Lisa van Noorden
De Mondriaan van Marketing
Handboek voor geestverruimende merkcommunicatie
Word een meester in het creatieve proces en creëer sprankelende communicatie die doelgroepen raakt.
De Mondriaan van Marketing
Het meest creatieve conceptontwikkeling boek
Het boek is door de Belgium Association of Marketing uitgeroepen tot marketing boek van de maand!
Wacht niet en bestel dit onmisbare werkboek waarmee je jouw merk onvergetelijk in de kijker speelt. Je wordt doorgelinkt naar de site van Van Duuren Media.
Handboek voor de ambitieuze conceptontwikkelaar
Marketeers, conceptdenkers en campagnemakers staan voortdurend voor de taak om doelgroepen te raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie.
Maar overhaaste creatieve ideeën kunnen ook leiden tot oppervlakkige communicatie. Dit soort ‘communicatie-fastfood’ zorgt er uiteindelijk voor dat consumenten blokkeren. Het hoofd slibt dicht. Niets maakt nog echt het verschil.
Om dit te doorbreken, is geestverruimende communicatie nodig. Hierbij gaat het niet alleen om verkoop, maar ook om inspiratie en verheffing. Het draait om een duidelijke visie op het waarom en hoe, met authenticiteit als sleutelwoord. Conceptdenkers kunnen hierbij veel leren van kunstenaars.
In de praktijk van een bureau of creatieve afdeling blijkt het ook een uitdaging om strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar af te stemmen. Daarvoor geeft dit boek een oplossing: de Focus-Flow-Form strategie.
Deze ultieme gids biedt een begrijpelijke structuur voor elke professional die op hoog creatief niveau met doelgroepen wil communiceren.
Wat haal je uit dit boek?
Takeaway 1
Een simpele en concrete handleiding over hoe je een succesvol creatief communicatie concept ontwikkelt.
Takeaway 2
Het boek introduceert "geestverruimende communicatie" als nieuwe term. De tegenhanger van fastfood communicatie.
Takeaway 3
Het boek laat zien dat je creatieve marketing niet van andere merken moet afkijken maar dat je inspiratie vooral bij de echte conceptdenkers; kunstenaars kunt halen.
Takeaway 4
Het is een praktisch boek met een stappenplan, persoonlijke anekdotes, interviews en werkbladen, en onmisbare online informatie.
De inhoud. Wat ga je lezen?
Start - Wie ben je als merk
Als conceptueel denker vertrek je vanuit de kernwaarden, merkpersoonlijkheid en positionering.
Daarvoor kijken we naar kunstenaars met sterke waarden, zoals Picasso, Coco Chanel en David Bowie.
Part 2 - Strategie en Focus
Focus is strategie en gaat over jouw doel en doelgroep. Focus leert je ook hoe je als merk een visie ontwikkelt, en dicht bij je authentieke waarden blijft. Daarvoor kijken we naar de kunsten.
Part 3 - De creatieve Flow
Flow bevrijdt je creativiteit zodat je opvallende merkconcepten kunt bedenken. Het stimuleert je om buiten de kaders te denken. In Flow bedenk je geestverruimende communicatie.
Part 4 - Form
Form gaat over uitvoering van concepten in beeld, taal, media en middelen. Je verpakt je concept in in een unieke, opvallende vorm. Ook hier halen we inspiratie uit geweldige kunst.
Bestel dit conceptontwikkeling boek
Plus: exclusief voor lezers:
Als lezer van De Mondriaan van Marketing krijg je toegang tot de online conceptontwikkeling training. Via de QR code achterin het boek kun je je inschrijven voor de gratis workhop.
Lisa van Noorden
Lisa van Noorden traint professionals in creatieve communicatie en is zelf kunstenaar. Zij werkt als creatief strateeg en coach met de meest bekende organisaties en merken. Meer dan 15 jaar kennis en ervaring zijn samengebracht in deze conceptontwikkeling strategie.
Lisa studeerde af aan de Willem de Kooning Academie op illustratie en grafiek. Na 10 jaar als kunstenaar en illustrator te hebben gewerkt volgde ze een opleiding tot interaction designer. Daarmee werd zij junior designer en later artdirector bij grote corporates en bureau’s. Zij publiceert regelmatig blogs en vak artikelen.
“Lisa is een van de meest creatieve personen die ik ken,
ze denkt uitgesproken analytisch en toch is haar creativiteit ongrijpbaar”