CONCEPTONTWIKKELING

Structuur brengen in het strategische creatieve proces

Onderscheidend communiceren

4

dagen

6-8

deelnemers

1899,- ex btw

Tijd

10:00-16:00

Locatie

Rotterdam

CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN

Tijdens de cursus conceptontwikkeling ligt de nadruk op het ontwikkelen van een sterke visie en slimme concepten. Conceptontwikkeling voor communicatie, branding of een product kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus, Fly, Flow concept strategie structureer je dat proces. 

De training onderscheidt zich daarin van elke andere cursus conceptontwikkeling, waarin vaak naar een specifiek medium toegewerkt wordt. Dat kan vernieuwing in de weg staan. 

De training helpt je:

Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling

Voor marketing en communicatie professionals, creatieven en online specialisten. Omdat we middelenvrij werken is de cursus conceptontwikkeling toepasbaar op productontwikkeling, merkontwikkeling, branding, kunst concepten, vastgoed concepten, game development etc.

CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN

Een goed concept ontwikkelen voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus, Fly, Flow concept strategie structureer je dat proces. 

Tijdens de cursus conceptontwikkeling ligt de nadruk op het ontwikkelen van een sterke visie en slimme concepten. De training onderscheidt zich daarin van elke andere cursus conceptontwikkeling, waarin vaak naar een specifiek medium toegewerkt wordt. Dat kan vernieuwing in de weg staan. 

De training helpt je:

Voor wie is deze training

Voor marketing en communicatie professionals, creatieven en online specialisten. Omdat we middelenvrij werken is de cursus conceptontwikkeling toepasbaar op productontwikkeling, merkontwikkeling, branding, kunstconcepten, vastgoed concepten, game development etc.

 

Programma

  • Introductie Focus, Fly, Flow strategie
  • Visievorming; de basis van elk concept
  • Concepten focussen op doelgroepen
  • Briefing en debriefing
  • Maatschappelijke- en markt trends als uitgangspunt voor een concept
  • Werken aan cases
  • Tijdens de cursus conceptontwikkeling werk je aan een briefing voor je eigen case.
  • Tricks voor de conceptontwikkelaar
  • Guerrilla denken
  • Scampering als creatieve denktechniek
  • Mindmap technieken als uitgangspunt voor ideevorming
  • Werken met AI voor ideegeneratie
  • Concepten voor een case ontwikkelen met behulp van een mindmap
  • In de 2 weken na dag 2 werk je aan een opdracht.
  • De “single minded proposition” – de essentie van je concept benoemen
  • Visual storytelling als conceptversterker
  • Het ontwikkelen van een designvisie
  • Storytelling toepassen in concepten
  • Werken met AI voor tekst, beeld of content
  • Concepten toetsen en beoordelen
  • Werken aan cases
  • Effectief brainstormen op een case
  • Werken aan je eigen case
  • Presentatie van de concepten
  • Afsluiting

  • De laatste dag werk je in teamverband en solo aan je case. Deze dag duurt tot 14:00.
  • Twee weken na de training vindt een online feedback sessie plaats.
  • Hierin bespreek je de output van je proces en je case.
  • Daarna kun je doorleren met professional coaching of een andere training volgen.

  • Ter afsluiting krijg je een certificaat en toegang tot de LinkedIn Versdenkers community.

Klaar om te starten?

Informatie en inschrijven

Je kunt jezelf inschrijven via het inschrijf formulier. Als je liever eerst de brochure downloadt kan dat ook.

Wie is de trainer​

Lisa-versdenkers-conceptontwikkeling

Lisa van Noorden brengt je gestructureerd van idee naar plan in de cursus conceptontwikkeling.

Extra ?
We vertellen je graag meer als je praktische of inhoudelijke vragen hebt. Open het contactformulier of bel 0619 598 987.

Subsidie?
Wist je al dat je via www.werktuigppo.nl 1/3 kunt terugkrijgen op het cursusgeld?

Hoe zetten we conceptontwikkeling in?

briefing

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer lezen
Creatieven kunnen niet altijd aan staan
Creatieve organisaties

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan

De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Meer over deze case »

Incompany training

Open inschrijving training

Scroll to Top

TRAININGSDATA
21/22 aug en 7/8 sept
2/3/16/17 november

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam