Als merk relevant blijven voor je doelgroep

Communicatie, creativiteit en vernieuwing gaan hand in hand. Je wilt dat jouw doelgroep je ideeën oppakt. Dan is het aanvoelen en herkennen van trends het halve, nee, het héle werk. Bij Versdenkers leer je dat. Onze trend trainingen verbinden jouw organisatie met de veranderende wereld.

Versdenkers werkt samen met organisaties aan hun vernieuwend vermogen. Door selectief in te spelen op trends die relevant zijn voor jouw organisatie én je doelgroep. Zo leid je je organisatie succesvol naar de toekomst. Wij werkten eerder met Koninklijke Horeca Nederland, Wereldmuseum, De Algemene Rekenkamer, NEN.

review trendwatching 1
review trendwatching 3
review trendwatching 2

Trendwatching en forecasting – 3 dagen vol creativiteit en diepgaande kennis

Als merk wil je relevant blijven en inspelen op veranderend gedrag van je doelgroep. Hoe doe je dat? In deze actieve 3 daagse training duik je diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt welke invloed trends kunnen hebben op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren. Je vertaalt trends naar een fictief maar geloofwaardig toekomstperspectief. Daardoor denk je van buiten naar binnen. De training Trendwatching verbindt jouw merk met de veranderende wereld.

Waar denk jij dat de wereld heen gaat? En welke trends passen bij jouw merk?

We kijken ook naar jouw rol als trend forecaster. Met trend forecasting bouw je aan een toekomstperspectief. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board. Ook kijken we naar belangrijke trendrapporten. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie? Kortom: de breedte en diepgang van dit programma geeft jou een kickstart als allround Trendwatcher.

TUSSEN DE TRAININGSDAGEN IN WERK JE AAN EEN FORECAST VOOR JE EIGEN MERK

DAG 1

  • introductie
  • de 3 b’s van trendwatching
  • de 3 trendlagen en -vragen
  • trendfactoren & megatrends
  • drijfveren & behoeftenwerelden
  • macro- & microtrends
  • connecting the signs

DAG2

  • samenvatting van dag 1
  • consument- & merkwaarden
  • archetypes & persona’s
  • trendmatching
  • inspelen op de tijdgeest
  • trends visualiseren

DAG3

  • samenvatting van dag 2
  • scenario- & visievorming
  • strategie & innovatie
  • forecasting & concepting
  • how to inspire with trends
  • connect to the future
  • toekomstbeelden visualiseren
Incompany training Trendwatching en Futuring
3 dagen training
team tot 8 personen
€5700
extra deelnemers
optioneel
€50 pppd
maatwerk programma
optioneel
€750
ruimte/snacks/drank/lunch
optioneel
vanaf €500 per dag
trainingsboekjes op papier
optioneel
€15 ps
reiskosten/tijd trainers
Op nacalculatie
€-
coaching/advies
€500  per blok van 2 uur

LEREN IN DE VIRTUAL CLASSROOM

De Trendwatching training kan ook in een virtual classroom plaatsvinden. De live training duurt 3 dagen, de virtuele training kan afhankelijk van het programma meer dagen in beslag nemen. Dat komt omdat we deelnemers per dag maximaal 2 sessies van 2 uur achter een laptop willen zetten. In de virtuele training werken deelnemers ook thuis aan deelopdrachten. Op een eigen gekozen moment. Voor de virtuele training maken we gebruik van de software van NewRow en Mural.

PRIJS

De prijs van een virtuele training kan iets afwijken van de live training. We overleggen dat graag met jullie.

PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt