KENNIS, CASES EN BLOGS
Wij weten als geen ander dat je inspiratie nodig hebt. Om creatief te kunnen denken. Zodat je ook eens niet logische, onverwachte keuzes kunt maken. Schrijf je je in op ons Versdenkers Blog en Nieuwsbrief? Dan krijg je ook nieuws over acties en voordelen bij trainingen.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief met blog
"*" indicates required fields

De Design Thinking Methode: Creatieve Powerhouse voor Probleemoplossing
Design Thinking is geen magische toverspreuk voor ontwerpers, noch is het een geheim genootschap van creatieve denkers. Het is een benadering van probleemoplossing die iedereen kan omarmen. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van Design Thinking, waarbij we de spelregels, verschillende vormen van innovatie, de rollen en attitudes, en de 5 fases verkennen.

Communicatietraining voor creatieve teams – Zo Verfijn je de Creatieve Samenwerking
Communicatietraining met behulp van tools als de Roos van Leary, kan een belangrijke rol spelen in het versterken van communicatieve vaardigheden binnen creatieve teams. De verbeterde communicatie als resultaat van zo’n training kan daarmee de hele bureaustrategie sterker maken.

Weg met dat ouwe liedje! Hoe je als muzikant originaliteit vindt in een Wereld van Herhaling
Geen enkel idee is origineel. Dat ontdekten we een tijdje terug in de plagiaatrechtszaak tegen Ed Sheeran. Bestaat er nog wel originele muziek? En hoe leer je creatief te kijken naar de structuren om je heen?

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan
De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Waarom is een heldere beeldvisie júist belangrijk bij AI-gemaakt beeld?
Júist als je gebruik maakt van artificial gegenereerd beeld is het belangrijk om een duidelijke beeldvisie te ontwikkelen. Niet alleen omdat de AI niet zèlf een consistente unieke beeldstijl ontwerpt, maar ook omdat je de technologie daarmee verantwoord en ethisch inzet.

De Design Thinking Methode: Creatieve Powerhouse voor Probleemoplossing
Design Thinking is geen magische toverspreuk voor ontwerpers, noch is het een geheim genootschap van creatieve denkers. Het is een benadering van probleemoplossing die iedereen kan omarmen. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van Design Thinking, waarbij we de spelregels, verschillende vormen van innovatie, de rollen en attitudes, en de 5 fases verkennen.

Communicatietraining voor creatieve teams – Zo Verfijn je de Creatieve Samenwerking
Communicatietraining met behulp van tools als de Roos van Leary, kan een belangrijke rol spelen in het versterken van communicatieve vaardigheden binnen creatieve teams. De verbeterde communicatie als resultaat van zo’n training kan daarmee de hele bureaustrategie sterker maken.

Weg met dat ouwe liedje! Hoe je als muzikant originaliteit vindt in een Wereld van Herhaling
Geen enkel idee is origineel. Dat ontdekten we een tijdje terug in de plagiaatrechtszaak tegen Ed Sheeran. Bestaat er nog wel originele muziek? En hoe leer je creatief te kijken naar de structuren om je heen?

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?