Leer in 3 stappen brainstormen als een googler

Dit is het bedrieglijk eenvoudige, drie-stappenproces waarmee Google zijn meest innovatieve ideeën creëert.

Leuk artikel op Fast Company over hoe Google brainstormsessies met werknemers vormgeeft. Ik heb al eerder geschreven over de ideale combinatie van persoonlijkheden in brainstorms. Maar er zijn natuurlijk allerlei manieren om je resultaat te optimaliseren. Google doet het zo:

 

1 Ken de gebruiker

Om een ​​vraagstuk op te lossen, moet je je allereerst richten op de gebruiker waarvoor je het oplost. Die kennis helpt je om met een gerichte en toepasbare oplossing te komen.

2 Denk 10x

Beschrijf je idee eerst in minder dan zes woorden. Als je dat kunt heb je het tot de kern teruggebracht. Daarna ontwikkel je het idee steeds verder door. De ambitie ligt bij een innovatie die 10 x beter is, in plaats van 10% .

3 Prototype

De meeste brainstormsessies eindigen met de intentie om ideeën later verder te bespreken of uit te werken. Google vindt dat een veelgemaakte fout. Er wordt meteen gestart met prototyping. Want een simpel in elkaar geknutseld voorbeeld kan al veel inzicht geven in kansen en haalbaarheid van een idee.

Wil je er meer over weten? Lees hier verder.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug

Een voetbaltafel maakt je organisatie niet perse creatiefideegeneratie-met-e-storming