KENNIS, CASES EN BLOGS
Wij weten als geen ander dat je inspiratie nodig hebt. Om creatief te kunnen denken. Zodat je ook eens niet logische, onverwachte keuzes kunt maken. Schrijf je je in op ons Versdenkers Blog en Nieuwsbrief? Dan krijg je ook nieuws over acties en voordelen bij trainingen.
Schrijf je in voor de nieuwsbrief met blog
"*" indicates required fields

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan
De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Waarom is een heldere beeldvisie júist belangrijk bij AI-gemaakt beeld?
Júist als je gebruik maakt van artificial gegenereerd beeld is het belangrijk om een duidelijke beeldvisie te ontwikkelen. Niet alleen omdat de AI niet zèlf een consistente unieke beeldstijl ontwerpt, maar ook omdat je de technologie daarmee verantwoord en ethisch inzet.

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?
Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Hoe bepaal je een goede ontwerpvraag voor Design Thinking
Design thinking is een populair en effectieve innovatie techniek om nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Maar het kan ook heel geschikt zijn om de

Future thinking: handelen met een blik op de toekomst
Hoe kunnen we met future thinking betere antwoorden vinden op de vragen van morgen? Veranderende behoeften en waarden van mensen, de impact van technologische ontwikkelingen en de

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan
De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Waarom is een heldere beeldvisie júist belangrijk bij AI-gemaakt beeld?
Júist als je gebruik maakt van artificial gegenereerd beeld is het belangrijk om een duidelijke beeldvisie te ontwikkelen. Niet alleen omdat de AI niet zèlf een consistente unieke beeldstijl ontwerpt, maar ook omdat je de technologie daarmee verantwoord en ethisch inzet.

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?
Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.