CONTENT STRATEGIE EN BRAND STORYTELLING

Met een slimme contentstrategie bind je mensen aan je merk

In deze tweedaagse training, met opdrachten tussendoor, werk je aan inspirerende en activerende content met behulp van storytelling. En zet je je verhaal uit in een contentstrategie. Zo wordt jouw merkcommunicatie scherper en creatiever.

Je leert hoe je je onderscheidend vermogen van je merk bepaald en benadrukt. En je werkt aan een 4 stappen contentstrategie om je klantreis te versterken: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.

WAT GA JE LEREN IN DE TRAINING CONTENT STRATEGIE EN BRAND STORYTELLING

PROGRAMMA DAG 1: JE CONTENT VERSTERKEN MET STORYTELLING

Op de eerste dag van deze online training analyseren we je huidige merkpersoonlijkheid en merkcommunicatie. We onderzoeken hoe deze aansluit op de behoeften van jouw doelgroep. Je ontdekt hoe je je content met behulp van deze inzichten kunt versterken. Je bouwt aan je onderscheidend vermogen en ontwikkelt een gerichte contentstrategie. Tussen de trainingsdagen door ga je met onze tips en tricks aan de slag om écht inspirerende en activerende content te maken.

DAG 2: JE CONTENTSTRATEGIE IN MIDDELEN EN MEDIA UITZETTEN

Wanneer je contentstrategie stevig staat ga je concreet aan de slag met het plannen voor middelen en media. Je zet de strategie uit volgens de klantreis: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty. Voor elke stap ontwikkel je een plan in posts, blogs, video, podcasts of Instagram. Zo doe je strategisch inzicht op over hoe je slimme keuzes maakt binnen het landschap van social producing.

Tijdens de training werk je aan voorbereidende en afsluitende opdrachten. Op een eigen gekozen moment. We willen deelnemers per dag maximaal 2 sessies van 2 uur achter een laptop zetten. Voor de online training maken we gebruik van de software van Microsoft teams en Mural.

Klik op de afbeelding hieronder om het programma te downloaden.

BrandStorytelling&Contentstrategie-virt.classroom.pdf

DAG1

  • Merkanalyse; hoe sluit jouw merkcommunicatie aan op de behoeften van je doelgroep?
  • Wat is een succesvolle contentstrategie
  • Voorbeelden van brand storytelling in contentstrategie en hoe je het toepast om je merkbekendheid te versterken
  • Best practices en inspiratie van transmediale storytelling
  • Inzicht verkrijgen in de behoeften van je doelgroep, als basis voor je contentstrategie
  • Een contentstrategie ontwikkelen; waar ga je als merk over praten en waarom?

DAG2

  • Een contentstrategie ontwikkelen op basis van een klantreis.
  • Brand Storytelling inzetten in 4 fasen van je contentstrategie: brand awareness, keuzebepaling, conversie en customer loyalty.
  • Je contentstrategie uitzetten in middelen en media: posts, blogs, video, podcasts, Instagram etc.

Lestijden
De training start om 10:00 en eindigt om 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. 

PE-punten
Na afloop van deze training ontvang je 10 PE-punten.

Early bird

€1025,-

Excl BTW. Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang.

Normale prijs

€1125,-

Excl BTW.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod.
Klik hier voor onze barterdeals.

LIVE TRAINING

Op dit moment trainen we online first met een live docent. Daarnaast geldt voor al onze trainingen: als er minder dan drie inschrijvingen zijn vindt de training óók online plaats met een live docent. De Contentstrategie en Brandstorytelling training kan ook live plaatsvinden als dat veilig is. Als je hieraan de voorkeur geeft, geef dit dan aan op het inschrijf formulier. Wil je hierover meer informatie? Mail dan naar training@versdenkers.nl

Incompany

In de incompany training Brandstorytelling en Contentstrategie besteden we veel aandacht aan de analyse en het versterken van het merkverhaal. Daarna zetten we dit om in een effectieve contentstrategie voor externe en interne communicatie. Wil je hierover meer informatie, ga dan naar Versdenkers Business, Brand storytelling.

Brandbuilding; alle trainingen op een rijtje

Bezig met bouwen aan je merk? Deze Versdenkers trainingen vullen elkaar logisch aan. Als je meer trainingen volgt krijg je sowieso 10% korting op de prijs. Ook is het mogelijk aan te sluiten bij specifieke dagen van andere trainingen. Je hoeft dus niet de hele training te volgen.

PRAAT MET ONS

Al je vragen zijn welkom. We komen zo snel mogelijk bij je terug via mail of telefoon.

Not readable? Change text. captcha txt