Deze interactieve stripverhalen zijn hét toppunt van creatieve storytelling

Deze interactieve stripverhalen zijn hét toppunt van creatieve storytelling

Het geheim van creativiteit schuilt in het combineren van verschillende contexten. Zo ontstaan door slimme combinaties met interactieve technologie nieuwe vormen van storytelling. Bijzonder mooie voorbeelden hiervan zijn interactieve stripverhalen. Deze worden nog weinig gebruikt in marketing, maar hebben wél grote potentie. Hier zijn vier toffe voorbeelden van interactieve stripverhalen waar je je meteen in wilt verliezen.

Phallaina

PHALLAINA is het eerste “scrolling graphic novel” ontwikkeld voor touchscreens. Het is een werk van de Franse illustrator en auteur Marietta Ren. Het verhaal gaat over een jonge vrouw die last heeft van hallucinaties. Tijdens haar aanvallen krijgt ze visioenen van walvissen. En hier schuilt natuurlijk meer achter. PHALLAINA is in 2016 ook gepresenteerd als een fresco kunstinstallatie op The Angoulême International Comic Strip Festival.

 

The land of the magic flute

The Land of the Magic Flute is een moderne hervertelling van Mozart’s bekende opera Die Zauberflöte. Een project van de Nederlandse regisseur Fons Schiedon, in samenwerking met Bregenzer Festspiele en de Interactive Media Foundation. Een waanzinnig mooie uitvoering, die een combinatie is van storyboard-achtige illustraties, slim sounddesign en de mooie muziek van Mozart. Maak je agenda vrij, ga naar de website en geniet van deze bijzondere ervaring.

 

Peugeot HYbrid4 presents : The hybrid graphic novel

The hybrid graphic novel van Peugeot is een prachtig voorbeeld van branded content in een interactief stripverhaal. In het stripverhaal volgen we een stoere heldin op een gevaarlijke missie. Ze moet vertrouwelijke data veilig stellen én ongedeerd wegkomen. Verweven in het verhaal is informatie over verschillende eigenschappen van Peugeot’s HYbrid4 technologie. Klik op het plaatje voor een voorproefje.

Peugeot – The Hybrid Graphic Novel from Hugo Thomas on Vimeo.

 

The Grey Tales

The Grey Tales is een website die door middel van interactieve geïllustreerde verhalen het bewustzijn over de benarde situatie van olifanten over de hele wereld wil vergroten. In dit interactieve verhaal bezoek je deze majestueuze wezens in elk van hun vijf natuurlijke habitats. De ervaring is verrijkt met authentieke bosgeluiden.

Scherp jouw storytelling skills aan tijdens de training Contentstrategie en Brand storytelling

In de cursus Contentstrategie en Brand storytelling ontdek je hoe je het onderscheidend vermogen van je merk bepaalt en benadrukt. Je leert hoe je jouw merkverhaal uitzet in aansprekende content. Daarin is ook aandacht voor social storytelling. Zo wordt jouw merkcommunicatie scherper en creatiever.

 

Auteur: Dzenita Camo
Omslagfoto: freepik.com