VERSDENKERS VLOG – VISIE & CONCEPT IN COMMUNICATIE

Er zijn een aantal onderwerpen die in de training conceptontwikkeling naar voren komen als struikelblok voor creatieven. Eén daarvan is de relatie tussen visie en concept. Ik leg het je uit.

Versdenkers vakvlog – Visie & Concept in communicatie

 

Het eerste zet de kaders, het tweede neemt daarbinnen de maximale vrijheid. Tegenpolen? Of juist sisters in crime! Vandaag leg ik uit hoe je met visievorming omgaat, hoe je er op komt, wat het met je merkwaarden te maken heeft en hoe je op basis van je visie een concept bedenkt. Heb je vragen? Of is er een ander onderwerp waar je nieuwsgierig naar bent? Mail me op lisa@versdenkers.nl.

In de video gebruiken we het voorbeeld van de visie “samen delen verrijkt”. Hieronder nog een afbeelding die dat illustreert.

In de video heb ik het over vragen die je jezelf kunt stellen om tot een visie te komen. In de afbeelding hieronder zie je daar voorbeelden van.

Vragen voor visievorming

Bij Conceptontwikkeling komen creativiteit en strategie samen.

Een goed concept ontwikkelen voor communicatie of (employer) branding kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd gestructureerd verloopt. Deze training helpt je dat proces te beheersen.

Deel dit artikel

Schrijf je in op onze nieuwsbrief

2 x per maand inspiratie ontvangen. Kunst, creativiteit, campagnes, cases en trainingen.

Social Media

Cases, kennis en blogs

Creatieven kunnen niet altijd aan staan

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan

De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Lees verder »
briefing

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Lees verder »
Scroll to Top

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA
21/22 aug en 7/8 sept
2/3/16/17 november

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.