CONCEPTONTWIKKELING VOOR TEAMS
Een verse aanpak voor concept en campagne
2-4
dagen
3 - 25
deelnemers
€
VANAF 3800,- EX BTW
Tijd
flexibel
Locatie
Flexibel
DE CURSUS CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN
Maatwerk | volledige cursus of korte workshop
Conceptontwikkeling voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus-Flow-Form concept strategie leert je hele team hoe je structuur geeft aan dat proces.
De training helpt jouw team:
- Het proces van idee naar uitvoering te structureren.
- Minder in middelen en meer vanuit creatieve visie te denken.
- Concepten te beoordelen en beter te briefen.
- Een sterk creatief voor je eigen case te ontwikkelen.
Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling
DE CURSUS CONCEPTONTWIKKELING BRENGT CREATIVITEIT EN STRATEGIE SAMEN
Maatwerk | volledige cursus of korte workshop
Conceptontwikkeling voor communicatie, branding of een produkt kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Met onze Focus-Flow-Form concept strategie leert je hele team hoe je structuur geeft aan dat proces.
De training helpt jouw team:
- Het proces van idee naar uitvoering te structureren.
- Minder in middelen en meer vanuit creatieve visie te denken.
- Concepten te beoordelen en beter te briefen.
- Een sterk creatief voor je eigen case te ontwikkelen.
Voor wie is deze cursus conceptontwikkeling
Geweldige training voor communicatie generalisten om planmatig te komen tot een creatieve strategie. Er zijn bij mij luikjes open gegaan, waarvan ik niet wist dat […]
Een goed concept ontwikkelen en dat vervolgens ook overtuigend naar klanten brengen; daar zat onze uitdaging. Richard en Lisa hebben ons team goed getriggerd. Onze […]
Een prima opgebouwd programma rondom professionele conceptontwikkeling. Met een echt ervaren frontvrouw, sprekende voorbeelden, prettige opdrachten en ruimte voor professionele reflectie. En dat alles op […]
Veel inspiratie opgedaan! De methodes om tot een idee/concept te komen gaan mij zeker verder helpen bij het bedenken van nieuwe campagnes. Het zelf werken […]
Onlangs de training conceptontwikkeling gevolgd bij Versdenkers. Wat was het super! Nieuwe inzichten gekregen. Je krijgt handvatten en methodes om tot een goed concept te […]
Een fijne plek in het centrum van Rotterdam. Interessante cases als voorbeelden van goede en slechte concepten. Goeie oefeningen om nieuw geleerde technieken toe te […]
Prettige dynamische cursus. Veel afwisseling tussen inspirerende theorie en kleinere praktijkopdrachten. Je leert er een manier van denken. Lisa is erg slim en inspirerend in […]
Lisa en Dzenita laten in deze cursus op een hands-on, ontspannen manier zien hoe je tot een sterk en doordacht creatief concept komt. Hierin wisselen […]
Heel gevarieerde training met verschillende invalshoeken. Goede voorbeelden, leuke interactie met elkaar. Een fijn naslagwerk dat je ook makkelijk weer ter hand neemt. Lisa is […]
Ik heb de training prettig ervaren. Het was fijn dat er wat tijd zat tussen de eerste twee en laatste twee dagen om zo alles […]
Een super leerzame en interessante cursus. Waar het in creatieve processen nog al eens aan schort, is structuur en houvast. De Focus-Fly-Flow methode die je […]
Programma en informatie
Het programma wordt naar behoefte vastgesteld met de onderstaande thema’s.
FOCUS: Strategie en Visie.
• Introductie Focus-Flow-Form strategie
• Introductie werkboek De Mondriaan van Marketing
• Visievorming en de Creatieve Rationale; de basis van elk concept
• Doelen, doelgroepen en beleving
• Tijdens de cursus conceptontwikkeling werk je aan een eigen case.
FLOW: Creatieve concepten bedenken.
• Tricks voor de conceptontwikkelaar
• Guerrilla denken
• Mindmap technieken als uitgangspunt voor ideevorming
• De “single minded proposition” – de essentie van je concept benoemen
• Werken aan je eigen case
FORM: Concepten uitwerken in content.
• Effectief brainstormen op een eigen case
• Concepten uitrollen in een content- of activatie strategie.
Data en tijden worden in overleg vastgesteld. Bij een meerdaagse training is een tussenpauze van 1 of 2 weken aan te raden.
Live en online. Tussen trainingsdagen door kunnen teamleden online mini-workshops bekijken.
- Trendwatching
- Scampering
- AI Ideageneration
- Visual storytelling en ontwikkelen van een designvisie
- Storytelling in content met de Heroes Journey en Hero, Hub, Hulp
- Concepten toetsen en beoordelen
Vraag een intake en offerte aan. BTW vrij factureren is mogelijk.
Locatie
Incompany trainingen vinden op eigen locatie plaats.
Meer teamtraining
Meer teamtraining
Kennis over conceptontwikkeling
De Mondriaan van Marketing. Boek over conceptontwikkeling.
Doelgroepen raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie. Daarvoor moet je strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar afstemmen.
De oplossing hiervoor is dit boek van Lisa van Noorden, over Conceptontwikkeling met de Focus-Flow-Form strategie. Geïllustreerd aan de hand van een voorbeeldcase en het creatieve proces van kunstenaars.
Wat is een Concept en hoe werkt Conceptontwikkeling?
In de wereld van marketing en binnen de creatieve industrie is het begrip “concept” een alomtegenwoordige term. Maar wat houdt het nu precies in? En is de betekenis van “concept” hetzelfde in verschillende vakgebieden?
Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?
Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.
De Mondriaan van Marketing. Boek over conceptontwikkeling.
Doelgroepen raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie. Daarvoor moet je strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar afstemmen.
De oplossing hiervoor is dit boek van Lisa van Noorden, over Conceptontwikkeling met de Focus-Flow-Form strategie. Geïllustreerd aan de hand van een voorbeeldcase en het creatieve proces van kunstenaars.
Wat is een Concept en hoe werkt Conceptontwikkeling?
In de wereld van marketing en binnen de creatieve industrie is het begrip “concept” een alomtegenwoordige term. Maar wat houdt het nu precies in? En is de betekenis van “concept” hetzelfde in verschillende vakgebieden?