GUERRILLAMARKETING EN NUDGING
Verleid je doelgroep met humor, beleving en een opvallend idee.​
1-2
dagen
3 - 12
deelnemers
€
1650,- EX BTW
Tijd
flexibel
Locatie
Flexibel
VERLEID JE DOELGROEP OM SAMEN MET JOU IN ACTIE TE KOMEN
Maatwerk | volledige cursus of korte workshop
‘Wij zijn goed! Huur ons in / koop ons product!’
Zo wordt vaak reclame gemaakt voor producten en diensten. Eenrichtingsverkeer vanuit de zender met het idee dat mensen hier wel op aanslaan. Helaas werkt het meestal niet zo en blijft de respons waarop je hoopte uit.
Maar wat nou als je het omdraait en denkt vanuit de behoefte van de doelgroep? Wat nou als je mensen een beleving geeft, humor, iets waardevols, entertainment of een verhaal om te delen? Gerelateerd aan jouw product of dienst natuurlijk. Dan wordt je reclame in plaats van feitelijk (en misschien wat saai) iets waarmee je mensen in het hart raakt.
‘We worden dagelijks gebombardeerd met reclame en inmiddels hebben we hier een filter tegen ontwikkeld.’
De creativiteit van GuerrillaMarketing
Wil je je boodschap onder de aandacht brengen? Denk vanuit de behoefte van de doelgroep. Geef ze een beleving, humor, entertainment, iets om te delen. ‘Show, don’t tell’. Zo neem je je doelgroep serieus en verleid je ze om samen met jou in actie te komen. Daarmee maak je communicatie:
– verrassend
– persoonlijk
– minder saai
– tweerichtingsverkeer
Gedragsverandering met Nudging
We duiken in het denkproces van mensen. Waarom doen ze wat ze doen? Welke kenmerken uit de gedragswetenschap liggen hieraan ten grondslag. Hoe kunnen we het keuzeproces subtiel beinvloeden (Nudging)? We bestuderen inspirerende voorbeelden en strategieën om in te zetten bij het verleiden van je doelgroep.
De training helpt jouw team:
- Merkbekendheid te vergroten
- Een onvergetelijke merkactivatie
- Free publicity te krijgen
- Ontsaaien (betere balans tussen fun en inhoud)
Voor welke teams is deze training
Voor marketing teams die stappen willen zetten in hun creativiteit. Concrete ideeën nodig hebben. Een beperkt marketing budget hebben. Hun team een creatieve boost willen geven.
VERLEID JE DOELGROEP OM SAMEN MET JOU IN ACTIE TE KOMEN​
Maatwerk | volledige cursus of korte workshop
‘Wij zijn goed! Huur ons in / koop ons product!’
Zo wordt vaak reclame gemaakt voor producten en diensten. Eenrichtingsverkeer vanuit de zender met het idee dat mensen hier wel op aanslaan. Helaas werkt het meestal niet zo en blijft de respons waarop je hoopte uit.
Maar wat nou als je het omdraait en denkt vanuit de behoefte van de doelgroep? Wat nou als je mensen een beleving geeft, humor, iets waardevols, entertainment of een verhaal om te delen? Gerelateerd aan jouw product of dienst natuurlijk. Dan wordt je reclame in plaats van feitelijk (en misschien wat saai) iets waarmee je mensen in het hart raakt.
‘We worden dagelijks gebombardeerd met reclame en inmiddels hebben we hier een filter tegen ontwikkeld.’
De creativiteit van GuerrillaMarketing
Wil je je boodschap onder de aandacht brengen? Denk vanuit de behoefte van de doelgroep. Geef ze een beleving, humor, entertainment, iets om te delen. ‘Show, don’t tell’. Zo neem je je doelgroep serieus en verleid je ze om samen met jou in actie te komen. Daarmee maak je communicatie:
– verrassend
– persoonlijk
– minder saai
– tweerichtingsverkeer
Gedragsverandering met Nudging
We duiken in het denkproces van mensen. Waarom doen ze wat ze doen? Welke kenmerken uit de gedragswetenschap liggen hieraan ten grondslag. Hoe kunnen we het keuzeproces subtiel beinvloeden (Nudging)? We bestuderen inspirerende voorbeelden en strategieën om in te zetten bij het verleiden van je doelgroep.
De training helpt jouw team:
- Verhalen te vertellen met social content
- Je doelgroep te verleiden met een experience
- Creativiteit in je communicatie toe te passen
- Een content strategie te ontwikkelen
Voor welke teams is deze training
Voor marketing teams, en in- en externe communicatie specialisten, webmasters of ondernemers met een eigen merk. Iedere professional die via social media contact maakt met een doelgroep. De cursus contentstrategie en social media is inspirerend, actief, creatief en biedt handvatten voor zowel beginners als gevorderden.Â
Programma Guerrillamarketing en Nudging
Het programma wordt naar behoefte vastgesteld met de onderstaande thema’s.
Strategie
Wat is een campagneconcept?
Hoe goed ken je je eigen identiteit en doelgroep eigenlijk?
Hoe formuleer je een inspirerende kernboodschap?
Nudging
Waarom doen mensen wat ze doen?
Hoe kun je het keuzeproces van de doelgroep subtiel beinvloeden?
Creativiteit
Iedereen is creatief. Welke technieken kun je daarvoor inzetten?
Brainstorm en Designvraag: Hoe stel je het doel voor je marketing uitdaging super scherp.
Aanpak
We bedenken in kleine groepjes zo veel mogelijk ideeën
We analyseren en kiezen de beste concepten
We maken de gekozen ideeën zo concreet mogelijk (hoe werkt het precies?)
We spreken af hoe nu verder na de brainstorm
Data en tijden worden in overleg vastgesteld. Bij een meerdaagse training is een tussenpauze van 1 of 2 weken aan te raden.Â
Â
Live met trainer Frank Paats
Vraag een intake en offerte aan. BTW vrij factureren is mogelijk.
Locatie
Incompany trainingen vinden op eigen locatie plaats.Â