Guerrilla

De artform onder de marketing

In-depth training én een campagne plan binnen jouw budget

Van fake news tot street art – Guerrilla marketing vinden wij met stip de leukste vorm van marketing. Guerrilla is creatief, onverwacht en altijd met een knipoog. En als je het goed doet, zeker in combinatie met een sterk social media plan, kun je met simpele middelen veel goodwill krijgen.

In deze masterclass ga je met Frank Paats diepgaand in op Guerrilla marketing. Concept, boodschap, management, uitvoering, publiciteit en resultaatmeting komt allemaal aan bod. En je gaat met een concreet guerrilla marketing plan binnen jouw budget de deur uit.

In de Guerrilla marketing masterclass ga je creatief denken en dóen.

Een week voor aanvang van de masterclass krijg je van ons een beknopte vragenlijst met vragen over de positionering en doelgroep van jouw organisatie. Die neem je mee naar de masterclass. Hierdoor kunnen we gericht voor jouw case een Guerrilla marketing concept ontwikkelen. 

We starten de dag met voorbeelden van en de theorie achter de meest inspirerende Guerrilla marketing cases. Welke formule wordt gebruikt, wat zijn de samenwerkende elementen, en waardoor werden ze zo’n groot succes? We kijken naar hoe je Guerrilla kunt inzetten voor storytelling over je merk. En wat mag je eigenlijk in de openbare ruimte? Waar heb je vergunningen voor nodig, en ondermijnt dat niet het spontane effect van Guerrilla marketing? Hierna ga je aan de slag met een concept voor je eigen merk of organisatie.

Je doel kan variëren van naamsbekendheid tot het in de markt zetten van een nieuw product of dienst. Of het aanspreken van een specifieke doelgroep. 

In de middag ga je aan de slag met je eigen concept. Wist je dat Google medewerkers in 3 stappen brainstormen en meteen een prototype maken? Dat werkt, want zo kun je direct de sterke en zwakke elementen uit je idee filteren. Daarom maak je in de training ook snel een schets of prototype én ga je naar huis met een concreet stappenplan voor je Guerrilla campagne.

VOOR WIE IS DE MASTERCLASS GUERRILLA MARKETING

De masterclass is bedoeld voor professionals die meer creativiteit in hun marketing willen brengen, zónder voeling met de doelgroep te verliezen. Daarbij gaat Frank echt de diepte in, dus ook voor de ervaren marketeers valt er veel te leren. We bedenken concepten voor kleine en grote budgetten, dus of je een nu beginnend of een mega merk bent..als je jezelf op gedurfde wijze in de kijker wilt spelen zit je in deze masterclass goed.

Docent

Frank Paats is je docent. Frank is sinds 1988 art director en ideeën-bedenker. Hij is gespecialiseerd in de kunst van het contact maken.

Data en prijzen

Normale Prijs

€525,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Early bird

€475,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De masterclass wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Ochtend

  • Presentatie van inspirerende Guerrilla Marketing cases
  • Inventarisatie van je marketing uitdagingen
  • Bling bling of low key..wat past bij je merk?
  • Storytelling en guerrilla; een gouden combinatie.
  • Guerrilla Marketing ethiek en de wet; wat kun je en mag je?
  • Viral gaan: social media en de pers

Middag

  • Creatieve brainstorm en uitwerking concepten
  • Ideeën pitchen en prototypen
  • Welke social media doorvertaling versterkt je concept?
  • Planvorming en management van de uitwerking
  • Resultaten van je campagne meten

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug