Leiderschap en Innovatie
– Hoe kunnen we innovatiever omgaan met stedelijke vraagstukken? Zoals het oplossen van fiets parkeerproblemen? Of afval scheiden? En hoe kunnen we inwoners stimuleren om te participeren, en de toekomst in eigen hand te nemen? Het D
esign Thinking proces leent zich perfect voor dit type vragen.

Gemeente Groningen Design Thinking

De vraag van Groningen aan Versdenkers

In een onderzoek naar stedelijke veerkracht vroeg Gemeente Groningen Versdenkers naar een Design Thinking proces met een groep van 60 beleidsmedewerkers en bestuurders. 5 groepen gingen aan de slag op thema’s als: afval scheidenfietsparkeren, burger betrokkenheid en arbeidsmarkt participatie.

Design thinking proces groningen_1

Het programma

Door het Design Thinking proces in te zetten behandelt iedere groep het eigen thema in 6 fases: Inleven in de doelgroep – Probleem en Ontwerpvraag definiëren – Inspiratie ophalen- Idee-ontwikkeling – Prototyping – Presentatie. Elke groep wordt begeleid door een Versdenkers coach.

Creatieve disruptie in het Design Thinking proces

In de derde fase Idee-ontwikkeling wordt veel ruimte gegeven aan creatieve exploratie en brainstormen. In de presentatie fase worden improvisatietheater en rollenspellen ingezet om in de huid van 6 verschillende doelgroepen te kruipen. Onze inhouse tekenaar Theresa Hartgers heeft de resultaten van het Design Thinking proces pakkend samengevat in visuele verslagen. Met visuele verslagen houd je de resultaten en de output levend. Deze kunnen geprint worden, of op social worden geplaatst.

Deel deze pagina

Email
LinkedIn

Praat met ons - Contactformulier

Naam

Praat met ons - Contactformulier

Naam

Agency diensten

Incompany training

Met wie werken we

Een selectie van onze klanten
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-creatief denken
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Creatieve organisaties-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-creatief denken
Versdenkers-creatief denken
Creatieve organisaties-Onderscheidend communiceren
Creatieve organisaties-ervaringen van deelnemers
ervaringen-Onderscheidend communiceren
ervaringen van deelnemers-creatief denken
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Versdenkers-Onderscheidend communiceren
Scroll to Top

MEER WETEN OVER VERSDENKERS?

Wil jij gratis inspiratie in je mailbox?

Ontvang 1 x per maand onze nieuwsbrief

Ik wil meer informatie over deze training

Naam