BRAND STORYTELLING EN CONTENT STRATEGIE

In twee dagen leer je hoe je een sterke brandstory ontwikkelt
en pas je storytelling toe in je contentstrategie.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan jouw brand communicatie misschien scherper en creatiever? In deze tweedaagse training, met opdrachten tussendoor, werk je aan je brand awaress met behulp van storytelling. Daarna zet je je verhaal uit in een contentstrategie.

We onderzoeken op welke manier je je onderscheidend vermogen kunt benadrukken. En je werkt aan een 4 stappen contentstrategie om je klantbeleving te versterken: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.

DAG 1: JE MERK VERSTERKEN MET STORYTELLING

Storytelling is belangrijk in alle communicatie. Het verhaal achter je merk, organisatie, cijfers of de mensen vertellen helpt je om je doelgroep te inspireren en overtuigen.

In de eerste dag van deze training analyseren we je huidige brand- of produkt verhaal en onderzoeken we hoe we deze kunnen versterken. Daarvoor gebruiken we het brand storytelling canvas. Je ontdekt waar je onderscheidend vermogen ligt en hoe je dat om kunt zetten in een succesvolle content strategie. Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om dit écht goed op papier te krijgen.

 

DAG 2: JE BRANDSTORY IN EEN CONTENTSTRATEGIE UITZETTEN

We starten de dag met feedback op jouw brand verhaal. Wat zijn de quick wins? Als dat stevig staat ga je aan de slag met een concrete vertaling van brand storytelling in je contentstrategie. We zetten de strategie uit in de volgende fasering: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty. Voor elke stap ontwikkel je een plan in posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc. Hierbij doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing.

Data en prijzen

Early bird

€850,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Normale prijs

€925,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

De training duurt van 10:00 tot 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. We lunchen in kleine restaurants in de wijk.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. De incompany variant van deze training vind je hier: Storytelling-incompany-training. In de incompany training wordt met de hele organisatie of een specifiek team gewerkt. Ook schuiven we daarbij een externe copywriter aan. 

Programma in bulletpoints

DAG1

  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe om je brand awareness te versterken
  • Best practices en inspiratie van transmediale storytelling
  • Het opbouwen van je brand story met hulp van het storytelling canvas.
  • Tips en tricks om jouw verhaal écht goed op papier te krijgen
  • Tussendoor: huiswerkopdracht. Met onze tips ga je zelf of met je team je brandstory schrijven.

DAG2

  • Een contentstrategie ontwikkelen voor je brand; waar ga je als merk over praten en waarom?
  • Storytelling inzetten in 4 fasen van je contentstrategie: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.
  • Storytelling uitzetten in middelen en media: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.

Brandbuilding; alle trainingen op een rijtje

Bezig met bouwen aan je merk? Deze Versdenkers trainingen vullen elkaar logisch aan. Als je meer trainingen volgt krijg je sowieso 10% korting op de prijs. Ook is het mogelijk aan te sluiten bij specifieke dagen van andere trainingen. Je hoeft dus niet de hele training te volgen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug