Sociaal maatschappelijke thema’s in reclame, een blijvende trend

Consumenten verwachten dat merken zich meer uitspreken over sociaal maatschappelijke thema’s.

Onze trainster en trendwatcher Cindy Mirande kwam laatst met een interessant artikel van de NOS over de populariteit van sociale thema’s in reclame. Denk bijvoorbeeld aan de reclame van de NS met twee flirtende vrouwen die onlangs veel sympathie kreeg bij het publiek. Volgens Cindy is dit geen modegril, maar een blijvende trend. Daarom vinden wij het een belangrijk onderwerp om even bij stil te staan.

Moderne consumenten willen dus steeds vaker weten waar een bedrijf op maatschappelijk vlak voor staat. Dat geldt niet alleen voor bedrijven die een maatschappelijk doel voor ogen hebben maar ook andere commerciële ondernemingen. Kunnen ze zich vinden in de maatschappelijke standpunten van een merk, dan blijken consumenten zelfs bereid om meer geld te betalen voor hun producten of diensten.

Lees verder op NOS.nl

Omslagfoto: PLUS.nl

 

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Wil je weten welke trends in jouw vakgebied relevant zijn en hoe je daar op in kunt spelen? Schrijf je dan in voor onze trainingen Trendwatching en Forecasting  Wil je er meer over weten? Laat het weten door een mail te sturen naar leren@versdenkers.nl.

Waarom conceptontwikkeling zo belangrijk is? Omdat blunders je merk verzwakken.

Social responsibility en commercie

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug