VISUELE COMMUNICATIE EN BEELDBELEID

Teamtraining: Ontdek de kracht van goed gekozen beeld

Conceptontwikkeling

1 - 2

dagen

3 - 10

deelnemers

Vanaf 2099,- ex btw

Tijd

flexibel

Locatie

flexibel

STRATEGISCH, CREATIEF EN PRAKTISCH WERKEN AAN INSPIRERENDE VISUELE CONTENT

Visuele Communicatie en merkcommunicatie horen bij elkaar. Want goedgekozen beeld bij inspirerende content helpt je merk enorm. Beeld is bepalend voor de indruk die je achterlaat, en de beleving die je biedt. Bewuste keuzes maken in visuele communicatie is niet eenvoudig. Maar wél heel belangrijk.  

In de cursus Visuele communicatie en Beeldbeleid voor teams kijken we vooral naar fotografie, illustratie en video. Ook besteden we aandacht aan het zelf maken van pakkend beeld met eenvoudige online tools. 

In deze training leer je:

Voor welke teams is deze training

Voor marketing en communicatie teams, redactie en webmasters. Voor teams die met rebranding bezig zijn en verfrissing zoeken in visuele communicatie.

STRATEGISCH, CREATIEF EN PRAKTISCH WERKEN AAN INSPIRERENDE VISUELE CONTENT

Visuele Communicatie en merkcommunicatie horen bij elkaar. Want goedgekozen beeld bij inspirerende content helpt je merk enorm. Beeld is bepalend voor de indruk die je achterlaat, en de beleving die je biedt. Bewuste keuzes maken in visuele communicatie is niet eenvoudig. Maar wél heel belangrijk.  

In de cursus Visuele communicatie en Beeldbeleid voor teams kijken we vooral naar fotografie, illustratie en video. Ook besteden we aandacht aan het zelf maken van pakkend beeld met eenvoudige online tools. 

In deze training leert je team:

Voor welke teams is deze training

Voor marketing en communicatie teams, redactie en webmasters. Voor teams die met rebranding bezig zijn en verfrissing zoeken in visuele communicatie.

Programma

Het programma kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Bijvoorbeeld in een mix van live en offline sessies, overdag of in de avond.

Om het team voor te bereiden op de nieuwe visuele strategie doen we eerst onderzoek naar het huidige beeld in de gebruikte communicatiemiddelen.

  • Trends en ontwikkelingen in Visual Storytelling
  • Best practices in Visual storytelling
  • Beeld en merkbeleving. Hoe versterken ze elkaar?
  • Creatief zijn met beeld; metaforen en contexten gebruiken.
  • Beeldtaal; hoe beschrijf je het en pas je het toe?
  • Beeldvisie en beleid
  • Putting it all together; visual storytelling inzetten voor je eigen brand

  • In de tussenweek zoek je inspirerend beeld bij een eigen case
  • Bespreken tussentijdse opdracht
  • Samenwerken met fotografen en illustratoren: selecteren, briefen en debriefen
  • Visual storytelling in bewegend beeld; vlogs en video
  • Zelf beeld kiezen bij een communicatie uiting
  • Na de training schrijf je een beeldvisie en briefing en krijg je feedback via mail.
  • Daarna kun je met professional coaching borgen dat gemaakte keuzes ook op langere termijn toegepast worden.
  • Ter afsluiting krijg je een certificaat en toegang tot de LinkedIn Versdenkers community.

Klaar om te starten?

Informatie en advies

Wie is de trainer​

Lisa-versdenkers-conceptontwikkeling

Lisa van Noorden leert je hoe goed gekozen beeld je merkbeleving versterkt.

Heb je vragen?

We vertellen je graag meer als je praktische of inhoudelijke vragen hebt. Open het contactformulier of bel 0619 598 987.

Hoe zetten we Visuele communicatie in ?

Creatieven kunnen niet altijd aan staan
Creatieve organisaties

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan

De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Meer over deze case »
Creatieven kunnen niet altijd aan staan
Creatieve organisaties

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan

De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Meer over deze case »

Incompany training

Open inschrijving training

Scroll to Top

WAT IS ER MOGELIJK?
Het programma wordt samengesteld naar behoefte. Een korte workshop, een how-to van 1 dag. Een 2, 3 of 4 daagse training. 

PRIJS
Groep tot 20 pers.
0,5 dag – 1 trainer v/a €1150,-
1 dag – 1 trainer  v/a €2099,-
1 dag – 2 trainers  v/a €3750,-
Maatwerk v/a €750,-
Atelierhuur/lunch v/a €350,-

Extra deelnemers p.p.p.d.: €100,-
Excl BTW en Reiskosten

TIJDEN
In overleg

LOCATIE
Versdenkers atelier of eigen locatie

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA
21/22 aug en 7/8 sept
2/3/16/17 november

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.