Er zijn een aantal onderwerpen die in de training conceptontwikkeling naar voren komen als struikelblok voor creatieven. Eén daarvan is de relatie tussen visie en concept. Ik leg het je uit.
Versdenkers vakvlog – Visie & Concept in communicatie
Het eerste zet de kaders, het tweede neemt daarbinnen de maximale vrijheid. Tegenpolen? Of juist sisters in crime! Vandaag leg ik uit hoe je met visievorming omgaat, hoe je er op komt, wat het met je merkwaarden te maken heeft en hoe je op basis van je visie een concept bedenkt. Heb je vragen? Of is er een ander onderwerp waar je nieuwsgierig naar bent? Mail me op lisa@versdenkers.nl.
In de video gebruiken we het voorbeeld van de visie “samen delen verrijkt”. Hieronder nog een afbeelding die dat illustreert.
In de video heb ik het over vragen die je jezelf kunt stellen om tot een visie te komen. In de afbeelding hieronder zie je daar voorbeelden van.
Bij Conceptontwikkeling komen creativiteit en strategie samen.
Een goed concept ontwikkelen voor communicatie of (employer) branding kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd gestructureerd verloopt. Deze training helpt je dat proces te beheersen.