Designthinking voor teams

De incompany training Designthinking biedt structuur aan een innovatie- of veranderproces.

Wanneer organisaties willen innoveren in producten en diensten, processen, beleid of cultuur kunnen ze innovatie teams formeren. Er wordt tijd vrijgemaakt om in een aantal sessies oude en nieuwe ideeën uit de eigen achterban te verzamelen en te beoordelen.

Designthinking is een aanpak die zich focust op je publiek. De methode werkt gericht naar een oplossing toe van een vraagstuk. Daarbij houd je je eindgebruiker altijd in gedachten. Op een andere wijze kijken en ruimte geven aan experiment is een van de meest inspirerende aspecten van Designthinking.

WANNEER KUN JE DESIGNTHINKING INZETTEN?

Wanneer een team of afdeling aan de slag wil met:

– het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten
– het verbeteren van productieprocessen
– vernieuwing in branding en corporate communicatie
– sociale innovatie
– het ontwikkelen van mvo beleid
– een cultuuromslag

In twee dagen Designthinking maak je als team kennis met alle aspecten van deze innovatieversneller. Je werkt aan een case vanuit je organisatie. Deze bereid je voor door een case beschrijving in te vullen. Met behulp van duidelijke stappen doorloop je met je team het hele proces. Aan het eind van de twee dagen heb je een idee voor een aanpak in handen waarmee je de innovatie in de organisatie kunt gaan uitzetten.

Resultaat en prijs

Resultaat

Het team krijgt een duidelijk beeld van het speelveld waarbinnen de innovatie gaat plaatsvinden. Er is inzicht in de behoeften van de eindgebruiker/doelgroep waardoor de relevantie van de innovatie wordt geborgd. Elk teamlid komt tot zijn of haar recht binnen het proces. Het team kan vrij en creatief denken. De output vormt de basis voor nieuwe concepten, prototypes, diensten, beleid of cultuur.

Prijs

op aanvraag

 

 

MET WIE WERKTE VERSDENKERS

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW , Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, Camerik Voortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Programma

DAG 1

  • De spelregels van Designthinking
  • Verschillende vormen van innovatie: radicale, incrementele, produkt, proces of service innovatie.
  • Rollen en attitudes in Designthinking
  • Presentatie van de case
  • Leef je in – Hoe ervaart de doelgroep het vraagstuk of op welke wijze komen wij ermee in aanraking? Waar liggen hun behoeften?
  • Inspiratie – Relevante trends en ontwikkelingen als inspiratie voor een nieuwe aanpak. 

DAG 2

  • Herhaling belangrijkste punten dag 1 
  • Idee ontwikkeling en brainstormen
  • Protoype – Teams werken aan een prototype/schets waarmee de innovatie kan worden gepitcht.
  • Pitch – Teams pitchen prototypes aan elkaar
  • Afronding

MET WIE WERKTE VERSDENKERS

Versdenkers draaide incompany programma’s bij klanten als Algemeen Dagblad, Gemeente Groningen, Ministerie van Financiën, Ministerie van OCW , Rode Kruis, CBRE, Zuiderzeemuseum, SBRCur, Camerik Voortman, Schuttelaar en Partners en Stadgenoot.

De duur van het programma is mede afhankelijk van de beschikbaarheid van het team.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug