
2
dagen
3 - 25
deelnemers
€
Vanaf 3800,- ex btw
Tijd
10:00-16:00
Locatie
flexibel
VERSTERK JE PRESENTATIE MET STORYTELLING ÉN BRENG JE PUBLIEK IN VERVOERING
De één heeft het van nature in zich, de ander lukt het met tools en handvaten. In de training Overtuigend presenteren met Storytelling leren teams hoe zij hun bureau- of klantpresentaties kunnen versterken. Want misschien kan de boodschap scherper en inspirerender.
Deze energieke en concreet toepasbare workshop helpt jou en je team om goed te kijken naar waaróm je iets vertelt, welke inhoud er écht toe doet en hoe je het vertelt. Daarmee raak je je publiek persoonlijk.
De training helpt je team:
- Hun presentatiestijl beter op merkidentiteit aan te laten sluiten
- Meer creativiteit te brengen in presentaties en pitches
- Meer zelfvertrouwen en plezier te krijgen in het presenteren
- Een éénduidig verhaal en beleving te brengen
Voor wie is deze training
Voor project teams, marketing en communicatie teams of creatieve teams die meer beleving willen brengen in hun interne-, klant- of case presentaties.
VERSTERK JE PRESENTATIE MET STORYTELLING ÉN BRENG JE PUBLIEK IN VERVOERING
De één heeft het van nature in zich, de ander lukt het met tools en handvaten. In de training Overtuigend presenteren met Storytelling kijken we met teams hoe zij hun bureau- of klantpresentaties kunnen versterken. Want misschien kan jouw boodschap scherper en inspirerender.
Deze energieke en concreet toepasbare workshop helpt jou en je team om goed te kijken naar waaróm je iets vertelt, welke inhoud er écht toe doet en hoe je het vertelt. Daarmee raak je je publiek persoonlijk.
De training helpt je team:
- Hun presentatiestijl beter op merkidentiteit aan te laten sluiten
- Meer creativiteit te brengen in presentaties en pitches
- Meer zelfvertrouwen en plezier te krijgen in het presenteren
- Een éénduidig verhaal en beleving te brengen
Voor wie is deze training
Voor project teams, marketing en communicatie teams of creatieve teams die meer beleving willen brengen in hun interne-, klant- of case presentaties.
Programma
Het programma kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Bijvoorbeeld in een mix van live en offline sessies, overdag of in de avond.
Voor aanvang van de training bespreken we de huidige presentatiestijl en leerdoelen van het team.
- Speelse opening en vertel oefening.
- Bespreking van de huidige wijze van presenteren en klantgesprekken
- Storytelling in een presentatie brengen.
- De why, what en how als basis voor jouw verhaal.
- Jouw bureau merk-archetype koppelen aan je presentatie stijl.
- Kiezen voor een tone of voice die past bij mens en merk.
- Vormgeving en creativiteit in je presentatie opbouw.
- In de 2 weken na dag 1 werk je aan een presentatie opdracht.
- Feedback en fast forward op de gemaakt presentaties.
- Spreken: ritme, timing, intonatie en lichaamstaal.
- Professionaliteit: impulsen controleren en de juiste keuzes maken in een conversatie
- Energie geven, inspireren en aandacht afdwingen
- Omgaan met diverse typen luisteraars en klanten.
- De Ted-talk: Hook / Transition / Benefit.
- IKEA theater oefening (fun).
- Eindpresentatie.
- Nog coaching nodig op volgende presentaties? Koop een strippenkaart.
Klaar om te starten?
Informatie Overtuigend presenteren met Storytelling
Heb je vragen?
Presenteren met Storytelling
Een goed concept ontwikkelen en dat vervolgens ook overtuigend naar klanten brengen; daar zat onze uitdaging. Richard en Lisa hebben ons team goed getriggerd. Onze doelstellingen aanscherpen, het creatieve concept ontwikkelen, de visuele presentatie verbeteren en dat vertalen naar de mondelinge presentatie. Leuk om te zien hoe we allemaal (projectleiders/ontwerpers en accountmanagers van interieurbeplanting) hier veel energie, inspiratie en tips uit hebben gehaald. Het was voor ons weer enorm waardevol.
Ervaring training Presenteren met Storytelling
Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een beter verhaal voor een groep. De kennis over merkwaarden communicatie gaat mij bij de aanscherping van mijn eigen profilering ook goed van pas komen. Dank!
Ervaring training Presenteren met Storytelling
Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het aanscherpen van onze eigen corporate story en dag 2 hebben we geleerd hoe we die het beste kunnen presenteren. Leuk, actief en nuttig. Fijne trainingsruimte ook!
Hoe zetten we storytelling in ?

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan
De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?

Waarom is een heldere beeldvisie júist belangrijk bij AI-gemaakt beeld?
Júist als je gebruik maakt van artificial gegenereerd beeld is het belangrijk om een duidelijke beeldvisie te ontwikkelen. Niet alleen omdat de AI niet zèlf een consistente unieke beeldstijl ontwerpt, maar ook omdat je de technologie daarmee verantwoord en ethisch inzet.

Waarom creatieve marketingbureaus worstelen met hun eigen identiteit en positionering
Als creatieve marketingbureaus zich richten op het positioneren van hun klanten, worden ze vaak geconfronteerd met de uitdaging om hun eigen bureau duidelijk te definiëren. Waarom is het soms lastig voor deze bureaus om hun eigen merkcommunicatie te ontwikkelen en hoe kunnen ze navigeren door het doolhof van positionering?

Creatieve professionals kunnen niet altijd áán staan
De héle dag creatief. Hoezo kan dat niet? Creatieve professionals zijn van onschatbare waarde voor het succes van je team en organisatie. Ze hebben het vermogen om grenzen te verleggen, originele ideeën te genereren en innovatieve oplossingen te vinden. Toch is het belangrijk om te erkennen dat creatieven niet de hele dag door kunnen gaan met het leveren van hoogwaardige creatieve output. Hoe kun je hier als organisatie en manager mee omgaan?