met je team gestructureerd van idee naar plan

Incompany conceptontwikkeling, samengesteld naar jullie behoefte

Bij conceptontwikkeling komen creativiteit en strategie samen. Een goed concept ontwikkelen voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Deze training helpt jouw team dat proces te structureren.

Onze Focus, Fly, Flow strategie brengt je van een idee naar een plan. Je leert hoe je conceptontwikkeling gestructureerd toepast binnen marketing en communicatie concepten, social media campagnes, branding, events of produktontwikkeling. Daarmee introduceren we ook een nieuwe werkwijze aan je team.

Conceptontwikkeling gaat over strategische creativiteit, minder over middelen

Tijdens de incompany training conceptontwikkeling ligt de nadruk op het ontwikkelen van een sterke visie en slimme concepten. De training onderscheidt zich daarin van elke andere training conceptontwikkeling, waarin vaak naar een specifiek medium toegewerkt wordt. Dat kan vernieuwing in de weg staan. Vanuit een sterke visie en een goed concept worden de ideale middelen al snel duidelijk.

Een korte workshop, of een langere training

Het programma van deze training kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Dat kan een korte kennismaking zijn, een how-to van 1 dag, of een volledige, diepgaande training. We helpen jouw afdeling door een gestructureerde werkwijze voor het hele team te introduceren. Daarvoor werken we met de door Versdenkers ontwikkelde Focus-Fly-Flow roadmap als conceptontwikkeling strategie. En met ons AMMO! model om concepten van externe producenten beter te beoordelen. Maar als jouw organisatie anders werkt, andere behoeften heeft, dan kan Versdenkers ook voor jullie een maatwerk roadmap ontwikkelen.

Daarmee is deze training waardevol voor zowel teams die conceptontwikkeling binnenshuis houden, als voor teams die uitbesteden aan externe bureaus.

Dag 1

  • Introductie Focus, Fly, Flow strategie
  • Visievorming; de basis van elk concept
  • Concepten focussen op doelgroepen
  • Briefing en debriefing
  • Maatschappelijke- en markt trends als uitgangspunt voor een concept

Dag 2

  • Tricks en Tools als conceptversterker
  • Guerrilla denken en Nudging
  • Scampering als creatieve denktechniek
  • Mindmap technieken als uitgangspunt voor ideevorming
  • Concepten voor een case ontwikkelen met behulp van een mindmap

Dag 3

  • De “single minded proposition” – de essentie van je concept benoemen
  • Visual storytelling als conceptversterker
  • Het ontwikkelen van een designvisie
  • Storytelling toepassen in concepten
  • Concepten toetsen en beoordelen
  • Werken aan cases

Dag 4

  • De Focus, Fly, Flow strategie in je team en werkwijze borgen
  • Effectief brainstormen
  • Werken aan een concrete case
  • Presentatie van de concepten
Incompany training Conceptontwikkeling
4 dagen training
prijs t/m 8 personen
€7600
extra deelnemers vanaf 8
optioneel
€50 pppd
maatwerk programma
optioneel
€750
ruimte/snacks/drank/lunch
optioneel
vanaf €500 per dag
trainingsboekjes op papier
optioneel
€15 ps
reiskosten/tijd trainers
Op nacalculatie
€-
roadmap ontwikkeling
optioneel
vanaf €4500
coaching/advies
€500  per blok van 2 uur

Leren in de virtual classroom

De incompany Conceptontwikkeling training vindt voorlopig plaats in een virtual classroom. In de virtuele training werken deelnemers ook thuis aan deelopdrachten. Op een eigen gekozen moment. Voor deze training maken we gebruik van de software van Microsoft Teams.

Klik op de afbeelding om het programma te downloaden.

Conceptontwikkeling-virt.classroom
PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt