Een goede creatieve briefing is een must. Maar níet makkelijk.

Werk je samen met in- en externe creatieven en producenten? Een goede creatieve briefing is dan een must. Maar na járen werken met grote en kleine organisaties weten we dít: het schrijven van een heldere briefing is een stevige uitdaging.

Daarom supporten we teams en professionals door feedback te geven op briefings.
Denk jij dat jouw case-briefing beter kan? Stuur hem op en wij gaan er eens goed voor zitten.

Een goede briefing is een belangrijke tool in de samenwerking

Er is een tendens gaande dat briefings steeds minder worden gebruikt en de reden is: tijd. Marketingafdelingen staan onder hoge werkdruk en er is te weinig gelegenheid om een goede sturende briefing te schrijven. Wat bulletpoints uitwisselen in een email is een verleidelijk alternatief binnen projecten die steeds hectischer worden. Veel marketingafdelingen produceren grote hoeveelheden marketingmateriaal. Als ze flexibel willen blijven is het van cruciaal belang dat hun aanlever- en productieproces efficiënt verloopt. En dat begint met een goed geschreven briefing.

Ik wil een kicke concept waarmee ik veel tickets verkoop

Met een goede creatieve briefing verloopt het goedkeuringsproces een stuk sneller en soepeler. Dubbelzinnige doelen en onduidelijke wensen in combinatie met vage uitspraken zijn de meeste creatieve producenten niet vreemd. Daarom juist is een briefing een belangrijke tool in de samenwerking. Ook met management en klanten.  Het dwingt duidelijkheid af en beperkt lastige discussies tijdens het beoordelings- en goedkeuringsproces.

Hoe ziet onze feedback er uit?

Briefing is een onderdeel van onze training Conceptontwikkeling en Visuele Communicatie en Contentcreatie. In de loop der tijd hebben we een uitgebreid briefing format ontwikkeld, dat we graag met onze cursisten, én met jou delen. We leggen jouw briefing langs ons format en helpen je de gaten te vullen. En we attenderen je op verbeterpunten, bijvoorbeeld over je visie, concept of concrete deliverables. Dit geldt zowél voor een briefing naar klanten als naar producenten: fotografen, illustratoren, videomakers, podcasters of soundproducers.

MEER LEZEN OVER BRIEFING?

Al eerder schreven we een blog over Briefing en De-briefing. Dit is nog steeds éen van onze best-bezochte pagina’s. Lees het blog hier.

briefing

YOUR OUTPUT CAN ONLY BE AS GOOD AS YOUR BRIEF

Liever zónder onze hulp beter briefen?

PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt