STORYTELLING EN BRAND STORY

In twee dagen een sterke brandstory en handvaten om het met overtuiging uit te dragen, binnen en buiten de organisatie.

Organisaties en teams die hun verhaal willen versterken kunnen in deze workshop met Versdenkers aan de slag. In twee dagen worden merkwaarden aangescherpt, het verhaal van het team of afdeling herschreven en leert het team hoe ze dit overtuigend kunnen uitdragen. Daarbovenop wordt er een creatief concept voor interne of externe communicatie bedacht.

Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan het verhaal misschien scherper? Met een copywriter werken we aan het versterken van de corporate story. We onderzoeken we welke tone of voice (beter) past, en op welke manier we de unieke kanten ervan kunnen benadrukken. Door storytelling in te zetten binnen pitches en presentaties doe je jouw unieke verhaal recht.

Tijd en prijs

Resultaat

Een sterkere positionering. Een frisse brand story. Enthousiasme en overeenstemming in het team over de presentatie naar buiten toe. Meer zelfvertrouwen in pitches en presentaties.

Prijs

€ 5250 ex BTW

Jullie team ( max 20 pers) werkt met onze trainer en copywriter. Reiskosten en reistijd worden apart berekend.

Met wie werkte Versdenkers

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW , Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, Camerik Voortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

Programma

DAG1

  • Met het team bepalen we de precieze vraagstelling. Waar liggen de uitdagingen en waar de kansen?
  • Wat is storytelling en hoe pas je het toe?
  • Het onderzoeken van de Why,How en What van de organisatie of afdeling.
  • Benoemen van kernwaarden en merkwaarden.
  • Welke tone of voice hoort bij de organisatie of afdeling?
  • Het schrijven van een nieuwe brandstory met het team en een copywriter.

DAG2

  • Presentatie van de door een copywriter geschreven eerste versie van de brandstory.
  • Terugkoppeling naar het team. De brandstory wordt waar nodig aangepast.
  • Storytelling toepassen in je presentatie.
  • Overtuigend uitdragen van de brandstory door het team.
  • Werken aan een creatief communicatie concept.
In een dag bereik je heel veel

In een dag bereik je heel veel

Ook een creatief bureau dat al 25 jaar bestaat kan behoefte hebben om de corporate story tegen het licht te houden.

Met nieuwe energie naar je website kijken

Met nieuwe energie naar je website kijken

Een gemotiveerd team werkt aan hun corporate story en de eigen storytelling skills.

Met overtuiging je verhaal vertellen

Met overtuiging je verhaal vertellen

Storytelling trainer Rochard Roling brengt het team de kneepjes van het vak bij.

Het juiste beeld versterkt je merk

Het juiste beeld versterkt je merk

Contentcreatie en beeldcommunicatie; deze communicatieprofessionals maken beeld keuzes met behulp van een moodboard.

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

De Trendtripper Rotterdam is een actief trendwatching programma. De deelnemers maken aan het eind van de dag moodboards van de gespotte trends.

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

Designer Roland gaat helemaal op in het maken van een trend forecasting.

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

In het programma Mirror-Mirror werk je met je team aan de basis van je bedrijf of cooperatie. Het onderzoeken van kernwaarden en merkwaarden stond centraal in de sessie met deze schone energie coöperatie.

Designthinking stimuleert innovatie en groei

Designthinking stimuleert innovatie en groei

In de training Designthinking werk je zowel solo als in kleine teams aan je opgave.Deze training kun je zowel op open inschrijving volgen, als met je hele team.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een heerlijke luch en brainstorm in de zon tijdens de training Conceptontwikkeling.

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Drie communicatieprofessionals bespreken hun beeldkeuzes voor de layout van een foodmagazine.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug