Blijstroom1

Consultancy en Realisatie
– Hoe kunnen we ons onderscheidend positioneren ten opzichte van de concurrentie ? En hoe drukken we onze corporate identity beter uit in onze visuele communicatie.

Blijstroom: positionering, corporate identity en website

De vraag van Blijstroom aan Versdenkers

Een heldere profilering voor deze Rotterdamse energie idealisten. Blijstroom is een collectief van gedreven mensen die zich met hart en ziel inzetten voor een energie transitie. Maar er zijn verschillende ideeën over een visuele identiteit, en er is geen eenduidig beeld over waar Blijstroom nu eigenlijk voor staat. En die helderheid is wèl nodig om de doelstelling te behalen: voor het eind van het jaar moeten alle 200 panelen op het eerste zonnedak verkocht zijn. Blijstroom moet dus krachtig naar buiten treden met een nieuwe identiteit. 

De oude website is niet eenduidig genoeg qua vormgeving. Er wordt gebruik gemaakt van te veel verschillende kleuren, beeld en letterstijlen zonder dat deze keuzes een duidelijke functie hebben. Ook past de look een feel niet bij de waarden van Blijstroom.Een heldere profilering voor deze Rotterdamse energie idealisten. 

ARTDIRECTION & BEELDVISIE: LISA VAN NOORDEN. Fotografie: Frank hanswijk. Tekst: hedde meima

Blijstroom4
Een website waarop twee mensen planten in een tuin besproeien om de bedrijfsidentiteit te versterken.
Een website waarop een man in een hoog gebouw te zien is.

De aanpak

De eerste stap: de neuzen dezelfde kant op krijgen. Blijstroom heeft een positionering en visuele identiteit nodig die stevig opvalt in het landschap van energie aanbieders. Daarvoor hebben we twee sessies gehouden: een Merkwaarden sessie en een Corporate story sessie. De positionering komt te staan op de pijlers van drie kernwaarden: Rotterdams, Blij en Samen sterk. Zo komen we tot het statement: Schone stroom voor alle Rotterdammers.  Zèlfgemaakt (met eigen zonnepanelen). 

De beeldvisie

Blijstroom wil transparant zijn over de mogelijkheden van zonnepanelen. Met 1 paneel kun je niet zomaar heel je huis van stroom voorzien. Om klanten een realistisch beeld te geven maken we beeld waarbij telkens 1 (huishoudelijk) apparaat getoond wordt. 

Daarnaast gebruiken we realistische en levendige foto’s waarin subtiel de merkkleuren worden verwerkt in een rekwisiet.

Naast een beeldvisie is er een tone of voice ontwikkeld: met een onvervalste Rotterdamse tongval. 

Het resultaat

Een website en campagne waar je écht blij van wordt. Onderscheidend en met het karakter van Blijstroom. En alle zonnepanelen zijn op tijd verkocht;)

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

2 x per maand inspiratie ontvangen. Kunst, creativiteit, campagnes, cases en trainingen.

Social Media

Deel deze pagina

Email
LinkedIn
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.