TRUE COLORS
shining through

Innovatie in corporate communicatie.
Meeslepend design en
opvallende campagnes.

Middelgrote en grote organisaties die hun doelgroep op vernieuwende wijze willen aanspreken kunnen behoefte hebben aan innovatie in hun corporate communicatie. Het niveau van de communicatie-uitingen moet omhoog; inspirerende content, meeslepend design, slimme concepten en opvallende campagnes.

Versdenkers coacht het marketing- en design team bij deze innovatie. We werken daarvoor met het hele team, startend met een analyse van de behoeften en kansen. Van daaruit werken we naar een nieuwe strategie met als resultaat een opleving in het design, tone of voice en de corporate communicatie als geheel.

Resultaat en prijs

Resultaat

Een opgefriste corporate communicatie op basis van een gedragen visie en strategie. Waar het hele communicatieteam blijvend mee kan werken. Hiermee heeft het team een blauwdruk in handen waarmee een concurrerende positie in de branche vastgehouden kan worden.

Prijs

op aanvraag

 

 

 

Aanvullend

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, CamerikVoortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

Programma

Analyse

  • We starten met meelopen in het team, analyseren en vragen stellen. Face to face en via online vragenlijsten onderzoeken we waar uitdagingen en kansen liggen.

Planning change

  • We brengen advies uit en presenteren een concreet stappenplan.
  • Met het team werken we aan het onder woorden brengen van een concrete, leidende (design)visie en strategie.

Check

  • Terugkoppeling naar de visie, strategie en voorwaarden als tijd, budget en beschikbaarheid van mensen., aanpassing plan waar nodig.

Act

  • De strategie wordt vertaald naar praktische, haalbare aanpassingen in de werkwijze van het team
  • In brainstorms en individuele sessies ontwikkelen en toetsen we nieuwe concepten voor on- en offline corporate communicatie.
  • Planvorming voor het uitrollen van concepten van idee naar executie.
  • Beeldtaal ontwikkeling. Passend bij een nieuwe doelgroep of hernieuwde branding.
  • Tone of voice ontwikkeling of aanpassing i.s.m de eigen of een externe copywriter.
  • Ontwikkeling van briefings voor samenwerking met externe designers, fotografen, illustratoren en copywriters.
  • Selectie van de juiste creatives voor samenwerking.
  • Beeldbank ontwikkeling voor in- en extern gebruik.

Aanvullend

Gedurende het proces zal overwogen worden om externe copywriters of designers bij het proces te betrekken.

Wij denken dat jouw team zelf kick-ass campagnes kan bouwen.

Toch wordt daar binnen organisaties soms aan getwijfeld. Hieronder 3 taaie argumenten die wij regelmatig horen, maar net zo vaak weerleggen.
versdenkers-mailing2

Dat geeft niet, want daar zijn wij voor. Met de door ons ontwikkelde programma’s kan jouw team zelf kick-ass campagnes bouwen en uitrollen. En we adviseren over rolverdeling, workflow, projectmanaging en betere samenwerking met externe partijen.

versdenkers-mailing1

Andere dingen uitbesteden kan natuurlijk ook: dtp, copy, design, kleinere projecten. Waarom zou je die ene spannende en belangrijke campagne uitbesteden. Houd je eigen team wakker en maak gebruik van die creatieve potentie!

versdenkers-mailing3

Is het de frisse blik van buiten die je denkt nodig te hebben? Inspiratie naar binnen halen kan inderdaad mooie resultaten opleveren. Maar je hebt genoeg creativiteit in huis. Om nog maar te zwijgen over budgetten die naar buiten vloeien.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug