CONCEPTONTWIKKELING VOOR TEAMS

Een verse aanpak voor concept en campagne

Onderscheidend communiceren

2-4

dagen

3 - 25

deelnemers

VANAF 3800,- EX BTW

Tijd

flexibel

Locatie

Flexibel

DE CURSUS CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN

Maatwerk | volledige cursus of korte workshop

Conceptontwikkeling voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus-Flow-Form concept strategie leert je hele team hoe je structuur geeft aan dat proces. 

De training helpt jouw team:

Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling

Voor marketing en communicatie teams, strategen, online specialisten en teams die een merk in de markt willen zetten. Omdat we middelenvrij werken is deze conceptontwikkeling training toepasbaar op productontwikkeling, merkontwikkeling, branding, kunst concepten, vastgoed concepten, game development etc.

DE CURSUS CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN

Maatwerk | volledige cursus of korte workshop

Conceptontwikkeling voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus-Flow-Form concept strategie leert je hele team hoe je structuur geeft aan dat proces. 

De training helpt jouw team:

Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling

Voor marketing en communicatie teams, strategen, online specialisten en teams die een merk in de markt willen zetten. Omdat we middelenvrij werken is deze conceptontwikkeling training toepasbaar op productontwikkeling, merkontwikkeling, branding, kunst concepten, vastgoed concepten, game development etc.
Previous slide
Next slide

Programma en informatie

Het programma wordt naar behoefte vastgesteld met de onderstaande thema’s.

FOCUS: Strategie en Visie. 

• Introductie Focus-Flow-Form strategie
• Introductie werkboek De Mondriaan van Marketing
• Visievorming en de Creatieve Rationale; de basis van elk concept
• Doelen, doelgroepen en beleving
• Tijdens de cursus conceptontwikkeling werk je aan een eigen case.

FLOW: Creatieve concepten bedenken. 

• Tricks voor de conceptontwikkelaar
• Guerrilla denken
• Mindmap technieken als uitgangspunt voor ideevorming
• De “single minded proposition” – de essentie van je concept benoemen
• Werken aan je eigen case

FORM: Concepten uitwerken in content. 

• Effectief brainstormen op een eigen case
• Concepten uitrollen in een content- of activatie strategie.

Data en tijden worden in overleg vastgesteld. Bij een meerdaagse training is een tussenpauze van 1 of 2 weken aan te raden. 

 

Live en online. Tussen trainingsdagen door kunnen teamleden online mini-workshops bekijken.

  • Trendwatching
  • Scampering
  • AI Ideageneration
  • Visual storytelling en ontwikkelen van een designvisie
  • Storytelling in content met de Heroes Journey en Hero, Hub, Hulp
  • Concepten toetsen en beoordelen

Vraag een intake en offerte aan. BTW vrij factureren is mogelijk.

Locatie
Incompany trainingen vinden op eigen locatie plaats. 

Trainer Lisa van Noorden

Lees meer over de ervaring van Lisa

Bel Lisa

Stel al je vragen over deze training

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over de training.

Meer teamtraining

Van brainstormen tot teamcommunicatie. Alles voor je creatieve team.

Download de brochure

Een pdf met alle informatie over de training.

Meer teamtraining

Van brainstormen tot teamcommunicatie. Alles voor je creatieve team.

Kennis over conceptontwikkeling

Blog-banner-mondriaan-van-marketing

De Mondriaan van Marketing. Boek over conceptontwikkeling. 

Doelgroepen raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie. Daarvoor moet je strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar afstemmen.

De oplossing hiervoor is dit boek van Lisa van Noorden, over Conceptontwikkeling met de Focus-Flow-Form strategie. Geïllustreerd aan de hand van een voorbeeldcase en het creatieve proces van kunstenaars.

Meer lezen
briefing

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer lezen
Blog-banner-mondriaan-van-marketing
Conceptontwikkeling

De Mondriaan van Marketing. Boek over conceptontwikkeling. 

Doelgroepen raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie. Daarvoor moet je strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar afstemmen.

De oplossing hiervoor is dit boek van Lisa van Noorden, over Conceptontwikkeling met de Focus-Flow-Form strategie. Geïllustreerd aan de hand van een voorbeeldcase en het creatieve proces van kunstenaars.

Meer over deze case »
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.