Een jongen met blond haar.

Onze trendwatcher Cindy Mirande kwam laatst met een interessant artikel van de NOS over de populariteit van sociale thema’s in reclame. Denk bijvoorbeeld aan de reclame van de NS met twee flirtende vrouwen die onlangs veel sympathie kreeg bij het publiek.

Sociaal maatschappelijke thema’s in reclame, een blijvende trend

Volgens Cindy is dit geen modegril, maar een blijvende trend. Daarom vinden wij het een belangrijk onderwerp om even bij stil te staan. Consumenten verwachten dat merken zich meer uitspreken over sociaal maatschappelijke thema’s. Moderne consumenten willen dus steeds vaker weten waar een bedrijf op maatschappelijk vlak voor staat. Dat geldt niet alleen voor bedrijven die een maatschappelijk doel voor ogen hebben maar ook andere commerciële ondernemingen. Kunnen ze zich vinden in de maatschappelijke standpunten van een merk, dan blijken consumenten zelfs bereid om meer geld te betalen voor hun producten of diensten.

Lees verder op NOS.nl

Omslagfoto: PLUS.nl

 

Deel dit artikel

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

2 x per maand inspiratie ontvangen. Kunst, creativiteit, campagnes, cases en trainingen.

Social Media

Cases, kennis en blogs

Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA

13 mei 13:00 – 16:00
14 mei 10:00 – 13:00
27 mei 9:30 – 16:00
3 juni 10:00 – 13:00
17 juni online eindpres. 9.30 – 11:00
—————
24 juni 13:00 – 16:00
25 juni 10:00 – 13:00
8 juli 9:30 – 16:00
9 juli 10:00 – 13:00
26 juli online eindpres. 9.30 – 11:00

PRIJS
 €1919,- ex btw
Incl De Mondriaan van Marketing

EARLY BIRD KORTING
€100,- als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.