Designthinking voor teams

De incompany training Designthinking biedt structuur aan een innovatie- of veranderproces.

Als organisatie ben je constant in beweging. Je zoekt naar nieuwe manieren om je publiek aan te spreken, nieuwe produkten en diensten te ontwikkelen of sturing te geven aan veranderingen. Met Designthinking geef je structuur en richting aan je innovatieproces.

Designthinking is een aanpak die zich focust op je publiek. De methode werkt gericht naar een oplossing toe van een vraagstuk. Daarbij houd je je eindgebruiker altijd in gedachten. Op een andere wijze kijken en ruimte geven aan experiment is een van de meest inspirerende aspecten van Designthinking.

In twee dagen Designthinking maak je als team kennis met alle aspecten van deze innovatieversneller. Je werkt aan een case vanuit je organisatie. Deze bereid je voor door een case beschrijving in te vullen. In de voorbereiding besteden we ook veel aandacht aan de doelgroep. Bijvoorbeeld door ze uit te nodigen deel te nemen aan een onderzoek.. of om bij het Design Thinking proces aanwezig te zijn.

Je doorloopt alle fasen van Designthinking met de door Versdenkers ontwikkelde Designthinking-templates. Deze neem je ook mee terug naar je organisatie. Met de opgedane kennis en tools kun je dan zelf een Designthinking traject begeleiden. Als resultaat heb je een concept in handen waarmee je de innovatie in de organisatie kunt gaan opstarten.

DAG1

  • De spelregels van Designthinking
  • Introductie verschillende vormen van innovatie: radicale, incrementele, produkt, proces of service innovatie.
  • Rollen en attitudes in Designthinking
  • Presentatie van de case
  • Leef je in – Hoe ervaart de doelgroep het vraagstuk en waar liggen hun behoeften?
  • Definieer – Scherpstellen op de ontwerpvraag
  • Inspiratie – Relevante trends en ontwikkelingen als inspiratie voor een nieuwe aanpak.

DAG2

  • Herhaling insights dag 1
  • Idee ontwikkeling en brainstorm
  • Prototype – Teams werken aan een schets
  • Pitch – Teams pitchen prototypes aan elkaar
  • Afronding

Het resultaat

Jouw team krijgt een duidelijk beeld van het speelveld waarbinnen de innovatie gaat plaatsvinden. Er is inzicht in de behoeften van de eindgebruiker/doelgroep waardoor de relevantie van de innovatie wordt geborgd. Elk teamlid komt tot zijn of haar recht binnen het proces. Het team kan vrij en creatief denken. De output vormt de basis voor nieuwe concepten, prototypes, diensten, beleid of cultuur.

Incompany training Design Thinking
2 dagen training
team tot 8 personen
€3800
extra deelnemers
optioneel
€50 pppd
maatwerk programma
optioneel
€750
ruimte/snacks/drank/lunch
optioneel
€750 per dag
trainingsboekjes op papier
optioneel
€15 ps
reiskosten/tijd trainers
Op nacalculatie
€-
coaching/advies
€500  per blok van 2 uur
  • Customer Empathy map Design Thinking
  • Customer Empathy map Design Thinking

Met wie werkte Versdenkers

Versdenkers werkte voor en met Sony Music NL, Nationale Ombudsman, KWH, Blijstroom, CBRE en NEN aan een nieuwe brand story, communicatiestrategie of visuele identiteit. Ook draaide Versdenkers interne programma’s bij Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW, Rode Kruis, Zuiderzeemuseum, Vonq, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

logo kwh
logo nationale ombudsman
sony-music-werkt-met-versdenkers
logo-blijstroom
logo cbre
nen-werkt-met-versdenkers
PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt