Kunst is een oneindige inspiratiebron voor campagnemakers

De absurde animaties van Oliver Latta gaan geweldige ideeën voor jouw merk opleveren

Toegegeven..het is niet eenvoudig de animaties van kunstenaar Oliver Latta lang te bekijken. Ze veroorzaken bij mij een wee gevoel in de maag..een wegkijk reactie. Maar oh wat een rijkdom aan ideeën valt hier voor merken uit te halen.

Inspiratiebron

Zeg nu zelf..de chocolade discuswerper die over een boterham wordt uitgesmeerd..die zie je toch zo in een Duo Penotti reclame?  Okee, in een andere vorm; vriendelijker, grappiger. Maar toch! En wat dacht je van de Get out of my head animatie? BMW? De figuur kan perfect morphen in een superbolide. En daarmee het idee van autorijden aan vrijheid koppelen. Ik zeg het steeds..kunst is een oneindige inspiratiebron voor marketeers en communicatieprofs. Bij mij komen dit soort associaties razendsnel, maar de gemiddelde campagnemaker heeft met deze gedachtevrijheid, met het kunnen vertalen van iets extreems naar iets commercieels, iets meer moeite. Geen probleem..schuif gewoon een keer aan in een training..dan leer ik het jou ook zien.

Ongemakkelijke thema’s komen telkens terug in het werk van de Berlijnse kunstenaar, die op Instagram als Extraweg al meer dan twintig duizend volgers heeft. “Het maakt voor mij niet uit of ik 2D- of 3D-animaties maak, een actievideo of een combinatie daarvan. Mijn passie en liefde voor dit werk zorgt ervoor dat ik simpelweg alles kan maken,” vertelt Latta. Hij is vooral op zoek naar de relatie tussen kunst en technologie. “Een verhaal de wereld inslingeren op een visuele manier fascineert me, maar vooral als ik dat kan combineren met bijzondere technologie.”

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug

loze-leuzenversdenkers-clickbait