GUERRILLAMARKETING EN NUDGING

Verleid je doelgroep met humor, beleving en een opvallend idee.​

Onderscheidend communiceren

1-2

dagen

3 - 12

deelnemers

1650,- EX BTW

Tijd

flexibel

Locatie

Flexibel

VERLEID JE DOELGROEP OM SAMEN MET JOU IN ACTIE TE KOMEN

Maatwerk | volledige cursus of korte workshop

‘Wij zijn goed! Huur ons in / koop ons product!’
Zo wordt vaak reclame gemaakt voor producten en diensten. Eenrichtingsverkeer vanuit de zender met het idee dat mensen hier wel op aanslaan. Helaas werkt het meestal niet zo en blijft de respons waarop je hoopte uit.

Maar wat nou als je het omdraait en denkt vanuit de behoefte van de doelgroep? Wat nou als je mensen een beleving geeft, humor, iets waardevols, entertainment of een verhaal om te delen? Gerelateerd aan jouw product of dienst natuurlijk. Dan wordt je reclame in plaats van feitelijk (en misschien wat saai) iets waarmee je mensen in het hart raakt. 

‘We worden dagelijks gebombardeerd met reclame en inmiddels hebben we hier een filter tegen ontwikkeld.’

De creativiteit van GuerrillaMarketing

Wil je je boodschap onder de aandacht brengen? Denk vanuit de behoefte van de doelgroep. Geef ze een beleving, humor, entertainment, iets om te delen. ‘Show, don’t tell’. Zo neem je je doelgroep serieus en verleid je ze om samen met jou in actie te komen. Daarmee maak je communicatie:

– verrassend
– persoonlijk
– minder saai
– tweerichtingsverkeer

Gedragsverandering met Nudging

We duiken in het denkproces van mensen. Waarom doen ze wat ze doen? Welke kenmerken uit de gedragswetenschap liggen hieraan ten grondslag. Hoe kunnen we het keuzeproces subtiel beinvloeden (Nudging)? We bestuderen inspirerende voorbeelden en strategieën om in te zetten bij het verleiden van je doelgroep.

De training helpt jouw team:

Voor welke teams is deze training

Voor marketing teams die stappen willen zetten in hun creativiteit. Concrete ideeën nodig hebben. Een beperkt marketing budget hebben. Hun team een creatieve boost willen geven.

VERLEID JE DOELGROEP OM SAMEN MET JOU IN ACTIE TE KOMEN​

Maatwerk | volledige cursus of korte workshop

‘Wij zijn goed! Huur ons in / koop ons product!’
Zo wordt vaak reclame gemaakt voor producten en diensten. Eenrichtingsverkeer vanuit de zender met het idee dat mensen hier wel op aanslaan. Helaas werkt het meestal niet zo en blijft de respons waarop je hoopte uit.

Maar wat nou als je het omdraait en denkt vanuit de behoefte van de doelgroep? Wat nou als je mensen een beleving geeft, humor, iets waardevols, entertainment of een verhaal om te delen? Gerelateerd aan jouw product of dienst natuurlijk. Dan wordt je reclame in plaats van feitelijk (en misschien wat saai) iets waarmee je mensen in het hart raakt. 

‘We worden dagelijks gebombardeerd met reclame en inmiddels hebben we hier een filter tegen ontwikkeld.’

De creativiteit van GuerrillaMarketing

Wil je je boodschap onder de aandacht brengen? Denk vanuit de behoefte van de doelgroep. Geef ze een beleving, humor, entertainment, iets om te delen. ‘Show, don’t tell’. Zo neem je je doelgroep serieus en verleid je ze om samen met jou in actie te komen. Daarmee maak je communicatie:

– verrassend
– persoonlijk
– minder saai
– tweerichtingsverkeer

Gedragsverandering met Nudging

We duiken in het denkproces van mensen. Waarom doen ze wat ze doen? Welke kenmerken uit de gedragswetenschap liggen hieraan ten grondslag. Hoe kunnen we het keuzeproces subtiel beinvloeden (Nudging)? We bestuderen inspirerende voorbeelden en strategieën om in te zetten bij het verleiden van je doelgroep.

De training helpt jouw team:

Voor welke teams is deze training

Voor marketing teams, en in- en externe communicatie specialisten, webmasters of ondernemers met een eigen merk. Iedere professional die via social media contact maakt met een doelgroep. De cursus contentstrategie en social media is inspirerend, actief, creatief en biedt handvatten voor zowel beginners als gevorderden. 

Previous slide
Next slide
Previous slide
Next slide

Programma Guerrillamarketing en Nudging

Het programma wordt naar behoefte vastgesteld met de onderstaande thema’s.

Strategie

  • Wat is een campagneconcept?

  • Hoe goed ken je je eigen identiteit en doelgroep eigenlijk?

  • Hoe formuleer je een inspirerende kernboodschap?

    Nudging

  • Waarom doen mensen wat ze doen?

  • Hoe kun je het keuzeproces van de doelgroep subtiel beinvloeden?

    Creativiteit

  • Iedereen is creatief. Welke technieken kun je daarvoor inzetten?

  • Brainstorm en Designvraag: Hoe stel je het doel voor je marketing uitdaging super scherp.

    Aanpak

  • We bedenken in kleine groepjes zo veel mogelijk ideeën

  • We analyseren en kiezen de beste concepten

  • We maken de gekozen ideeën zo concreet mogelijk (hoe werkt het precies?)

  • We spreken af hoe nu verder na de brainstorm

Data en tijden worden in overleg vastgesteld. Bij een meerdaagse training is een tussenpauze van 1 of 2 weken aan te raden. 

 

Live met trainer Frank Paats

Vraag een intake en offerte aan. BTW vrij factureren is mogelijk.

Locatie
Incompany trainingen vinden op eigen locatie plaats. 

Trainer Frank Paats

Lees meer over de ervaring van Frank

Bel Frank

Stel al je vragen over deze training

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over onze trainingen.

Meer teamtraining

Van brainstormen tot teamcommunicatie. Alles voor je creatieve team.

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over de training.

Meer teamtraining

Van brainstormen tot teamcommunicatie. Alles voor je creatieve team.

Kennis over Nudging en Guerrillamarketing

Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.