Vers strategisch en creatief perspectief.
Ik help organisaties om strategisch creatief denken te versterken – precies wat ze nu hard nodig hebben om écht impact te maken. In mijn gereedschapskist neem ik een variatie aan tools en kennis mee: Conceptontwikkeling, Design Thinking, Merkstrategisch denken. En natuurlijk mijn jarenlange ervaring in het coachen van creatieven en teamleiders.
Versdenkers
Ik werk met leiders en creatieve teams om merkstrategieën niet alleen te verfijnen, maar om communicatie écht te laten leven. Samen zetten we interne en externe boodschappen om in prikkelende, betekenisvolle ervaringen die je publiek raken en blijven hangen. Dit doen we door te Versdenken.
Versdenken brengt drie concrete resultaten: een scherpere merkidentiteit die jouw organisatie helder en authentiek uitdrukt, een cultuur van innovatie die je team vooruitstuwt, en de professionele én persoonlijke groei van leiders en teamleden.
Versdenken
Jij zoekt creatieve oplossingen voor jouw uitdagingen. Ik toon je nieuw perspectief en frisse ideeën die het verschil maken.
Merkstrategie
Van startup tot big brand, of je nu een grote koerswijziging wilt maken of een zijweg wilt verkennen. Ik sta naast je.
Brand experience
Elke interactie met jouw merk is een kans voor een onvergetelijke ervaring. Ik zorg dat je die kans optimaal benut.
Talent ontwikkeling
Sterke merken beginnen bij sterke mensen. Ik help professionals groeien in creativiteit en strategie.
Creatief en commerciëel: MPGtoday, WIM creative agency, ThinkYellow, Brandsum, Kaliber Interactive, Young&Rubicam, Funda, Bram Ladage, Greenchoice, Mediamarkt, T-Mobile, Action, Google, Compacon, Postcodeloterij.
Media: Sony Music, Universal Music, Mediahuis, Warner Music, Persgroep, Dutch Filmfonds, Bruna Uitgevers.
Overheid: Min. van SoZaWe, Min. van Financiën, Rijkswaterstaat, Gemeente Rotterdam, Gemeente Amsterdam, Gemeente Groningen, Gemeente Utrecht, Provincie Flevoland, Provincie Zuid-Holland.
Cultureel: Boijmans Van Beuningen, Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Scheepvaartmuseum, Wereldmuseum, Floriade.
Onderwijs: Haagse Hogeschool, Windesheim College, Scalda, Saxion, MBO Amersfoort, Avans Hogeschool, Maastricht University.
Overig: INretail, ANWB, APG, Robeco, ING, Nationale Nederlanden, SDW, CNV, Nat. Ombudsman, Heijmans, Dura Vermeer.
Lisa van Noorden - 'De Mondriaan van Marketing'
Uitgegeven door Lannoo Uitgevers in Belgie en Van Duuren management in Nederland. Sept 2024.
De Belgium Association of Marketing schreef:
Zeggen dat ‘De Mondriaan van Marketing’ een bron van inspiratie is voor de sector, is een understatement. Als kunstenaar en creatief strateeg voegt Lisa van Noorden met het werk, deze maand ons Marketing Book of the Month, een uniek perspectief en zelfs een waardevolle praktische leidraad toe aan de marketingliteratuur.
Van emotie naar expressie
Kunst maken is mijn levenslange passie, het vormt een niet aflatende stroom aan creativiteit. Principes uit de kunst – hoe ontstaat een idee, hoe kom je tot een concept en hoe bereik je het optimale effect met de uitvoering – pas ik ook toe op de creatieve processen binnen organisaties. Het omzetten van emotie in expressie geldt precies zo ook voor merkstrategie, mens- en organisatieontwikkeling.