Into the vibe NYC Concepting trip

Into the Vibe NYC is een inspiratietrip én een praktische werktrip voor grote en kleine merken die zichzelf opvallend willen branden. Je krijgt een kijkje in de keuken bij voorlopers in innovatieve marketing en branding en je werkt aan je eigen merk. Tijdens de trip combineren we meet-ups, trendwatching, conceptontwikkeling en ideation.

Waarom New York?

In New York heerst een sterke start-up cultuur. Deze bedrijvigheid zorgt voor een unieke creatieve vibe die je overal in de stad voelt. Het tempo ligt hoog en de concurrentie is groot. Opvallen in deze zee aan concurrentie vergt innovatief denken op hoog niveau. Als je in New York op kunt vallen, dan kun je dat overal. Begrijpen hoe merken in New York hun merk tot leven brengen kan ons inspireren ons eigen merk sterker te positioneren.

Voor wie is deze trip?

Jouw reisgenoten zijn professionals die zich bezig houden met de branding en marketing van hun eigen merk, of die van klanten. Maar ook design professionals die inspiratie zoeken in de hot-pot van NYC kunnen aan deze trip deelnemen. Dus ben jij een design professional, brand-eigenaar, campagne manager, marketing manager, brand manager, communicatie – of social media manager? Ga dan mee.

Wat zijn de kosten?

De prijs van de training is €1950 ex BTW, reis en verblijfkosten.
De prijs is inclusief het welkomst diner. Niet inbegrepen in de prijs is de vlucht, de accommodatie en de uitgaven die je zelf nog doet tijdens het programma. Nederlands sprekende professionals in New York die aan willen sluiten zijn van harte welkom.

Data

Into the Vibe 2020 vindt naar verwachting in juni plaats. De kick-off en feedback sessies zijn twee weken voor en na de trip.

We zijn druk bezig met het programma voor 2020: het aantal dagen en de prijs van de trip kunnen veranderen.

 

Wat neem je mee terug uit New York?

Tijdens de trip werk je aan een creatief concept voor jouw merk, waarmee je je terug in NL in de kijker gaat spelen. En je hebt ideeën opgedaan over hoe je de inzichten van New Yorkse vernieuwers kunt toepassen in de branding van je eigen bedrijf. Je ontwikkelt een roadmap naar uitvoering voor jouw eigen merk. En het nieuwe netwerk dat je in NYC ontdekt kan je daar wellicht nog bij helpen.

schrijf je in op onze new york trip

Ik ga mee (of wil meer weten).

Het trainingsprogramma

Naast een super inspirerend tourprogramma ga je natuurlijk veel leren over concepting en ideation. Het programma staat hieronder op een rijtje. Als je meer wilt weten over onze training Conceptontwikkeling in Rotterdam kun je verder lezen op deze pagina.

Kick off meetup in Rotterdam
Bespreking van de vooraf ingevulde briefing: waarvoor wil je een concept ontwikkelen en wat zijn je doelstellingen.
Kennismaken met je medereizigers en het Versdenkers team.

Avond 1 New York
Welcome dinner

Training dag1  New York
Introductie Focus, Fly, Flow strategie
Visievorming; de basis van elk concept
Maatschappelijke- en markt trends als uitgangspunt voor een concept
Oefenen met de materie
Tour door New York, bezoek aan inspirators en professionals

Training dag2 New York
Tricks en conceptversterkers.
Storytelling inzetten voor je eigen merk.
Cross- en transmediale concepten bedenken.
Tour door New York, bezoek aan inspirators en professionals

Training dag3 New York (halve dag)
Mindmappen en brainstorm.
Ontwikkeling van een creatief branding- of communicatie concept voor je eigen case.
Presentatie van concepten.
Afronding

Training dag4 Rotterdam
Twee weken na thuiskomst is er een meetup in het atelier van Versdenkers. Deelnemers houden een korte presentatie over de vervolgstappen m.b.t hun case. Met de feedback van andere deelnemers scherp je je concept of plan verder aan. En je ontvangt je certificaat van deelname.

Het trainingsprogramma van vorig jaar

trainingsprogramma 2019

Wie hebben we in 2019 ontmoet?

Jason Prohaska
Managing Director van MediaMonks New York

Specialist op het gebied van innovatieve branding en tech. Hij vertelt over ontwikkelingen in augmented en virtual reality, big data, marketing as a service, en de creatiefste communicatie strategieën. MediaMonks is het grootste creatieve digitale productiebedrijf ter wereld. Mediamonks is gestart in Amsterdam, maar heeft ook vestigingen in Londen, Stockholm, New York, LA, Singapore, Shanghai, Buenos Aires, Sao Paolo, Dubai en Mexico City. MediaMonks heeft een team van meer dan 650 professionals. Samen vertegenwoordigen ze een schat aan kennis in digitale disciplines en zetten die in binnen digitale producten voor film, VR, AR, AI, games, platforms en mobiele toepassingen.

JASON PROHASKA MET LISA VAN NOORDEN EN DZENITA CAMO

Voordat Jason bij MediaMonks aan de slag ging was hij partner / GM-Managing Director van Big Spaceship en heeft hij leidende posities gehad bij Mattel, Your Majesty Co., Method en HUSH. Jason begon zijn carrière met het bouwen van kunstcollecties en visuele beeldplatforms voor kunstenaars, verzamelaars en museumstichtingen in de Verenigde Staten en Europa. Jason komt oorspronkelijk uit Santa Fe, New Mexico, en woont momenteel in Brooklyn met zijn vrouw Cinzia en zoon Luca.

Pim Philip, tour artist

We gaan op een backstage ontdekkingstocht naar de innerlijke werking van New York.  Pim Philip, een Rotterdammer die al 10 jaar in NYC woont, neemt je op de fiets mee naar trendy shops en innovatieve ondernemers. Creatieve innovators in Bushwick, Williamsburg en Brooklyn Heights delen met jou hoe zij hun brand experience tot een succes gemaakt hebben. En daarmee een mengelmoes van doelgroepen aan zich binden. Al die inspiratie zet je in voor je eigen merk. Bezoek hier de site van Pim Philip.

“I’m always looking for hip trends, interesting concepts and special places in New York City. I love the ‘out of the ordinary’ and I love to share my findings and experiences with others. Whether it is a private bicycle tour of street art in Bushwick, Brooklyn, a business retail tour of new store concepts, or a culinary walk through ‘the real’ Little Italy in the Bronx, anything is possible.”

Rob Zuurbier, managing partner van SuperHeroes New York

“In the ever-evolving sea of white noise, SuperHeroes is on a mission to save the world from boring advertising: the type that’s always on repeat and never paid attention to. It’s our belief that smart, sharp creative outperforms expensive media buys any day of the week. Forget about superficial impressions, we create direct hits which resonate with your audience on a human level.”

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug