van gaat opkijken.

In deze training conceptontwikkeling ligt de nadruk op het combineren van creatief denken met een sterke strategische visie. Je leert niet alleen hoe je de aandacht van jouw doelgroep trekt, maar ook hoe je ze langdurig betrokken houdt met ideeën waar ze niet omheen kunnen.

Breng je eigen case in en ga naar huis met een volledig uitgewerkt concept voor jouw merk of campagne – een concept dat zich onderscheidt van de massa.

 

De training helpt je:

Het proces van idee naar uitvoering te structureren.
Minder in middelen en meer vanuit creatieve visie te denken.
Concepten te beoordelen en beter te briefen.
Een sterk creatief voor je eigen case te ontwikkelen.

Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling?

Deze 4 dagen zijn speciaal voor marketing- en communicatieprofessionals, creatieven en online specialisten die hun strategische en creatieve vaardigheden willen versterken. Dankzij de middelenvrije aanpak is de training conceptontwikkeling breed toepasbaar, of je nu werkt aan merkstrategie, branding, kunstprojecten, vastgoedconcepten, productconcepten of game development. 

Previous slide
Next slide

Programma en informatie

Dag 1 – FOCUS: Strategie en Visie

13:00 – 16:00

  • Introductie van het werkboek De Mondriaan van Marketing
  • Inleiding tot de Focus, Flow, Form strategie
  • Visievorming en de Creatieve Rationale: de fundamenten van elk succesvol concept
  • Het stellen van heldere doelen en het activeren van je doelgroep
  • Ontwikkelen van parapluconcepten en seriematige concepten
  • Je werkt tijdens de cursus aan je eigen case
Dag 2 – FLOW: Creatieve concepten bedenken

13:00 – 16:00

  • De succesfactoren achter winnende concepten
  • Creatieve technieken voor conceptontwikkeling
  • Out-of-the-box denken en guerrilla-mindset
  • Brainstormen, mindmappen en scampering techniek
Dag 3 – Inspiratie en werken aan je case

13:00 – 16:00

  • De “Single Minded Proposition” – de kern van je concept als leidraad voor al je uitingen
  • Werken aan je eigen case, met begeleiding
  • Bij een groep vanaf 6 personen gaan we ‘s morgens op bezoek bij een Rotterdams creatief bureau ( de tijden zijn in dat geval 9:30 – 15:00)
Dag 4 – FORM: Concepten uitwerken in content

13:00 – 16:00

  • Verhalen vertellen met beeld en tekst: van concept naar krachtige content
  • Gezamenlijke brainstormsessie op een real-life case
  • Verder werken aan je eigen case
Online eindpresentatie

9:30 – 11:00

  • Twee weken na de training vindt een online sessie plaats waarin je jouw concept en case presenteert
  • Je ontvangt waardevolle feedback op de output van je proces en je uitgewerkte case
Blijven leren in de online training
Naast de live sessies krijg je toegang tot de online training in 3 modules. Hierin wordt veel uit de live training nog even aangestipt en krijg je aanvullende informatie over creatieve denktechnieken. 

December/Januari
16 dec 13:00 – 16:00
17 dec 13:00 – 16:00
9 jan 13:00 – 16:00 ( of 9:30 – 15:00 bij bureaubezoek)
10 jan 13:00 – 16:00
online eindpres. 9.30 – 11:00 datum ntb

Februari/Maart
24 febr 13:00 – 16:00
25 febr 13:00 – 16:00
13 maart 13:00 – 16:00 ( of 9:30 – 15:00 bij bureaubezoek)
14 maart 13:00 – 16:00
online eindpres. 9.30 – 11:00 datum ntb

April
3 april 13:00 – 16:00
4 april 13:00 – 16:00
14 april 13:00 – 16:00 ( of 9:30 – 15:00 bij bureaubezoek)
15 april 13:00 – 16:00

Live en online. Tussen de trainingsdagen door heb je alle tijd om online workshops te bekijken en je briefing aan te vullen.

  • Creatieve denktechniek Scampering 
  • Chat GPT inzetten bij conceptontwikkeling en contentcreatie
  • Visual storytelling en ontwikkelen van een designvisie
  • Storytelling in content met de Heroes Journey en Hero, Hub, Hulp
  • Concepten toetsen en beoordelen

Deze 4 daagse training kost €1750 ex BTW per persoon. BTW vrij factureren is mogelijk.
Wist je dat je op www.werktuigppo.nl subsidie kunt aanvragen tot wel 30% van de prijs?

Locatie
Het Versdenkers atelier. Drievriendenstraat 26, 3014 JS Rotterdam. 5 minuten lopen van Centraal Station.
Incompany trainingen vinden op eigen locatie plaats. 

Aan het eind van de training ontvang je een Versdenkers certificaat.

Trainer Lisa van Noorden

Creatief strateeg, trainer, kunstenaar

Aanmelden

Leer nu alles over conceptontwikkkeling.

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over de training.

Teamtraining

Boek deze training incompany met je collega's.

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over de training.

Teamtraining

Boek deze training incompany met je collega's.

Kennis over conceptontwikkeling

Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.