Strategie en Innovatie 
Hoe kunnen we onszelf bij onze klanten en stakeholders duidelijker positioneren en zorgen voor meer verbinding en zichtbaarheid onder onze leden en stakeholders?

KWH: een nieuwe plek in het hart van leden

Positionering, communicatiestrategie en realisatie

KWH is het landelijke kennis- en kwaliteitscentrum voor en door wooncorporaties. Als de directie in 2019 bij ons aanklopt, is dat in eerste instantie voor een training Storytelling. Al gauw blijkt dat bij KWH een diepere vraag op tafel ligt: de behoefte aan een nieuwe positionering en communicatiestrategie. En de vertaling ervan in een corporate communicatieconcept en aansprekende content. Dat pakt KWH samen met Versdenkers aan.

De positionering, interne identiteit en het externe imago van KWH sluiten niet op elkaar aan. Intern is al een flinke veranderslag gemaakt, een fris en jong team draait aan de knoppen. Dit wordt extern nog niet weerspiegeld in de positionering, de communicatie en de content.

KWH is marktleider in huurdersonderzoek, maar de taal is wollig, vol jargon en de website is niet overzichtelijk. De diensten van KWH zijn niet duidelijk geformuleerd. KWH geeft daarmee geen realistisch beeld van de frisse organisatie die ze eigenlijk is, staat te ver van haar doelgroep af en verliest klanten

positionering KWH
De nieuwe website met fotografie van KWH.

Positionering KWH: onze aanpak

In een op maat gemaakt trainingstraject gaan we samen met de directie en medewerkers van KWH aan de slag. We beginnen met de positionering, de merkwaarden en brandstorytelling. Als de nieuwe positionering en communicatie strategie staan, scherpt een copywriter het merkverhaal van KWH aan. Er is daarbij veel aandacht voor een passender tone of voice. De beeldstrategie blijft niet achter; langs het traject loopt de ontwikkeling van een nieuwe website .

positionering KWH
De oude website en beeldonderzoek met foto's van Sanne Donders.

Deel deze pagina

Email
LinkedIn

Praat met ons - Contactformulier

Naam
briefing

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer over deze case

Praat met ons - Contactformulier

Naam
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA
27/28 nov en 11/12 dec (vol)
22/23 jan 5/6 febr 2024
4/5/18/19 maart 2024
27/28 april en 10/11 mei

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.