SHOW AND TELL

Kernwaarden, merkwaarden en corporate storytelling. Je leert om vanuit innerlijke overtuiging en met bravoure je verhaal neer te zetten.

Startende of reeds draaiende organisaties die hun propositie en corporate story willen versterken zijn er soms bij gebaat om even pas op de plaats te maken. Om terug te gaan naar waar het ze allemaal ook al weer om te doen was. Dat doen we met Show and tell.

 

Via de Why, What en How Golden Circle van Simon Sinek herontdekken we waar de beginselen van de organisatie in geworteld zijn. Show and tell helpt het team om goed te kijken naar de beweegredenen, de doelgroep en het aanbod. Kloppen de uitgangspunten nog? Is de koers nog steeds de juiste? Door het opnieuw ijken van de kernwaarden en merkwaarden leggen we een basis voor de corporate story van de organisatie.

Met het team en een copywriter werken we aan het versterken van de corporate story. Mooie en integere verhalen werken zakelijk heel goed. Maar kan jullie verhaal misschien scherper? We onderzoeken we welke tone of voice (beter) bij het bedrijf past, en op welke manier je de unieke kanten ervan kunt benadrukken.

In de laatste sessie werkt het team aan het overtuigend uitdragen van de corporate story. Door storytelling in te zetten binnen pitches en presentaties doe je jouw unieke verhaal recht.

Tijd en prijs

Resultaat

Een sterkere positionering. Een onderscheidende corporate story. Enthousiasme en overeenstemming in het team over de waarden en presentatie van de organisatie naar buiten toe. Een heldere blik op verbeterpunten in on- en offline communicatie. Meer zelfvertrouwen in pitches en presentaties.

Prijs

op aanvraag

 

 

Aanvullend

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, CamerikVoortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

Programma

Analyse

  • Met het team bepalen we de precieze vraagstelling. Waar liggen de uitdagingen en waar de kansen?

PLANNING CHANGE

  • Het onderzoeken van de Why, What en How van de organisatie.
  • Het benoemen van de kernwaarden.
  • Focus aanbrengen in de diensten of produkten portfolio.
  • Het bepalen van de merkwaarden waarmee deze diensten of produkten gecommuniceerd worden.

CHECK

  • Terugkoppeling naar de visie, strategie en voorwaarden als tijd, budget en beschikbaarheid van mensen. Aanpassing waar nodig.

ACT

  • Versterken van de corporate story door het toepassen van storytelling.
  • Het ontwikkelen van een hernieuwde corporate story i.s.m een copywriter.
  • Presentatie van de door een copywriter geschreven eerste versie van de corporate story.

CHECK

  • Terugkoppeling naar het team. De corporate story wordt waar nodig aangepast.

ACT

  • Presentatie van de door de copywriter geschreven finale corporate story.
  • Team sessie: overtuigend uitdragen van de corporate story.

Aanvullend

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

In een dag bereik je heel veel

In een dag bereik je heel veel

Ook een creatief bureau dat al 25 jaar bestaat kan behoefte hebben om de corporate story tegen het licht te houden.

Met nieuwe energie naar je website kijken

Met nieuwe energie naar je website kijken

Een gemotiveerd team werkt aan hun corporate story en de eigen storytelling skills.

Met overtuiging je verhaal vertellen

Met overtuiging je verhaal vertellen

Storytelling trainer Rochard Roling brengt het team de kneepjes van het vak bij.

Het juiste beeld versterkt je merk

Het juiste beeld versterkt je merk

Contentcreatie en beeldcommunicatie; deze communicatieprofessionals maken beeld keuzes met behulp van een moodboard.

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

De Trendtripper Rotterdam is een actief trendwatching programma. De deelnemers maken aan het eind van de dag moodboards van de gespotte trends.

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

Designer Roland gaat helemaal op in het maken van een trend forecasting.

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

In het programma Mirror-Mirror werk je met je team aan de basis van je bedrijf of cooperatie. Het onderzoeken van kernwaarden en merkwaarden stond centraal in de sessie met deze schone energie coöperatie.

Designthinking stimuleert innovatie en groei

Designthinking stimuleert innovatie en groei

In de training Designthinking werk je zowel solo als in kleine teams aan je opgave.Deze training kun je zowel op open inschrijving volgen, als met je hele team.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een heerlijke luch en brainstorm in de zon tijdens de training Conceptontwikkeling.

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Drie communicatieprofessionals bespreken hun beeldkeuzes voor de layout van een foodmagazine.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug