BUSINESS CREATIVITY
Vergroten van creatief innoverend vermogen
Business creativity, ook wel bekend als zakelijke creativiteit, is het vermogen van een organisatie om innovatieve en originele ideeën te genereren, te ontwikkelen en toe te passen. Het gaat verder dan alleen het genereren van ideeën; het omvat ook het vermogen om deze ideeën om te zetten in waardevolle producten, diensten of processen die een concurrentievoordeel opleveren.
Business creativity kan een organisatie op verschillende manieren ten goede komen. Het stelt organisaties in staat om zich aan te passen aan een steeds veranderende markt. Door creatieve oplossingen te vinden voor uitdagingen en kansen, kunnen organisaties hun concurrentiepositie versterken en groeikansen benutten.
De Verse aanpak voor Business Creativity
Business creativity programma’s zijn maatwerk, afgestemd op de doelen en cultuur van een organisatie. Versdenkers ontwikkelde daarom een model voor een holistisch jaarprogramma. Dit programma helpt (creatieve) organisaties bij het ontwikkelen en integreren van business creativity in hun bedrijfscultuur. Ons model programma omvat creativiteitsbeoordeling, training, leiderschapsontwikkeling en continue ondersteuning om een omgeving van innovatie te stimuleren en te behouden.
Fase 1: Diagnose en Bewustwording (Maanden 1-2)
Creativiteitsbeoordeling: De huidige stand van creativiteit binnen de organisatie wordt geëvalueerd, met behulp van enquêtes, interviews en workshops.
Bewustzijn creëren: In deze periode organiseren we sessies om het belang van business creativity uit te leggen en hoe het organisatiedoelen kan ondersteunen.
Fase 2: Training en Educatie (Maanden 3-6)
Creativiteitstraining: Medewerkers krijgen de mogelijkheid om deel te nemen aan trainingen over creatieve denktechnieken en probleemoplossende vaardigheden. Er zijn praktische oefeningen en workshops beschikbaar.
Inspirerende sprekers: In deze periode nodigen we creatieve experts uit om te spreken over innovatie en creativiteit tijdens interne evenementen of webinars.
Fase 3: Cultuurverandering (Maanden 7-9)
Leiderschapsontwikkeling: We investeren in de ontwikkeling van leiders en managers om creativiteit binnen hun teams aan te moedigen en te ondersteunen.
Creatieve initiatieven: Medewerkers worden aangemoedigd om ideeën te delen en we werken aan het implementeren van de beste ideeën in de praktijk.
Fase 4: Implementatie en Continuïteit (Maanden 10-12)
Creativiteitsstimulansen: We implementeren een systeem om creativiteit te belonen en erkenning te geven aan innovatieve inspanningen.
Monitoring en feedback: Regelmatige evaluaties worden ingevoerd om de voortgang te meten en om feedback van medewerkers te verzamelen, zodat we het programma kunnen verbeteren.
Kennisdeling: We introduceren een platform voor het delen van creatieve ideeën en beste praktijken binnen onze organisatie.
Continue ondersteuning: Creativiteit blijft een integraal onderdeel van onze bedrijfscultuur, we blijven medewerkers aanmoedigen om nieuwe ideeën te genereren.
Business creativity programma’s worden op maat ontwikkeld. Wil je met ons in gesprek over de behoeften van jouw organisatie of ben je nieuwsgierig naar ons model programma? Mail ons op training@versdenkers.nl voor een korte zoomsessie of bel ons op 0619-598-987

Versdenken is vrijdenken
Echte inspiratie en het vermogen om mensen innerlijk te bewegen vind je in de kunsten. Daarom zetten we creatieve sessies in als aanjager in trainingprogramma’s voor Business creativity en projecten. Werk- en denkwijzen in theater, muziek, beeldende kunst en film dienen als breekijzer om organisatorische vraagstukken en ingesleten gedrag aan te pakken.Aandacht voor kunst in social media
Versdenkers schrijft veelvuldig over kunst, design, film, creatieve disruptie, samenwerkingen tussen merken en kunstenaars op social media. Zo houden we onszelf, èn ons netwerk geïnspireerd.
Neem een kijkje op onze Instagram pagina.

Kunst en design in alle trainingen
In al onze trainingen gebruiken we referenties aan kunst, film en uitmuntende advertising om deelnemers te verleiden anders over creatieve communicatie na te denken. We zijn gehuisvest in een kunstenaarsatelier.
werk van camilla perkins en XAVIERA ALTENA


Trainen in de FRANK TAAL galerie

Creatieve sessies en kunst

TRAINEN IN EEN CREATIEVE OMGEVING
Partners in Strategische creativiteit
Training
Consultancy
Met wie werken we

















