Dit krijg je als 75 creatieven nadenken over de rebranding van Europa

Rebranding Europe: van effectief framen van successen tot  aandacht geven aan weerstand en verontwaardiging.

Waarom zou je 75 creatieven laten nadenken over de rebranding van Europa? Omdat Europa niet hip en happening is. Vooral  niet  onder  jongere  generaties  die  niet  helemaal  geloven  in  de  Europese  boodschap  van  vrede,  samenwerking  en  solidariteit. Tijdens  Eurolab  stond  de  volgende  vraag  centraal:  Hoe  breng  je  de  Europese  Unie  dan wél  aan  de  man? De  bijzondere  resultaten  willen we jullie  niet  onthouden. 

Van  31  mei  tot  en  met  3  juni  was  het  Stedelijk  museum  in  Amsterdam  het  epicentrum  van  een  bijzonder  creatief  project:  het  Eurolab.  Onder  leiding  van  fotograaf  Wolfgang  Tillmans  en  architecten  Rem  Koolhaas  &  Stephan  Petermann  bogen  75  creatieve  denkers  uit  verschillende  landen  zich  over  de  rebranding  van  de  Europese  Unie.  

In  2019  mogen  Europeanen  weer  naar  de  stembus.  Ditmaal  om  kandidaten  voor  het  nieuwe  Europese  parlement  te  kiezen.  Er  is  echter  vrees  voor  een  lage  opkomst  en  desinteresse,  want  Europa  is  geen  geliefd  merk.  Het  huidige  politieke  klimaat  maakt  het  er  niet  beter  op.  Daarom  is  op  initiatief  van  het  Forum  voor  European  Culture  en  Wolfgang  Tillmans,  Rem  Koolhaas  en  Stephan  Petermann,  het  Eurolab  in  het  leven  geroepen.   

De rebranding van Europa

Hoe  breng  je  de  Europese  Unie  wél  aan  de  man?  Hoe  kan  de  Europese  boodschap  van  vrede,  samenwerking  en  solidariteit  dan  wel  verkocht  worden  aan  een  groot  publiek?  Na  vier  dagen  brainstormen,  strategieën  en  concepten  ontwikkelen  presenteerden  de  deelnemende  teams  hun  creatieve  oplossingen  op  3  juni  aan  het  publiek. 

In  zijn  verslag  voor  Adformatie  licht  Joeri  Jansen,  een  van  de  deelnemers,  een  aantal  van  deze  concepten  uit.  Met  uitleg  en  extra  commentaar. De  presentatie  van  alle  resultaten  is  ook  live  opgenomen  en  hier  te  bekijken.  Aan  bod  komen  niet  alleen  de  creatieve  concepten,  maar  ook  het  creatieve  proces  dat  daar  aan  vooraf  is  gegaan.  Beschouw  het  dus  als  een  inspirerend  webinar.

 

Wil jij meer kennis over het bedenken van creatieve concepten? Lees dan verder over onze training Conceptontwikkeling of Guerrilla marketing. Denk je na over een rebranding van je organisatie kijk dan naar onze incompany programma’s Fresh new Brand en Brand Storytelling.

Waarom heb ik dat niet bedacht!

Nu is iedereen een designer. Opdrachtgeverschap en samenwerken anno 2018.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug