
1 - 2
dagen
3 - 25
deelnemers
€
Vanaf 2099,- ex btw
Tijd
flexibel
Locatie
flexibel
ONTSTEEK JE CREATIVE SPARK ÈN ZET JE VUUR OM IN TOEPASBARE PLANNEN.
De Creatief denken en Brainstormen training is geschikt voor elk team dat denkt dat er méér uit brainstorms te halen valt. Betere ideeën, meer output? Bij Versdenkers leer je in deze twee daagse training hoe je je brainstorm tot een creatief succes maakt, goed voorbereidt en opbouwt.
Creatief denken en werken aan je team vraagstuk
In het authentieke kunstenaars atelier van Versdenkers zijn jullie omringd door inspiratie. Lisa van Noorden en Vincent Mirck zijn allebei ervaren trainers met een creatieve achtergrond als kunstenaar en muzikant. En als jullie met de juiste mindset komen, dan ontvlamt het vuur van ècht creatief denken. Inzichten worden uitgewerkt in toepasbare plannen. De workshop is daarom aan beide kanten spannend: Je ontdekt en ontwikkelt je vrije denkvermogen èn leert hoe je met structuur en strategie tot tastbare resultaten komt
Dit leren jullie in de training:
- Mindset en Must haves voor creatief denken
- Met de groep brainstorm technieken inzetten op een case
- Brainstorms organiseren: voorbereiding, verloop en afronding.
- Van uitkomst naar actie; mensen meekrijgen en activeren
Voor wie is deze training
Voor elk team dat het vermoeden heeft dat er méér uit het creatieve denkproces te halen valt. Brainstorm jij met je team over innovatie, strategie of communicatie? Het maakt niet uit of je de brainstorm leidt of alleen meedenkt.
ONTSTEEK JE CREATIVE SPARK ÈN ZET JE VUUR OM IN TOEPASBARE PLANNEN.
Heb jij het idee dat er méér uit jouw brainstorm te halen valt? Betere ideeën, meer output? Bij Versdenkers leer je in deze twee daagse training hoe je je brainstorm tot een creatief succes maakt, goed voorbereidt en opbouwt.
Creatief denken en werken aan je team vraagstuk
In het authentieke kunstenaars atelier van Versdenkers zijn jullie omringd door inspiratie. Lisa van Noorden en Vincent Mirck zijn allebei ervaren trainers met een creatieve achtergrond als kunstenaar en muzikant. En als jullie met de juiste mindset komen, dan ontvlamt het vuur van ècht vrij denken. Inzichten worden uitgewerkt in toepasbare plannen. De workshop is daarom aan beide kanten spannend: Je ontdekt en ontwikkelt je vrije denkvermogen èn leert hoe je met structuur en strategie tot tastbare resultaten komt.
Dit leren jullie in de training:
- Mindset en Must haves voor creatief denken
- Met de groep brainstorm technieken inzetten op een case
- Brainstorms organiseren: voorbereiding, verloop en afronding.
- Van uitkomst naar actie; mensen meekrijgen en activeren
Voor wie is deze training
Voor elk team dat het vermoeden heeft dat er méér uit het creatieve denkproces te halen valt. Brainstorm jij met je team over innovatie, strategie of communicatie? Het maakt niet uit of je de brainstorm leidt of alleen meedenkt.
Programma
Het programma kan volledig worden gevolgd, of samengesteld worden naar behoefte. Bijvoorbeeld in een mix van live en offline sessies, overdag of in de avond.
- Mindset en Must haves voor creatief denken
- In de actiecreatie stand komen
- Art Based Learning oefening
- Associatief denken, structuur denken en vrij denken.
- Hoe werkt het creatieve proces: wat leren we van kunstenaars/ideënmakers en muzikanten
- Waar komt creatief denken (in je organisatie) van pas
- Creatieve processen inrichten
- Je team rijp maken voor creatief denken
- Brainstorms organiseren: voorbereiding, attitude, verloop en afronding.
- Aanscherpen van de creatieve startvraag
- Visievorming – Insights die je vooraf meeneemt
- Divergeren en Convergeren
- Kennismaken met brainstormtechnieken als:
- Disney methode (& de Bono)
- Brainstorm carroussel
- Klassiek brainstormen (nominale groep)
- Lateraal denken (uitgaan van onmogelijkheden)
- Design thinking
- Brainwriting
- Scampering of Systematic Inventive thinking
- Met de groep brainstorm technieken inzetten op een case
- Creatieve en artistieke interrupties
- Van uitkomst naar actie; mensen meekrijgen en activeren
- Creatieve manieren om je plannen tastbaar te maken
- Na de workshop organiseer je een brainstorm op je eigen vraagstuk. 3 weken na afloop is er een online sessie van max 2 uur (afhankelijk van aantal deelnemers). Daarin delen we ervaringen en ontvang en geef je feedback.
Klaar om te starten?
Lisa van Noorden en Vincent Mirck leren je alles over creatief denken.
We vertellen je graag meer als je praktische of inhoudelijke vragen hebt. Open het contactformulier of bel 0619 598 987.
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Een prima opgebouwd programma rondom professionele conceptontwikkeling. Met een echt ervaren frontvrouw, sprekende voorbeelden, prettige opdrachten en ruimte voor professionele reflectie. En dat alles op aansprekende locaties en met een boeiend en energiek gezelschap. Dank voor deze inspirerende ervaring.
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Veel inspiratie opgedaan! De methodes om tot een idee/concept te komen gaan mij zeker verder helpen bij het bedenken van nieuwe campagnes. Het zelf werken aan cases, de praktijkvoorbeelden en het aterlier waar de cursus plaatsvindt, maken dit tot een leuke en levendige cursus waardoor de dagen omvlogen. Een aanrader!
Ervaring Training Visuele Communicatie
Ik heb veel energie en inspiratie opgedaan in deze training! De verhouding theorie & praktische opdrachten met veel interactie vond ik goed. Ik ben in 2 dagen tijd toch op een andere manier naar beelden gaan kijken en heb kennis gemaakt met handige tools en programma’s om er ook daadwerkelijk mee aan de slag te gaan!
Ervaring Training Visuele Communicatie
Goede opbouw en inhoud van de training, fijne balans tussen vertellen, luisteren, experimenteren en toepassen. Bijzonder inspirerende opdrachten! Cursus had een hoog niveau, ik heb veel geleerd, vooral van de feedback van docent en medecursisten. Lisa is een deskundige én fantasievolle docent.
Ervaring Training Visuele Communicatie
Lisa weet op een inspirerende manier je mee te nemen in de laatste trends. Door het gebruik van gerichte oefeningen en diverse technieken laat ze je anders over beeld denken. Ook is er ruimte voor ieder zijn specifieke leer vragen. De opgedane kennis kan je hierdoor gelijk toepassen in je dagelijkse praktijk.
Ervaring Training Visuele Communicatie
Een mooie cursus, gebracht door een inspirerende, kundige docente die de stof uitstekend en inspirerend brengt. Kleine groep, waardoor ruime aandacht voor bespreken van de opdrachten en ruimte voor vragen, werkt uitstekend. Als bonus een aantal zeer goede, bruikbare tips (voor online bewerkingsprogramma’s) gekregen!
Ervaring Training Copywriting
In drie dagen ontzettend veel geleerd over goede copy. Vincent van Versdenkers is een ervaren trainer. Dankzij zijn bevlogen stijl vlogen de cursusdagen voorbij. De locatie en de lunches in de buurt maakten de Cursus Copywriting helemaal af!
Ervaring training Presenteren met Storytelling
Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een beter verhaal voor een groep. De kennis over merkwaarden communicatie gaat mij bij de aanscherping van mijn eigen profilering ook goed van pas komen. Dank!
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Onlangs de training conceptontwikkeling gevolgd bij Versdenkers. Wat was het super! Nieuwe inzichten gekregen. Je krijgt handvatten en methodes om tot een goed concept te komen en dit verder uit te werken. Out of the box denken gaat nu vanzelf. De dagindeling is ook erg prettig doordat praktijk en theorie elkaar goed afwisselen. Lisa bedankt!
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Een fijne plek in het centrum van Rotterdam. Interessante cases als voorbeelden van goede en slechte concepten. Goeie oefeningen om nieuw geleerde technieken toe te kunnen passen. Ben weg gegaan met een hele nieuwe kijk en een andere denkwijze!
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Prettige dynamische cursus. Veel afwisseling tussen inspirerende theorie en kleinere praktijkopdrachten. Je leert er een manier van denken. Lisa is erg slim en inspirerend in haar oplossingen. De faciliteiten kunnen beter, maar passen ook wel bij de ‘creatieve’ achtergrond van de cursus en het bedrijf.
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Lisa en Dzenita laten in deze cursus op een hands-on, ontspannen manier zien hoe je tot een sterk en doordacht creatief concept komt. Hierin wisselen theorie en praktijkopdrachten elkaar af en ga je ook aan de slag met je eigen case(s). Ik ga de handvatten zeker gebruiken voor mijn eigen projecten. Echt een aanrader, bedankt voor de leerzame dagen!
Ervaring Incompany Future Thinking
We hebben in 3 volle dagen prachtige inzichten gekregen in het duiden van trends voor onze achterban. Mede door de opgedane kennis kunnen we onze inspiratietours in binnen- en buitenland nog beter opzetten. Cindy en Lisa, bedankt voor de inspirerende dagen.
Ervaring Incompany Future Thinking
Wat een creatieve mensen zijn hier aan het werk en hoe enthousiast gaan zij om met alles wat er gebeurt in de wereld. Met KHN hebben we 3 inspirende dagen gehad en heeft de training ons enorm geholpen om het netwerk rondom trends en inspiraties op te zetten. Dit is zeker aanbevelens waard waarbij de training zich ook nog eens niet alleen in het lokaal plaats vond en ook op een aantal leuke plekken in Rotterdam werd gehouden. Ik heb enorm genoten Top!
Ervaring Incompany Zakelijk tekenen
Hele praktische training, voor iedereen geschikt, of je nu kunt tekenen of niet. Erg leuk om zo creatief bezig te zijn en je krijgt concrete handvatten om je gedachten beter op papier te krijgen. Zeker 2e dagdeel goede aansluiting bij ieders praktijk.
Ervaring Incompany Zakelijk tekenen
Iedereen kan tekenen! Inderdaad! Met de vele goede tips en trucs van deze training komen de mooiste creaties te voorschijn. Meteen te gebruiken tijdens de volgende meetings en bijeenkomsten. Fijne trainer, leuke locatie en mooi programma.
Ervaring Incompany Zakelijk tekenen
Heerlijk om een workshop te volgen die zo praktisch is en meteen toepasbaar in mijn werk als beleidsadviseur. Het dwingt je om goed na te denken over de kern van de boodschap. En het klopt: iedereen kan tekenen. Ik ook! Versdenkers bedankt!
Ervaring training Presenteren met Storytelling
Ontzettend leerzame training van Lisa en Richard. Op dag 1 hebben we veel inzichten gekregen in het aanscherpen van onze eigen corporate story en dag 2 hebben we geleerd hoe we die het beste kunnen presenteren. Leuk, actief en nuttig. Fijne trainingsruimte ook!
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Een prima opgebouwd programma rondom professionele conceptontwikkeling. Met een echt ervaren frontvrouw, sprekende voorbeelden, prettige opdrachten en ruimte voor professionele reflectie. En dat alles op aansprekende locaties en met een boeiend en energiek gezelschap. Dank voor deze inspirerende ervaring.
Ervaring training Brand Storytelling en Contentstrategie
Veel geleerd in twee dagen, met name voor mij waren de presentatietechnieken erg nuttig. ik sta daardoor de volgende keer zeker met een beter verhaal voor een groep. De kennis over merkwaarden communicatie gaat mij bij de aanscherping van mijn eigen profilering ook goed van pas komen. Dank!
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Heel gevarieerde training met verschillende invalshoeken. Goede voorbeelden, leuke interactie met elkaar. Een fijn naslagwerk dat je ook makkelijk weer ter hand neemt. Lisa is zeer kundig en weet met enthousiasme haar kennis en ervaring over te brengen. Lisa zet je wel goed op schrijf en is opbouwend kritisch naar de resultaten van de oefeningen.
Ervaring Training Copywriting
Leuke en leerzame training met veel praktijk in een creatieve omgeving. Kleine groep en daardoor veel persoonlijke aandacht. Ik ben nu zekerder van mijn teksten en weet waar ik op moet letten om de lezer te (blijven) boeien.
Ervaring Training Visuele Communicatie
Een praktijkgerichte en persoonlijke training! Het programma kwam erg goed overeen met de beschrijving ervan, dus ik kreeg wat ik verwachtte. Ik heb nu genoeg handvatten om de discussie over beeldtaal binnen mijn eigen organisatie aan te zwengelen en een beeldvisie te schrijven.
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Ik heb de training prettig ervaren. Het was fijn dat er wat tijd zat tussen de eerste twee en laatste twee dagen om zo alles even te laten bezinken. In die tussentijd ben je toch in je omgeving ook wat oplettender met betrekking tot wat we hebben behandeld. Ondanks dat ik de eerste twee dagen veel bekende elementen van mijn studie terug zag komen, waren de laatste twee dagen wel zeker een verrijking.
Ervaring Training Brand Storytelling
Bij Versdenkers heb ik een inspirerende training Storytelling gevolgd. De verdeling theorie en praktijk was fijn. In de kunstzinnige locatie en met de interactie met de groep kom je tot andere denkwijzen en inzichten. Al neem ik weer nieuwe technieken mee die ik in de praktijk kan toepassen.
Ervaring Training Copywriting
Een 9 voor deze leuke en nuttige training Copywriting! Veel handige tips gekregen om betere teksten te schrijven. We waren met een klein clubje dus was ook leuk om wat meer naar elkaar te luisteren en te discussiëren!
Ervaring Training Visuele Communicatie
De training is een inhoudelijke en praktische kennismaking met beeldtaal; hoe zet je het in (op strategisch niveau) voor je bedrijf/merk en hoe maak je verschillende content. Je kunt daarna meteen aan de slag! Ook prettig dat het een kleine groep was, zodat er alle ruimte was voor interactie. Bovendien wist de trainer alle vragen die we op haar afvuurden snel en onderbouwd beantwoorden, erg fijn! De locatie is ook goed bereikbaar, zeker met OV.
Ervaring Training Conceptontwikkeling
Een super leerzame en interessante cursus. Waar het in creatieve processen nog al eens aan schort, is structuur en houvast. De Focus-Fly-Flow methode die je deze cursus leert is hier een mooie oplossing voor. Deze methode gaat in de toekomst zeker bijdragen aan betere concepten!
Ervaring incompany Conceptontwikkeling
Geweldige training voor communicatie generalisten om planmatig te komen tot een creatieve strategie. Er zijn bij mij luikjes open gegaan, waarvan ik niet wist dat ze er zaten. Ik verheug me op het veel meer naar ons toe trekken van het bedenken van concepten voor de strategie en daar een visie voor te ontwikkelen. We hebben ook onze denkwijzen verruimd op een manier dat we niet meer alleen het standaard lijstje met middelen zullen uitrollen. Een aanrader!
Hoe zetten we Creatief denken in ?

De Design Thinking Methode: Creatieve Powerhouse voor Probleemoplossing
Design Thinking is geen magische toverspreuk voor ontwerpers, noch is het een geheim genootschap van creatieve denkers. Het is een benadering van probleemoplossing die iedereen kan omarmen. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van Design Thinking, waarbij we de spelregels, verschillende vormen van innovatie, de rollen en attitudes, en de 5 fases verkennen.

Communicatietraining voor creatieve teams – Zo Verfijn je de Creatieve Samenwerking
Communicatietraining met behulp van tools als de Roos van Leary, kan een belangrijke rol spelen in het versterken van communicatieve vaardigheden binnen creatieve teams. De verbeterde communicatie als resultaat van zo’n training kan daarmee de hele bureaustrategie sterker maken.

Weg met dat ouwe liedje! Hoe je als muzikant originaliteit vindt in een Wereld van Herhaling
Geen enkel idee is origineel. Dat ontdekten we een tijdje terug in de plagiaatrechtszaak tegen Ed Sheeran. Bestaat er nog wel originele muziek? En hoe leer je creatief te kijken naar de structuren om je heen?

De Design Thinking Methode: Creatieve Powerhouse voor Probleemoplossing
Design Thinking is geen magische toverspreuk voor ontwerpers, noch is het een geheim genootschap van creatieve denkers. Het is een benadering van probleemoplossing die iedereen kan omarmen. In dit artikel nemen we je mee in de wereld van Design Thinking, waarbij we de spelregels, verschillende vormen van innovatie, de rollen en attitudes, en de 5 fases verkennen.

Communicatietraining voor creatieve teams – Zo Verfijn je de Creatieve Samenwerking
Communicatietraining met behulp van tools als de Roos van Leary, kan een belangrijke rol spelen in het versterken van communicatieve vaardigheden binnen creatieve teams. De verbeterde communicatie als resultaat van zo’n training kan daarmee de hele bureaustrategie sterker maken.