STORYTELLING EN BRAND STORY

In twee dagen werk je aan een sterke brandstory en zet je storytelling in in je communicatie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan het verhaal misschien scherper? Merken, organisaties en teams die hun verhaal willen versterken kunnen in deze workshop met Versdenkers aan de slag. Je merkwaarden worden aangescherpt. Het verhaal van je merk, team of afdeling herschreven. En je leert hoe je dit inpast in je communicatiestrategie.

In deze twee-daagse training, met een schrijfopdracht tussendoor, versterk je je corporate story. We onderzoeken op welke manier we de unieke kanten van je merk kunnen benadrukken. Welke tone of voice en beleving (beter) bij je past. Door storytelling te oefenen binnen pitches en presentaties doe je jouw unieke verhaal recht.

DAG 1: HET VERHAAL ACHTER JE MERK, PROJECT OF ORGANISATIE VERSTERKEN

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Bij het aanscherpen van je merk, het beschrijven van je project, als rode draad in presentaties en binnen social media. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In de eerste dag analyseren we jouw merkverhaal en onderzoeken we of dit aansluit bij jouw waarden. Waar ligt je onderscheidend vermogen en hoe draag je dat met overtuiging uit? Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om je verhaal écht goed op papier te krijgen.

 

DAG 2: JE BRANDSTORY IN JE COMMUNICATIE UITZETTEN

We starten de dag met het presenteren van de eerste versie van de brandstory. Je krijgt feedback en bepaalt de quick wins. Daarna scherp je je verhaal nog aan. Als je brand story stevig staat ga je aan de slag met een communicatie visie en concept; waar ga je als merk over praten en waarom? Je werkt vervolgens aan een concreet plan om storytelling toe te passen in je content en strategie: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc. Hierbij doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing. En je maakt kennis met tools die je daarvoor kunt gebruiken.

Data en prijzen

Early bird

€850,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Normale prijs

€925,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

De training duurt van 10:00 tot 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. We lunchen in kleine restaurants in de wijk.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. De incompany variant van deze training vind je hier: Storytelling-incompany-training.
In de incompany training wordt met de hele organisatie of een specifiek team gewerkt. Ook schuiven we daarbij een externe copywriter aan. 

Programma in bulletpoints

DAG1

  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe om je merk of verhaal te versterken
  • Best practices en inspiratie van crossmediale storytelling
  • Het onderzoeken van de Why, How en What van jouw merk, organisatie of afdeling
  • Benoemen van merkwaarden; welke beleving geef je mee?
  • Tips en tricks om jouw verhaal écht goed op papier te krijgen
  • Tussendoor: huiswerkopdracht. Met onze tips ga je zelf, of met je team je brandstory (her)schrijven

DAG2

  • Presentatie van de eerste versie van de brandstory.
  • Terugkoppeling naar de groep. De brandstory wordt waar nodig aangepast.
  • Een visie en concept ontwikkelen ten aanzien van storytelling voor je brand; waar ga je als merk over praten en waarom?
  • Storytelling toepassen in je content en strategie: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.

Brandbuilding; alle trainingen op een rijtje

Bezig met bouwen aan je merk? Deze Versdenkers trainingen vullen erlkaar logisch aan. Als je meer trainingen volgt krijg je sowieso 10% korting op de prijs. Ook is het mogelijk aan te sluiten bij specifieke dagen van andere trainingen. Je hoeft dus niet de hele training te volgen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug