Beeldvisie voor AI beeld

Júist als je gebruik maakt van artificial gegenereerd beeld is het belangrijk om een duidelijke beeldvisie te ontwikkelen. Niet alleen omdat de AI niet zèlf een consistente unieke beeldstijl ontwerpt, maar ook omdat je de technologie daarmee verantwoord en ethisch inzet. Hier zijn vijf actieve stappen voor het ontwikkelen van een duidelijke beeldvisie voor artificieel gegenereerd beeld.

Waarom is een heldere beeldvisie júist belangrijk bij AI-gemaakt beeld?

5 goede redenen om het plaatje helder te hebben.

#1: Waar is AI gemaakt beeld het meest relevant?
Bepaal je doel. Is het voor een laagdrempelig blog of een serieus artikel? Wie kijkt er naar? Zo werk je gerichter en voorkom je dat AI-beeld te pas en te onpas wordt ingezet. Wij gebruiken AI bijvoorbeeld alleen voor het blog en niet voor de belangrijkste hero images op de website en publiciteitsmateriaal. In het blog kunnen we eenvoudiger experimenteren en vervangen.  

#2: Stel ethische en kwaliteitsrichtlijnen op
Stel richtlijnen en standaarden op, bijvoorbeeld voor de kwaliteit van het beeld, de mate van manipulatie en transparantie in het gebruik ervan. Dat verkleint het risico op ethische of wettelijke problemen en is beter voor de reputatie en geloofwaardigheid.

#3: Denk na over wat jouw beeld uniek maakt 
Beleving is álles voor merken, en uniek beeld hoort daarbij. De AI gaat dat niet voor jou bedenken. Bepaal dus vooraf welke unieke beeldtaal je als output wilt krijgen.

#4: Niet praten maar prompten
Vond je al dat jij en je creatieve collega een andere taal lijken te praten? Wacht tot je je AI moet briefen. Prompten is het nieuwe praten, en een nieuwe taal leren kost tijd.
Leer vervolgens hoe je de AI goed brieft.

#5: Wees transparant en leg het uit
Wees open over het gebruik van artificial gegenereerd beeld en vertel erover. Bijvoorbeeld door het delen van ervaringen en feedback van je kijkers. Door open te zijn over het gebruik van AI-technologie en de keuzes die daarin worden gemaakt, bouwt je bedrijf vertrouwen op bij je doelgroep en stakeholders. En kun je ook nog bijdragen aan de ontwikkeling van een verantwoorde inzet van AI in visuele communicatie.


Wil je meer weten over hoe je een beeldvisie ontwikkelt? om dan naar de training visuele communicatie of creatieve conceptontwikkeling.

Bij Conceptontwikkeling komen creativiteit en strategie samen.

Een goed concept ontwikkelen voor communicatie of (employer) branding kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd gestructureerd verloopt. Deze training helpt je dat proces te beheersen.

Deel dit artikel

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

2 x per maand inspiratie ontvangen. Kunst, creativiteit, campagnes, cases en trainingen.

Social Media

Cases, kennis en blogs

Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

This website uses cookies to enhance your browsing experience and ensure the site functions properly. By continuing to use this site, you acknowledge and accept our use of cookies.

Accept All Accept Required Only