Designthinking voor innovatieteams

De incompany training Designthinking biedt structuur aan een innovatie- of veranderproces.

Wanneer organisaties willen innoveren in producten en diensten, processen, beleid of cultuur kunnen ze een innovatie team formeren. Er wordt tijd vrijgemaakt om in een aantal sessies oude en nieuwe ideeën uit de eigen achterban te verzamelen en te beoordelen. Het streven is dat uit deze ideeën nieuwe inzichten en concepten voortkomen. Versdenkers helpt innovatie teams resultaat te halen uit zulke sessies door Designthinking in te zetten.

De training is effectief wanneer teams zich bezighouden met innovatie op het vlak van:

– het ontwikkelen van producten en diensten
– het optimaliseren van productieprocessen
– ontwikkeling van mvo beleid
– het tot stand brengen van een cultuuromslag

Resultaat en prijs

Resultaat

Het team krijgt een duidelijk beeld van het speelveld waarbinnen de innovatie gaat plaatsvinden. Er is inzicht in de behoeften van de eindgebruiker/doelgroep waardoor de relevantie van de innovatie wordt geborgd. Elk teamlid komt tot zijn of haar recht binnen het proces. Het team kan vrij en creatief denken. De output vormt de basis voor nieuwe concepten, prototypes, diensten, beleid of cultuur.

Prijs

op aanvraag

 

 

Aanvullend

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, CamerikVoortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

Programma

ANALYSE

  • Met het team bepalen we de precieze vraagstelling. Waar liggen de uitdagingen en waar de kansen?
  • Bepalen van de juiste rollen en spelers in het innovatieteam.

PLANNING CHANGE

  • Onder woorden brengen van een concrete, leidende vraagstelling.
  • Bepalen van het speelveld en de randvoorwaarden waarbinnen de creatieve innovatie tot stand gaat komen.

BEHOEFTEN ANALYSE

  • Inzicht vergroten in klantbehoeften met de Customer Empathy Map.

VISIEVORMING

  • Formuleren van door het team gedragen visie met betrekking tot het vraagstuk.
  • De visie wordt vertaald naar een praktisch, concreet innovatieprogramma.

IDEEENFASE

  • In brainstorms en workshops crowdsourcen we ideeën van de werkvloer en ontwikkelen we nieuwe ideeën.
  • We werken met de driehoek van bekende haalbare, visionaire en haalbare innovatieve ideeën.

CHECK

Toetsing van ideeën met focus op de haalbare innovatieve.

PROTOTYPE EN SCHETS

  • Uitwerking van ideeën in prototypes, schetsen, concepten of procesvoorstellen. Uiterkingen kunnen zowel materieel als immaterieel zijn; bijvoorbeeld een prototype van een nieuw product of een blueprint voor een werkproces.

REFLECTIE

  • Reflectie op behaalde resultaten.
  • Planvorming voor concrete vervolgstappen die binnen de organisatie kunnen worden uitgezet.

Aanvullend

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug