NUDGING EN GUERRILLA; VAN CONCEPT TOT UITVOERING

Met een subtiel duwtje gedrag positief beinvloeden

Nudging en Guerrilla wordt steeds bekender als creatieve tool om gedrag positief te beinvloeden: van gezondheidscampagnes tot veiligheid in het verkeer. Kleine en grote merken en professionals die hun diensten middels een creatieve nudging campagne in de kijker willen spelen zullen veel aan deze training hebben.

Daarbij gaan we echt de diepte in: van concept tot uitvoering. Tegenwoordig vind je in het straatbeeld veel voorbeelden van nudging. In deze training ga je er actief mee aan de slag. Concept, boodschap, uitvoering, publiciteit en resultaatmeting komt allemaal aan bod.

EEN SUBTIEL DUWTJE OM GEDRAG POSITIEF TE BEÏNVLOEDEN

Vanuit marketing oogpunt is Nudging een van de vele vormen van Guerrilla Marketing. De roots van Nudging liggen in de psychologie. Bedacht door Thaler en Sustein (2009) kan Nudging omschreven worden als: het beïnvloeden van het keuzeproces van consumenten door het op subtiele wijze stimuleren van gewenst gedrag. 

Om te benadrukken dat Nudging niet bedoeld is als manipulatie of misleiding hebben Thaler en Sustein duidelijke kaders opgesteld waarbinnen Nudging gerechtvaardigd is:

⦁ Nudging is transparant en niet misleidend
⦁ De consument voelt zich niet gedwongen en heeft de keuze het gedrag niet op te volgen.
⦁ Nudging mag alleen toegepast worden als het in het voordeel van de consument is.

 

PROGRAMMA TRAINING NUDGING EN GUERRILLA

Een week voor aanvang van de training krijg je van ons een beknopte vragenlijst met vragen over jouw doelstelling. Die neem je mee naar de training. Hierdoor kunnen we gericht voor jouw case een Nudging concept ontwikkelen. 

Klik op de afbeelding hieronder om het programma te downloaden

nudging-virtual-classroom

Dag 1 van 10:00 tot 17:00

  • Presentatie van inspirerende Nudging cases
  • Nudging en guerrilla; ethiek en de wet; wat kun je en mag je?
  • Nudging en Storytelling; een gouden combinatie.
  • Definieren van het probleem/ het gedrag dat je wilt veranderen.
  • Bepalen welke psychologische processen een rol spelen bij dit gedrag.
  • Beschrijven van een meetbaar doel.
  • Zelf inspirerende nudging campagnes bedenken voor fictieve cases

Dag 2 van 10:00 tot 17:00

  • Creatieve brainstorm en bedenken van nudging en guerrilla concepten.
  • Op basis van het concept wordt er een prototype geschetst
  • Welke social media doorvertaling versterkt je concept?
  • Planvorming en management van de uitwerking
  • Publiciteit genereren voor je nudging en guerrilla campage
  • Hoe test en evalueer je nudge na afloop van de campagne?

Lestijden
De training start om 10:00 en eindigt om 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. 

PE-punten
Na afloop van deze training ontvang je 10 PE-punten.

Early bird

€1025,-

Excl BTW. Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang.

Normale prijs

€1125,-

Excl BTW.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod.
Klik hier voor onze barterdeals.

LIVE TRAINING

Op dit moment trainen we online first met een live docent. Daarnaast geldt voor al onze trainingen: als er minder dan drie inschrijvingen zijn vindt de training óók online plaats met een live docent. De training kan ook live plaatsvinden als dat veilig is. Als je hieraan de voorkeur geeft, geef dit dan aan op het inschrijf formulier. Wil je hierover meer informatie? Mail dan naar training@versdenkers.nl

Incompany
De Nudging en Guerrilla cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Informatie over de incompany training vind je op deze pagina.

PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt