TRENDWATCHING EN TIJDGEEST SESSIE

Kijken, begrijpen en handelen met je blik op de toekomst

Conceptontwikkeling

2

uur

8 - 75

deelnemers

Vanaf 800,- ex btw

Tijd

FLEXIBEL

Locatie

flexibel

Opties

meerdaagse training

Trendwatching: kijken, begrijpen en handelen met je blik op de toekomst

Trends laten zien wat er op dit moment verandert in de markt of in de samenleving. De wereld is constant in beweging. En organisaties, merken en doelgroepen daardoor ook. Als organisaties zicht hebben op deze veranderingen, kunnen ze hierop inspelen door hun strategie aan te passen of nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Trendwatching in de tijdgeest sessie is daarom een krachtig èn creatief middel om een cultuur van innovatie te stimuleren. 

In deze trendwatching sessie leer je:

Trends herkennen en clusteren. De tijdgeest en behoeften te identificeren met gebruik van een digitale evidencewall en de doelgroep behoeftewerelden.

Voor wie is deze sessie?

Voor CEO’s, R&D afdelingen, innovatieteams, beleidsmedewerkers, mar-com professionals, teamleiders, creatieve teams. En voor teams die op een ongedwongen, creatieve manier even aan de toekomst willen snuiven. 

In deze workshop trendwatching ga je ontwikkelingen herkennen, clusteren en duiden met gebruik van een digitale evidencewall en de behoeftewerelden.

Trendwatching: kijken, begrijpen en handelen met je blik op de toekomst​

Trends laten zien wat er op dit moment verandert in de markt of in de samenleving. De wereld is constant in beweging. En organisaties, merken en doelgroepen daardoor ook. Als organisaties zicht hebben op deze veranderingen, kunnen ze hierop inspelen door hun strategie aan te passen of nieuwe producten of diensten te ontwikkelen. Trendwatching in de tijdgeest sessie is daarom een krachtig èn creatief middel om een cultuur van innovatie te stimuleren. 

In deze trendwatching sessie leer je:

Trends herkennen en clusteren. De tijdgeest en behoeften te identificeren met gebruik van een digitale evidencewall en de doelgroep behoeftewerelden.

Voor wie is deze sessie?

Voor CEO’s, R&D afdelingen, innovatieteams, beleidsmedewerkers, mar-com professionals, teamleiders, creatieve teams. En voor teams die op een ongedwongen, creatieve manier even aan de toekomst willen snuiven. 

In deze workshop trendwatching ga je ontwikkelingen herkennen, clusteren en duiden met gebruik van een digitale evidencewall en de behoeftewerelden.

Een digitale evidencewall is een visueel hulpmiddel dat kan worden gebruikt om trends te herkennen, te clusteren en te duiden met inzet van een online samenwerkingsplatform zoals Miro. Zo kun je informatie verzamelen, ordenen en  presenteren,.

Programma

I. Introductie trendwatching (15 minuten)

  • Overzicht van het trendwatching, uitleg en instructie
  • Uitleg van relevante begrippen, tools en voorbeelden
  • Inrichten/aanmelden online platform (onderdeel van de voorbereiding)

2. Trends verzamelen, clusteren en duiden in de evidencewall (75 minuten inclusief korte pauze)

  • Stap 1: Verzamelen van trends (onderdeel van de voorbereiding)
  • Stap 2: Clustering van trends
  • Stap 3: Identificeren en duiden van trends met gebruik van de behoeftenwerelden

3. Afronding en presentaties (30 minuten)

  • Samenvatting van de belangrijkste inzichten
  • Bepalen van de vervolgstappen
  • Vragen & antwoorden

Klaar om te starten?

Informatie en advies

Wie is de trainer​

cindy-mirande-versdenkers

Cindy Mirande is trendwatcher en innovatiestrateeg

Heb je vragen?

We vertellen je graag meer als je praktische of inhoudelijke vragen hebt. Open het contactformulier of bel 0619 598 987.

Hoe zetten we trendwatching in ?

briefing
Conceptontwikkeling

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer over deze case »
briefing
Conceptontwikkeling

Hoe schrijf je een goede creatieve briefing?

Een goede creatieve briefing is als de fundering van een huis: zonder een stevige basis, zal het bouwwerk snel wankelen. Of nog erger, in elkaar storten. Een goede creatieve briefing is dus van cruciaal belang voor een succesvolle samenwerking tussen een bureau, klant en creatief.

Meer over deze case »

Incompany training

Open inschrijving training

Scroll to Top

WAT IS ER MOGELIJK?
Het programma wordt samengesteld naar behoefte. Een korte workshop, een how-to van 1 dag. Een 2, 3 of 4 daagse training. 

PRIJS
Groep tot 20 pers.
0,5 dag – 1 trainer v/a €1150,-
1 dag – 1 trainer  v/a €2099,-
1 dag – 2 trainers  v/a €3750,-
Maatwerk v/a €750,-
Atelierhuur/lunch v/a €350,-

Extra deelnemers p.p.p.d.: €100,-
Excl BTW en Reiskosten

TIJDEN
In overleg

LOCATIE
Versdenkers atelier of eigen locatie

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam

TRAININGSDATA
21/22 aug en 7/8 sept
2/3/16/17 november

TIJDEN
Van 10:00 tot 16:00.

PRIJS
€1899,- EX BTW

EARLY BIRD KORTING
€100,- Early bird korting als je uiterlijk een maand voor aanvang betaalt.

LOCATIE
Drievriendenstraat 26, 3014 JS, Rotterdam.

BTW-VRIJE FACTUUR?
Dat kan! Geef het aan bij je inschrijving.

BARTEREN
We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Klik hier voor informatie.