Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Communicatie, creativiteit en vernieuwing gaan hand in hand. Je wilt dat jouw doelgroep je ideeën oppakt. Dan is het aanvoelen en herkennen van trends het halve, nee, het héle werk. Bij Versdenkers leer je dat. Onze trend trainingen verbinden jou met de veranderende wereld.

Trendwatchen leer je zo

Voor beginners en belangstellenden:
Trendwatching in de Trendtripper Rotterdam
Voor gevorderden:
Trend forecasting en futuring, 3 daagse training.

trendtripper-banner

Trend forecasting en futuring – 3 dagen vol creativiteit en diepgaande kennis

In deze actieve 3 daagse training duik je diep in trends met merk-archetypes, trend forecasting en futuring. Je ontdekt waaruit het DNA van een ( of jouw) merk bestaat. Vanuit je merkanalyse ga je, met de groep, aan de slag als trend-/brand matchmaker. Als matchmaker kijk je welke trends bij jouw merk passen, en hoe je daarop zou kunnen inspelen.

In de tweede dag bouw je al aan een toekomstperspectief met trend futuring. Waar gaat de wereld heen? Wat willen doelgroepen? Je ontwikkelt verschillende scenarios. En je houdt rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen jong en oud, vrouw of man, levenswijze en cultuur. De nieuwe trends van morgen maak je met een collage visueel op een vision board.

Dag 3 gaat over jouw rol als trend forecaster. Je leert hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie?

Na de lunch reiken we je direct toepasbare tools aan waarmee je zelf je eigen trendforecast-presentatie maakt. Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

Waar denk jij dat de wereld heen gaat? En welke trends passen bij jouw merk?

 Voor wie?

Voor professionals en starters die met trend forecasting diep op materie in willen gaan. En voor diegenen die trend forecasting als dienst aan zijn of haar klanten wil bieden.

Programma

Dag 1

  • Merkanalyse, merk archetypes en klant archetypes
  • Trend en brand
  • Character building case oefening
  • Matchmaking trend en brand
  • Waardematch tussen merken – trends en volgers/doelgroep/klanten
  • Casebeschrijving voor een forecast maken – actueel vraagstuk uit je bedrijf

Dag 2

  • Samenvatting van dag 1
  • Online en offline resources voor trendwatchers
  • Visievorming
  • Trendforecasting/futuring
  • Scenario building
  • Trend tastbaar maken met een Visionboard

Dag 3

  • Samenvatting van dag 2
  • De rol van de trendforecaster binnen een organisatie
  • Waar koop je trend-forecasts, welke soorten zijn er, wat zijn de kosten en wat kun je er mee?
  • Werken met trend forecasts van experts als Edelkoort, Hilde Roothart, Christine Boland e.a.
  • Tips voor een eigen trendblog of vlog via social- of interne media
  • Werken met het Trend-presentatie template ( de Trendmap)
  • Zelf trendforecasts presenteren met behulp van storytelling
Data en prijzen

Aanvullend

Collega’s krijgen 10% korting.
Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data schuift de training door. De lunch is niet inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk.

Incompany

Wil je informatie over incompany prijzen, neem dan een optie hieronder en geef aan dat het om een incompany training gaat.

Trendwatching leer je tijdens de Rotterdam Trendtripper

Met de groep ga je met de Trendtripper kaart op trendsafari in Rotterdam ( top 5 trendcity in de wereld). Tijdens deze actieve en inspirerende dag leer je wat trendwatching is en op welke niveaus trends zich manifesteren. Het verschil tussen markttrends, consumententrends en maatschappelijke trends; in de stad wordt het allemaal duidelijk.

Lekker interactief!

Onderweg upload je foto’s in een besloten Facebook groep. Zo krijg je ook alles mee wat de andere Trendtrippers verzamelen. Bij terugkomst bespreken we aan de hand van de foto’s welke trends in beweging zijn.

Daardoor krijg je gevoel bij hoe trends zich ontwikkelen binnen doelgroepen. En hoe ze veranderen van een niche voor een klein publiek tot brede trend voor de massa.

 Voor wie?

De Trendtripper is inspirerend voor designers, interieurontwerpers, modeprofessionals , foodprofessionals en marketing- en communicatieprofessionals. Maar ook voor geïnteresseerden die op een andere manier naar de stad willen kijken.

  • je doet basiskennis op over trendwatching
  • je beleeft een uitermate actieve en creatieve dag
  • je leert Rotterdam kennen als een local
  • de Trendtripper is ook gewoon een inspirerende teamdag
Data en prijzen

Prijs

€249,-

Excl BTW. Excl lunch.

Aanvullend

Zie de info bij Trendwatching en Futuring

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Klik hieronder op Optie en vul de gegevens van je organisatie in.

Programma

Ochtend

  • Trends: tendensen en de tijdgeest
  • De drie trendlagen en vragen
  • Drijfveren van gedrag en veranderende waarden
  • De trendcyclus, incubatietijd en levensduur

Middag

  • Meet-up en delen van ervaringen
  • Verbanden leggen met consumententrends
  • Terugkoppeling en werken aan de evidencewall
  • Selectie meest inspirerende trends
Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug