Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Communicatie, creativiteit en vernieuwing gaan hand in hand. Je wilt dat jouw doelgroep je ideeën oppakt. Dan is het aanvoelen en herkennen van trends het halve, nee, het héle werk. Bij Versdenkers leer je dat. Onze trend trainingen verbinden jouw organisatie met de veranderende wereld.

Trendwatchen leer je zo

Voor professionals en organisaties:
Trend forecasting en futuring, 3 daagse training.

Voor beginners en belangstellenden:
Trendwatching in de Trendtripper Rotterdam

Trendwatching en forecasting – 3 dagen vol creativiteit en diepgaande kennis

In deze actieve 3 daagse training duik je met je team diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een (of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je met je team aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

Als organisatie wil je relevant blijven. Inspelen op trends en ontwikkelingen die passen bij jouw merk en doelgroep: hoe doe je dat? Welke invloed hebben trends op je strategie, je diensten of produkten en je manier van communiceren? In deze inspirerende team training vertaal je ontwikkelingen naar een fictief maar geloofwaardig toekomstperspectief. Je denkt daardoor van buiten naar binnen. Deze training verbindt jouw merk met de veranderende wereld.

Waar denk jij dat de wereld heen gaat? En welke trends passen bij jouw merk?

Met je team bouw je aan een toekomstperspectief met trend forecasting. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board.

We kijken ook naar jouw rol als trend forecaster. Je leert hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie? Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

DAG 1

  • introductie
  • de 3 b’s van trendwatching
  • de 3 trendlagen en -vragen
  • trendfactoren & megatrends
  • drijfveren & behoeftenwerelden
  • macro- & microtrends
  • connecting the signs

DAG2

  • samenvatting van dag 1
  • consument- & merkwaarden
  • archetypes & persona’s
  • trendmatching
  • inspelen op de tijdgeest
  • trends visualiseren

DAG3

  • samenvatting van dag 2
  • scenario- & visievorming
  • strategie & innovatie
  • forecasting & concepting
  • how to inspire with trends
  • connect to the future
  • toekomstbeelden visualiseren

TUSSEN DE TRAININGSDAGEN IN WERK JE AAN EEN FORECAST VOOR JE EIGEN MERK

Early bird

€1550,-

Incl werkmap en lunch. Excl BTW. Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang.

Normale prijs

€1650,-

Incl werkmap en lunch. Excl BTW.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod.
Klik hier voor onze barterdeals.

Lestijden
De training start om 10:00 en eindigt om 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. 

Adres
Drievriendenstraat 26, 3014 JS Rotterdam. 5 minuten lopen van Centraal Station.

PE-punten
Na afloop van deze training ontvang je 12 PE-punten.

LEREN IN DE VIRTUAL CLASSROOM

De Trendwatching training kan ook in een virtual classroom plaatsvinden. De live training duurt 3 dagen, de virtuele training kan afhankelijk van het programma meer dagen in beslag nemen. Dat komt omdat we deelnemers per dag maximaal 2 sessies van 2 uur achter een laptop willen zetten. In de virtuele training werken deelnemers ook thuis aan deelopdrachten. Op een eigen gekozen moment. Voor de virtuele training maken we gebruik van de software van NewRow en Mural.

PRIJS

De prijs van een virtuele training kan iets afwijken van de live training. We overleggen dat graag met jullie.

Incompany
De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, neem dan een optie en geef aan dat het om een incompany training gaat.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug

Not readable? Change text. captcha txt