Strategie en Innovatie
– Hoe kunnen we onszelf bij onze klanten en stakeholders duidelijker positioneren en zorgen voor meer verbinding en zichtbaarheid onder onze leden en stakeholders?
KWH: een nieuwe plek in het hart van leden
Positionering, communicatiestrategie en realisatie
KWH is het landelijke kennis- en kwaliteitscentrum voor en door wooncorporaties. Als de directie in 2019 bij ons aanklopt, is dat in eerste instantie voor een training Storytelling. Al gauw blijkt dat bij KWH een diepere vraag op tafel ligt: de behoefte aan een nieuwe positionering en communicatiestrategie. En de vertaling ervan in een corporate communicatieconcept en aansprekende content. Dat pakt KWH samen met Versdenkers aan.
De positionering, interne identiteit en het externe imago van KWH sluiten niet op elkaar aan. Intern is al een flinke veranderslag gemaakt, een fris en jong team draait aan de knoppen. Dit wordt extern nog niet weerspiegeld in de positionering, de communicatie en de content.
KWH is marktleider in huurdersonderzoek, maar de taal is wollig, vol jargon en de website is niet overzichtelijk. De diensten van KWH zijn niet duidelijk geformuleerd. KWH geeft daarmee geen realistisch beeld van de frisse organisatie die ze eigenlijk is, staat te ver van haar doelgroep af en verliest klanten
Positionering KWH: onze aanpak
In een op maat gemaakt trainingstraject gaan we samen met de directie en medewerkers van KWH aan de slag. We beginnen met de positionering, de merkwaarden en brandstorytelling. Als de nieuwe positionering en communicatie strategie staan, scherpt een copywriter het merkverhaal van KWH aan. Er is daarbij veel aandacht voor een passender tone of voice. De beeldstrategie blijft niet achter; langs het traject loopt de ontwikkeling van een nieuwe website .