BRAND STORYTELLING EN CONTENT STRATEGIE

Met storytelling bind je mensen aan je merk

In deze tweedaagse training, met opdrachten tussendoor, werk je aan inspirerende en activerende content met behulp van storytelling. En zet je je verhaal uit in een contentstrategie. Zo wordt jouw merkcommunicatie scherper en creatiever.

Je leert hoe je je onderscheidend vermogen van je merk bepaald en benadrukt. En je werkt aan een 4 stappen contentstrategie om je klantreis te versterken: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.

WAT GA JE LEREN

PROGRAMMA DAG 1: JE CONTENT VERSTERKEN MET STORYTELLING

In de eerste dag van deze training analyseren we je huidige brand- of produkt verhaal en onderzoeken we hoe we de content hieromheen kunnen versterken. Je ontdekt waar je onderscheidend vermogen ligt en hoe je dat om kunt zetten in een succesvolle content strategie. Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om écht inspirerende en activerende content te maken.

DAG 2: JE MERKVERHAAL IN EEN CONTENTSTRATEGIE UITZETTEN

Wanneer je merkverhaal stevig staat ga je concreet aan de slag met storytelling in je contentstrategie. Je zet de strategie uit in brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty. Voor elke stap ontwikkel je een plan in posts, blogs, video, podcasts of Instagram. Zo doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing.

DAG1

  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe om je brand awareness te versterken
  • Best practices en inspiratie van transmediale storytelling
  • Het opbouwen van je brand story met hulp van het storytelling canvas.
  • Tips en tricks om jouw verhaal écht goed op papier te krijgen
  • Tussendoor: huiswerkopdracht. Met onze tips ga je zelf of met je team je brandstory schrijven.

DAG2

  • Een contentstrategie ontwikkelen voor je brand; waar ga je als merk over praten en waarom?
  • Storytelling inzetten in 4 fasen van je contentstrategie: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.
  • Storytelling uitzetten in middelen en media: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.

Early bird

€1025,-

Incl werkmap en lunch. Excl BTW. Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang.

Normale prijs

€1125,-

Incl werkmap en lunch. Excl BTW.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod.
Klik hier voor onze barterdeals.

Lestijden
De training start om 10:00 en eindigt om 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. 

Adres
Drievriendenstraat 26, 3014 JS Rotterdam. 5 minuten lopen van Centraal Station.

PE-punten
Na afloop van deze training ontvang je 10 PE-punten.

LEREN IN DE VIRTUAL CLASSROOM

De Brand Storytelling en Contentstrategie training kan ook in een virtual classroom plaatsvinden. De live training duurt twee dagen, de virtuele training kan afhankelijk van het programma meer dagen in beslag nemen. Dat komt omdat we deelnemers per dag maximaal 2 sessies van 2 uur achter een laptop willen zetten. In de virtuele training werken deelnemers ook thuis aan deelopdrachten. Op een eigen gekozen moment. Voor de virtuele training maken we gebruik van de software van NewRow en Mural.

PRIJS

De prijs van een virtuele training kan iets afwijken van de live training. We overleggen dat graag met jullie.

Incompany
De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, neem dan een optie en geef aan dat het om een incompany training gaat.

Brandbuilding; alle trainingen op een rijtje

Bezig met bouwen aan je merk? Deze Versdenkers trainingen vullen elkaar logisch aan. Als je meer trainingen volgt krijg je sowieso 10% korting op de prijs. Ook is het mogelijk aan te sluiten bij specifieke dagen van andere trainingen. Je hoeft dus niet de hele training te volgen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug

Not readable? Change text. captcha txt