Overtuig je doelgroep met storytelling

Zet je verhaal kracht bij met een sterke presentatie

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Bij het aanscherpen van je merk, het beschrijven van je project, als rode draad in presentaties en binnen social media. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In deze compacte workshop krijg je de mogelijkheid je verhaal bij te schaven en te versterken. s-Morgens werken we aan de inhoud, in de middag werk je aan je presentatie. Daarbij krijg je veel handvatten om je verhaal krachtig en overtuigend uit te dragen.

Ochtendprogramma: het verhaal achter je merk, project of organisatie versterken

Mooie en integere verhalen werken heel goed. Maar kan jouw verhaal misschien nog scherper? Je neemt je eigen verhaal mee om aan te werken, in de middag leer je de resultaten van de ochtend ook uit te dragen. Deze methode helpt je om goed te kijken naar waarom je iets wilt vertellen, hoe je het wilt vertellen en wat de inhoud van je verhaal moet zijn. Zo ontdek je of je je verhaal overtuigender kunt brengen.

Middagprogramma: Overtuigend verhalen vertellen

Iedereen kan verhalen vertellen, de vraag is: durf je het ook. De een heeft het van nature in zich, de ander lukt het met tools en handvaten. In het middagprogramma van Overtuigen met Storytelling leert presentator, acteur en trainer Richard Roling jou om je publiek persoonlijk te raken.

Om het verhaal achter je merk beter te vertellen gebruiken we ‘The Hero’s Journey’ van mytholoog Joseph Campbell. Deze methode ligt aan menig Hollywood-kaskraker ten grondslag. Met oefeningen uit het theater leer je met lichaamshouding, stemgebruik en oogcontact je verhaal over te brengen. Er wordt ook veel geïmproviseerd. Want door die vaardigheid maak je je verhaal levendig en persoonlijk.

Ochtend

  • Je why, what en how als basis voor jouw storytelling
  • De waarden onderscheiden waarop je je verhaal gaat bouwen.
  • Verschillende technieken in storytelling leren toepassen.
  • 
Je eigen verhaal herschrijven met storytelling

Middag

  • De kunst van het verhalen vertellen volgens de Heroes Journey
  • Spreken: ritme, timing, intonatie en lichaamstaal
  • Oefenen met storytelling in je presentatie

Het logisch vervolg?

Storytelling sluit aan op Brand Storytelling en Fresh New Brand. Daarin focussen we op de het verhaal van de organisatie en de vertaling daarvan in beeldstrategie en visuele communicatie.

brandbuilding-versdenkers
Incompany training Overtuigen met Storytelling
1 dag training, 2 trainers
team tot 8 personen
€2490
extra deelnemers
optioneel
€50 pppd
maatwerk programma
optioneel
€750
huur ruimte/snacks/drank
optioneel
€750
trainingsboekjes op papier
optioneel
€15 ps
reiskosten/tijd trainers
Op nacalculatie
€-
coaching/advies
€500  per blok van 2 uur

Met wie werkte Versdenkers

Versdenkers werkte voor en met Sony Music Nederland, NEN, Nationale Ombudsman, KWH, Blijstroom en CBRE aan een nieuwe brand story, communicatiestrategie of visuele identiteit. Ook draaide Versdenkers interne programma’s bij Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW, Rode Kruis, Zuiderzeemuseum, Vonq, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

sony-music-werkt-met-versdenkers
logo nationale ombudsman
logo kwh
logo-blijstroom
logo cbre
nen-werkt-met-versdenkers
PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt