Fresh new brand

Innovatie in corporate branding. Vergroot je onderscheidend vermogen.

Organisaties die hun doelgroep op vernieuwende wijze willen aanspreken kunnen behoefte hebben aan innovatie in hun corporate branding. Het onderscheidend vermogen moet sterker, het niveau omhoog. Bijvoorbeeld met meeslepend design, inspirerende content en opvallend beeld.

Versdenkers traint en coacht het management en het marketing- communicatie- en design team. We formuleren een heldere design visie en maken keuzes voor de branding. Het team bouwt daarna zelf verder aan de vernieuwde corporate communicatie.

Fresh New Brand: je merk in een maatpak

Het resultaat van Fresh New Brand? Een opgefriste corporate communicatie op basis van een gedragen visie en strategie. Waar het hele communicatieteam blijvend mee kan werken. Hiermee krijg je een blauwdruk in handen waarmee jij je concurrerende positie in de branche vasthoudt.

Programma

Kick off

We starten met een onderzoek naar de huidige corporate branding. Zo ontdekken we waar uitdagingen en kansen liggen.

Dag 1 training

Met het team bespreken we hoe je je onderscheidend vermogen vergroot met sterke visuele communicatie. En hoe je een visie ontwikkelt op je corporate branding. We kijken uitgebreid naar de voorkeuren van jouw doelgroep en naar visuele trends. Aan de hand van deze input en de (gewenste) merkpersoonlijkheid onderzoeken we hoe we de branding kunnen versterken. Na deze dag zal Versdenkers een concrete, leidende (design) strategie  onder woorden brengen voor een frisse visuele communicatie waarmee het onderscheidend vermogen vergroot wordt.

Dag 2 presentatie

Versdenkers deelt de nieuwe strategie met het team. We verzamelen feedback en bespreken de stappen die het team kan maken om de plannen in gang te zetten. We brainstormen over nieuwe concepten voor off- en online content. De output wordt vertaald naar praktische, haalbare aanpassingen in de werkwijze van het team.

NEXT STEPS

Met het team werken we aan de ontwikkeling van een nieuwe corporate branding.

– bepalen we welke aanpassingen nodig zijn aan de huidige communicatie: website, huisstijl etc.
– sturen we (inhouse) designers aan.
– selecteren en briefen we de juiste externe designers, fotografen, illustratoren en copywriters.
– zetten we kaders voor een beeldbank voor in- en extern gebruik.

Fresh New Brand sluit aan op ons programma Brand Storytelling. Daarin focussen we op het merkverhaal, tone of voice en copy.

brandbuilding-versdenkers
Prijs

Fresh New Brand is een deel van ons Brand building programma

brandbuilding-versdenkers

Prijs

Kick off, training en presentatie €4500,-

Next steps op uurbasis of projectfee.
Reiskosten en reistijd worden apart berekend.

Met wie werkte Versdenkers

Versdenkers werkte voor en met Nationale Ombudsman, KWH, Blijstroom en CBRE aan een nieuwe brand story, communicatiestrategie of visuele identiteit. Ook draaide Versdenkers interne programma’s bij Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW, Rode Kruis, Zuiderzeemuseum, Vonq, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

logo nationale ombudsman
logo-blijstroom
logo kwh
logo cbre

Wij denken dat jouw team zelf kick-ass campagnes kan bouwen.

Toch wordt daar binnen organisaties soms aan getwijfeld. Hieronder 3 taaie argumenten die wij vaak horen, maar ook weerleggen.
versdenkers-mailing2

Dat geeft niet, want daar zijn wij voor. Met de door ons ontwikkelde programma’s kan jouw team zelf kick-ass campagnes bouwen en uitrollen. En we adviseren over rolverdeling, workflow, projectmanaging en betere samenwerking met externe partijen.

versdenkers-mailing1

Andere dingen uitbesteden kan natuurlijk ook: dtp, copy, design, kleinere projecten. Waarom zou je die ene spannende en belangrijke campagne uitbesteden. Houd je eigen team wakker en maak gebruik van die creatieve potentie!

versdenkers-mailing3

Is het de frisse blik van buiten die je denkt nodig te hebben? Inspiratie naar binnen halen kan inderdaad mooie resultaten opleveren. Maar je hebt genoeg creativiteit in huis. Om nog maar te zwijgen over budgetten die naar buiten vloeien.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug