Procesontwikkeling
– Hoe kunnen we onze creatieve-, communicatie en marketing teams beter laten samenwerken en zo tot een sterkere profilering komen in onze communicatie?
NEN: helder communiceren wat we doen en voor wie
De vraag van NEN aan Versdenkers
NEN (kort voor de Nederlandse Norm) ontwikkelt en stimuleert de ontwikkeling van normen en richtlijnen voor verschillende partijen en belanghebbenden. Denk aan kwaliteitsnormen voor ondernemingen of normen waar elektrische installaties in woningen aan moeten voldoen. NEN kan ook veel betekenen voor professionals die producten of diensten ontwikkelen, omdat zij bij de ontwikkeling ook rekening moeten houden met overheidsnormen.
NEN ervaart dat zij zich nog niet sterk genoeg profileren bij hun stakeholders. Ze schakelt Versdenkers in voor procesontwikkeling: het een nieuwe interne workflow en een heldere profilering in de in- en externe communicatie.
IN PROCESONTWIKKELING EN TRAINING GEBRUIKEN WE REFERENTIES UIT DE KUNSTWERELD. BIJVOORBEELD BIJ HET ONTWIKKELEN VAN EEN VISUELE TAAL.
Procesontwikkeling aanpak
Met een groot deel van het communicatieteam ontwikkelden we een nieuwe workflow met het creatieve-, communicatie en marketing teams.
Daarna scherpten we skills aan in een 5 dagend durend trainingstraject met Brandstorytelling, Visuele communicatie en Copywriting.
Met de merkpersoonlijkheid, de merkwaarden en het merkverhaal van NEN als vertrekpunt ontwikkelen we storylines voor socials. Aansluitend werkte het team aan een aangescherpte tone of voice, zodat de merkpersoonlijkheid ook duidelijk spreekt uit de teksten. Al het geleerde is samengebracht in een nieuwe workflow. Ter inspiratie zijn in de training veel voorbeelden uit de kunst gebruikt.
Het resultaat
Een heldere nieuwe online presence waarmee de NEN laat zien wat ze doet en voor wie. En een enthousiast team dat door nieuwe kennis én een nieuwe workflow een frisse impuls heeft gekregen.