Van brainstorm tot brand
met Lisa van Noorden
Merkontwikkeling voor bewuste ondernemers
In deze ééndaagse Concept & Branding Masterclass leer jij hoe je jouw merk sterk in de wereld zet.
Je staat in de startblokken om jouw eigen merk te lanceren. Een merk dat niet alleen commercieel succesvol is, maar ook een positieve impact op de wereld en de gemeenschap heeft. Je hebt een visie die verder gaat dan winst; je wilt bijdragen aan een betere wereld.
Welkom bij deze ééndaagse online masterclass voor bewuste ondernemers zoals jij.
In deze masterclass combineren we interactieve workshops met praktische oefeningen. Je leert hoe je een merk ontwikkelt dat niet alleen aantrekkelijk is, maar ook bijdraagt aan maatschappelijke doelen. Een merk dat jouw doelgroep aanspreekt en waar ze graag voor naar “je winkel” komen.
Aan het einde van de dag heb je niet alleen een duidelijk plan, maar ook het zelfvertrouwen om jouw sociaal verantwoorde merk te laten groeien en bloeien.
Lisa van Noorden - Trainer en auteur van De Mondriaan van Marketing
Lisa van Noorden is zelf trainer, creatief strateeg en kunstenaar. Zij traint professionals in creatieve conceptontwikkeling en leiderschap en werkt met meest bekende organisaties in Nederland. Meer dan 15 jaar kennis en ervaring zijn samengebracht in deze conceptontwikkeling training.
Lisa publiceert regelmatig blogs en vak artikelen en is als spreker verbonden aan Speakersbase in Belgie.
"Een inspirerend merk moet op hoog creatief niveau met doelgroepen communiceren."
Programma en informatie
Je leert stap voor stap hoe je een concept voor een sterke merkidentiteit ontwikkelt en daarmee jouw doelgroep raakt. Daarbij werken we met het boek “De Mondriaan van Marketing” en het innovatieve Focus-Flow-Form stappenplan. Aan het einde van de dag ken je de belangrijkste stappen van merkontwikkeling en hoe je je merk creatief naar buiten brengt met aantrekkelijke communicatie.
FOCUS
Jouw merk in de steigers
Definieer de missie en visie van je sociaal verantwoorde merk. Wat zijn jouw kernwaarden en ethische principes? Ontwikkel jouw merkpersoonlijkheid, stel doelen en kies je doelgroep.
Aan de slag: Nu ga je je merkvisie concretiseren, waarbij je nadruk legt op de duurzame en sociale aspecten van je merk. Dit is de basis voor jouw creatieve concept.
FLOW
Bevrijd je Creativiteit
Technieken om creatief te denken en jouw unieke onderscheidende merkconcept te ontwikkelen.
Aan de slag: Samen brainstormen met de Disney methode en de Now-How-Wow box
FORM
Van Concept naar Communicatie
Jouw sociale merkconcept omzetten in beeld, taal, media en middelen.
Aan de slag: Met elkaar werk je je concept uit en bedenke je eenvoudige en aansprekende marketinguitingen en ideeen voor socials.
PITCH
In groepjes presenteer je je uitgewerkte concepten aan elkaar. Feedback krijgen en leren van elkaar.
Je hebt het gedaan!
12 Augustus
16 September
Deze 1 daagse online training kost €295 ex BTW per persoon. BTW vrij factureren is mogelijk.
Locatie
Online training
Na deze eendaagse training Conceptontwikkeling kun je verder professionaliseren door het volledige 4 daagse programma te volgen. Lees hier alle informatie over dit waardevolle programma.
Wat haal je uit deze dag?
Takeaway 1
Een roadmap waarmee je jouw merk positioneert en in de markt zet.
Takeaway 2
Een idee voor de branding van jouw merk, op basis waarvan je socials kunt gaan ontwikkelen.
Takeaway 3
De Mondriaan van Marketing, het handboek voor merkontwikkeling met de Focus-Flow-Form strategie.
Takeaway 4
Inspiratie, kennis en een nieuw netwerk van ondernemers.
Over het werkboek De Mondriaan van Marketing
De ultieme gids met een begrijpelijke structuur voor elke professional die op hoog creatief niveau met doelgroepen wil communiceren.
Start - Wie ben je als merk
Als conceptueel denker vertrek je vanuit de kernwaarden, merkpersoonlijkheid en positionering.
Daarvoor kijken we naar kunstenaars met sterke waarden, zoals Picasso, Coco Chanel en David Bowie.
Part 2 - Strategie en Focus
Focus is strategie en gaat over jouw doel en doelgroep. Focus leert je ook hoe je als merk een visie ontwikkelt, en dicht bij je authentieke waarden blijft. Daarvoor kijken we naar de kunsten.
Part 3 - De creatieve Flow
Flow bevrijdt je creativiteit zodat je opvallende merkconcepten kunt bedenken. Het stimuleert je om buiten de kaders te denken. In Flow bedenk je geestverruimende communicatie.
Part 4 - Form
Form gaat over uitvoering van concepten in beeld, taal, media en middelen. Je verpakt je concept in in een unieke, opvallende vorm. Ook hier halen we inspiratie uit geweldige kunst.
Boek Lisa als spreker
Conceptontwikkeling
Professional coaching
Ontvang een boekpreview van de Mondriaan van Marketing in je mailbox
Vul je emailadres in, start met lezen en concepten ontwikkelen.