Creatief leiderschap

Een inspirerend creatief leiderschap programma voor ambitieuze creatieven die een leidende functie ambiëren. En voor organisaties die hun aanwezige creatief talent willen ontwikkelen en behouden.

Leading creatives ontwikkelt creatief talent tot sterke leiders

Onze opleiding Leading Creatives is een traject voor creatief leiderschap dat ambitieuze creatieve professionals klaarstoomt voor een leidinggevende functie. Het programma wordt in twee vormen aangeboden; als een 6 maanden durend groepstraject en als korter personal coaching traject. 

DEELNEMERS VERTELLEN OVER HUN MOTIVATIE

Deze enthousiaste en diverse groep professionals, afkomstig van bureaus als Media House, Universal Music, Vonc Communicatie, We Are Wim, Concept & Zo en Shoot My. Food doorloopt met veel plezier het afwisselende programma.  

Creatief-leiderschap-Creatieve sessies -denken-en-brainstormen

Het creatief leiderschap programma

Leading Creatives is een inspirerend en praktisch small group training programma afgewisseld met blended learning, werkbezoeken, creative challenges en cases.
Als je je meer wilt weten over de programma’s van Leading Creatives, lees dan verder.

In module 1 starten we met het onderzoeken en ontwikkelen van persoonlijk leiderschap. Als creatief ga je een transitie in van maker/producent naar leider. Je rol verandert: je gaat leiding geven aan een team vanuit een creatieve en strategische visie. Wat vraagt dat creatief leiderschap van jou als persoon?

In module 2 gaan we dieper in op het leiden van creatief leiderschap. We kijken daarbij naar de stimulerende en strategische rol van de leider, ook bij creatieve innovatie trajecten binnen de organisatie.

In module 3 kijken we naar de rol van de leider naar buiten toe. Hoe draag je je merk naar buiten uit? Hoe gaan jij en je team met klanten en stakeholders om? En hoe werk je samen met andere teams en professionals in een case?

Personal coaching is ook mogelijk

Lees het testimonial van Britt, werkzaam bij Shoot My Food , een van de deelnemers die Leading Creatives in een professional coaching vorm doorliep.

Als creatief verantwoordelijke bij een communicatiebureau miste ik de brug tussen creativiteit enerzijds, en strategie en leidinggeven anderzijds. Ik wilde me vooral als strategisch leidinggevende ontwikkelen. Ook wilde ik leren hoe ik een creatief proces kan opzetten, zonder zelf continu aanwezig te moeten zijn. Ik kwam Versdenkers online tegen en de inhoud van Leading Creatives sloot perfect aan. Ik wilde het traject graag versneld doorlopen én liever gisteren dan vandaag starten. Daarom werd een training op maat voor mij samengesteld. Een topoplossing. De focus van het Creatief Leiderschap programma lag vooral op de vraag: hoe kan ik een goede leider zijn? We gingen o.a. aan de slag met de ‘kleuren in leiderschap’ en met een training over creativiteit en strategie. Wat me opviel is dat ik veel met echte trainers werkte, niet slechts ervaringsdeskundigen. Ik kreeg handvatten en een stappenplan, dat ik direct kon toepassen binnen mijn team. Een groot pluspunt was de begeleiding die ik kreeg. Lisa is echt een mentor; ze volgde mijn leerlijn, luisterde mee en checkte of alles nog op elkaar aansloot. Echt een aanrader.”

ervaringen van deelnemers

LEIDING GEVEN AAN EEN CREATIEF TEAM

Leading Creatives is een 10 daagse training leerlijn, verdeeld over 3 modules die over een periode van 6 maanden worden doorlopen. Het is een praktisch small group trainingsprogramma afgewisseld met blended learning, werkbezoeken, creative challenges en cases. Door de begeleiding op maat ontwikkel jij je naar een effectieve leider voor je team, en een inspirator voor je organisatie.

Leading Creatives kan ook gevolgd worden in een incompany traject en een personal coaching traject. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

 

MODULE 1: PERSOONLIJK CREATIEF LEIDERSCHAP

In deze module starten we met het onderzoeken en ontwikkelen van jouw creatief leiderschap. Als creatief ga je een transitie in van maker/producent naar leider. Je rol verandert: je gaat leiding geven aan een team vanuit een creatieve en strategische visie. Wat vraagt dat van jou als persoon?

Thema’s in module 1

  • Jouw creatieve DNA en persoonlijkheidstype volgens DISK.
  • Persoonlijkheidstypen en creative team building
  • De skillset en rollen van de creatief leider
  • Leiderschap in multi-team samenwerkingen
  • Een positieve communicatiestijl ontwikkelen
 

MODULE 2: LEIDERSCHAP NAAR JE TEAM

In module 2 gaan we dieper in op creatief leiderschap en je creatieve team. We kijken daarbij naar jouw stimulerende en strategische rol als leider, ook bij innovatie trajecten binnen de organisatie. In deze module werk je aan een eigen, intern innovatievraagstuk.

Thema’s in module 2

  • Onderzoek naar de innovatiebehoefte in de eigen organisatie
  • Sturing geven aan Innovatieprocessen
  • Thought leadership ontwikkelen
  • Effectieve creatieve teams bouwen.
  • Coaching, eigenaarschap, workflow en taakverdeling
  • Effectief creatieve processen inrichten
  • Team en employee engagement stimuleren
  • Presentatie interne innovatie case
 

MODULE 3: LEIDERSCHAP NAAR JE MERK

In module 3 kijken we naar jouw rol als leider voor je merk en organisatie? Hoe gaan jij en je team met klanten en stakeholders om? En hoe werk je samen met andere teams en professionals in een case? In deze module werk je aan een project voor bijvoorbeeld een mediabedrijf of goed doel.

Thema’s in module 3

  • Positionering en merkbeleving
  • Creatieve strategie en creative direction
  • Concepting & Ideation. Creativiteit coachen
  • Branding en Customer experience
  • Brand storytelling
  • Presentatie externe brandcase

Creatieve disruptie

Net als bij onze andere trainingen, zijn kunst en autonoom denken als een rode draad verweven in het Leading Creatives programma. Dat begint al bij de kick-off; de deelnemers gaan onder andere aan de slag met zelfportretten. Een creatieve manier van zelfonderzoek, dat een thema is in module 1. Ook in de les creatief brainstormen komen technieken uit autonome kunst in verschillende vormen terug.

portret-tekenen-ervaringen van deelnemers

portret tekenen als medium om inzicht te krijgen in je zelfbeeld

Deel deze pagina

Email
LinkedIn

Praat met ons - Contactformulier

Naam
briefing

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer over deze case

Praat met ons - Contactformulier

Naam
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA
21/22 aug en 7/8 sept
2/3/16/17 november

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.