Creatieve organisaties-positionering

Strategie en Innovatie 
– Hoe kunnen we de positionering en communicatiestrategie van Provincie Flevoland helder definiëren naar interne en externe doelgroepen en ‘tastbaar’ maken in inspirerende content?

Provincie Flevoland

Positionering, corporate identity, teamtraining en communicatiestrategie

Provincie Flevoland is een plek waar letterlijk ruimte is. Om te werken, om te leven en om te groeien. Een provincie die zich kenmerkt door innovatie, doortastendheid en het gewoon doen. Om die boodschap te laten leven bij burgers, stakeholders en veel partners werkte zij samen met Versdenkers aan haar positionering en in- en externe communicatiestrategie. Versdenkers gaf dat vorm in een strategisch advies en een langdurend trainingsprogramma voor marketing-communicatie teams. 

Provincie Flevoland is een grote, complexe organisatie met veel verschillende externe klanten en stakeholders. Naast de communicatieafdeling zijn ook andere interne afdelingen en projectgroepen actief met communicatie naar in- en externe stakeholders en doelgroepen. Dat zijn natuurlijk burgers, maar ook kennisinstituten, ondernemers, politiek, landbouw etc. 

Voor de ontwikkeling van de nieuwe positionering, corporate identity en communicatiestrategie kiest Provincie Flevoland er bewust voor deze afdelingen en projectgroepen in het proces te betrekken. Zo ontstaat een steviger draagvlak en een effectievere inzet van de nieuwe communicatiestrategie.

Provincie Flevoland communicatiestrategie
Vanuit een heldere strategie kunnen creatieve communicatie concepten voor diverse doelgroepen worden bedacht.
Een venndiagram dat de verschillende onderdelen van een bedrijf laat zien.
Het model is toepasbaar op externe- en interne communicatie

De communicatiestrategie aanpak

Het traject voor Provincie Flevoland is een afwisselend programma. Het beslaat een reeks op maat gemaakte trainingen, feedback en advies sessies. Stap voor stap en met input van alle betrokkenen is een aansprekende nieuwe positionering en communicatiestrategie ontwikkeld.
 

De teams leren werken met het nieuwe communicatieframe, een op maat ontwikkeld model waarmee de strategische aspecten van communicatievraagstukken ontwikkeld worden, maar ook het creatieve communicatie concept bedacht wordt.

In praktische workshops werken de teams verder aan hun vaardigheden op het gebied van conceptontwikkelingvisuele communicatie en brandstorytelling, zodat ze beter in staat zijn de vertaalslag naar content te maken. 

 
 
Provincie Flevoland communicatiestrategie
Het communicatiemodel geeft richting aan brandstorytelling en contentstrategie

Communicatiestrategie en Beeldvisie

De communicatie van Provincie Flevoland spreekt een breed spectrum aan doelgroepen aan. Hoe ontwikkel je een visie op beeldtaal die voldoende houvast geeft, maar ook vrijheid biedt om af te wisselen? Versdenkers ontwikkelde een framework dat richting geeft aan zowel generiek als specifiek beeld. 

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

2 x per maand inspiratie ontvangen. Kunst, creativiteit, campagnes, cases en trainingen.

Social Media

Deel deze pagina

Email
LinkedIn
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.