Lisa van Noorden

De Mondriaan van Marketing

Handboek voor geestverruimende merkcommunicatie

Word een meester in het creatieve proces en creëer sprankelende communicatie die doelgroepen raakt.

De Mondriaan van Marketing

Het meest creatieve conceptontwikkeling boek

Het boek is door de Belgium Association of Marketing uitgeroepen tot marketing boek van de maand!

Wacht niet en bestel dit onmisbare werkboek waarmee je jouw merk onvergetelijk in de kijker speelt. Je wordt doorgelinkt naar de site van Van Duuren Media. 

boek over Conceptontwikkeling
Lisa-met-focus-flow-form

Handboek voor de ambitieuze conceptontwikkelaar

Marketeers, conceptdenkers en campagnemakers staan voortdurend voor de taak om doelgroepen te raken met buitengewoon creatieve merkcommunicatie.

Maar overhaaste creatieve ideeën kunnen ook leiden tot oppervlakkige communicatie. Dit soort ‘communicatie-fastfood’ zorgt er uiteindelijk voor dat consumenten blokkeren. Het hoofd slibt dicht. Niets maakt nog echt het verschil.

Om dit te doorbreken, is geestverruimende communicatie nodig. Hierbij gaat het niet alleen om verkoop, maar ook om inspiratie en verheffing. Het draait om een duidelijke visie op het waarom en hoe, met authenticiteit als sleutelwoord. Conceptdenkers kunnen hierbij veel leren van kunstenaars.

In de praktijk van een bureau of creatieve afdeling blijkt het ook een uitdaging om strategie, creativiteit en de uitvoering van een creatief concept naadloos op elkaar af te stemmen. Daarvoor geeft dit boek een oplossing: de Focus-Flow-Form strategie.

Deze ultieme gids biedt een begrijpelijke structuur voor elke professional die op hoog creatief niveau met doelgroepen wil communiceren.

Wat haal je uit dit boek?

Takeaway 1

Een simpele en concrete handleiding over hoe je een succesvol creatief communicatie concept ontwikkelt.

Takeaway 2

Het boek introduceert "geestverruimende communicatie" als nieuwe term. De tegenhanger van fastfood communicatie.

Takeaway 3

Het boek laat zien dat je creatieve marketing niet van andere merken moet afkijken maar dat je inspiratie vooral bij de echte conceptdenkers; kunstenaars kunt halen.

Takeaway 4

Het is een praktisch boek met een stappenplan, persoonlijke anekdotes, interviews en werkbladen, en onmisbare online informatie.

“Het boek heb ik in één ruk uitgelezen. Het is erg inspirerend om gestructureerd zelf een concept te schrijven. Het zet aan tot nieuwe ideeën. Het gaf mij in mijn werk meer houvast, meer plezier en aanzet tot vrijer denken. Hierdoor ontstonden er verrassende uitkomsten. Er is ook goed gereageerd op mijn concept door de opdrachtgever!
Een gloeilamp-logo op een gele achtergrond.
Marketeer

De inhoud. Wat ga je lezen?

wie ben je-De Mondriaan van Marketing

Start - Wie ben je als merk

Als conceptueel denker vertrek je vanuit de kernwaarden, merkpersoonlijkheid en positionering.
Daarvoor kijken we naar kunstenaars met sterke waarden, zoals Picasso, Coco Chanel en David Bowie.

Part 2 - Strategie en Focus​

Focus is strategie en gaat over jouw doel en doelgroep. Focus leert je ook hoe je als merk een visie ontwikkelt, en dicht bij je authentieke waarden blijft. Daarvoor kijken we naar de kunsten.

focus op je visie-De Mondriaan van Marketing
mindmap -De Mondriaan van Marketing

Part 3 - De creatieve Flow

Flow bevrijdt je creativiteit zodat je opvallende merkconcepten kunt bedenken. Het stimuleert je om buiten de kaders te denken. In Flow bedenk je geestverruimende communicatie.

Part 4 - Form

Form gaat over uitvoering van concepten in beeld, taal, media en middelen. Je verpakt je concept in in een unieke, opvallende vorm. Ook hier halen we inspiratie uit geweldige kunst.

beeld en tekst -De Mondriaan van Marketing
“Concepting, oftewel het ontwikkelen van een creatief concept, het laatste volledige mysterieuze stukje van het vakgebied. Ik ben naarstig op zoek naar modellen en materiaal hierover en zo stuitte ik op dit boek. En dat is top, want het gaat niet alleen over dat stukje gestructureerd-creatieve-chaos-wiskunde, maar ook het hele proces.
Een gloeilamp-logo op een gele achtergrond.
Docent

Bestel dit conceptontwikkeling boek

Plus: exclusief voor lezers:

Als lezer van De Mondriaan van Marketing krijg je toegang tot de online conceptontwikkeling training. Via de QR code achterin het boek kun je je inschrijven voor de gratis workhop. 

Lisa van Noorden

Lisa van Noorden traint professionals in creatieve communicatie en is zelf kunstenaar. Zij werkt als creatief strateeg en coach met de meest bekende organisaties en merken. Meer dan 15 jaar kennis en ervaring zijn samengebracht in deze conceptontwikkeling strategie. 

Lisa studeerde af aan de Willem de Kooning Academie op illustratie en grafiek. Na 10 jaar als kunstenaar en illustrator te hebben gewerkt volgde ze een opleiding tot interaction designer. Daarmee werd zij junior designer en later artdirector bij grote corporates en bureau’s. Zij publiceert regelmatig blogs en vak artikelen. 

“Lisa is een van de meest creatieve personen die ik ken,
ze denkt uitgesproken analytisch en toch is haar creativiteit ongrijpbaar”

Ik was altijd al creatief, art & copy, maar ik wil mijzelf graag zodanig neerzetten dat de creatie van visuals, copy, animatie, video niet de eerste insteek is, maar het vervolg op goede, originele concepten. Het boek is een bevestiging dat die werelden in één persoon kunnen bestaan.
Een gloeilamp-logo op een gele achtergrond.
Creative
stapel-De Mondriaan van Marketing
kleuren-De Mondriaan van Marketing - conceptontwikkeling boek
achterkant-De Mondriaan van Marketing-conceptontwikkeling boek

Wil je met mij werken?

Boek Lisa voor je event

Als gespreksleider, ontregelaar, inspirator of trainer. Voor wie? Creatieven, mar/com professionals, creative teams, ondernemers en iedereen die creatiever wil denken.

Training Conceptontwikkeling

Volg de training Conceptontwikkeling live met Lisa van Noorden. In deze training kunnen professionals een eigen case inbrengen. Je leert hoe je succesvolle marketingconcepten ontwikkelt. Solo of met je team.

Van Brainstorm tot Brand - 1 dag online

Bouw aan je merk en zet het overtuigend in de markt, samen met Lisa van Noorden. Eén daagse online workshop - naar een sterk(er) merk als start up én gevestigde ondernemer.
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.