Vandaag spotten wat morgen belangrijk is
3 Trend.PRO training modules, waarbinnen je zowel de basis als de verdieping vindt.

Communicatie, creativiteit en vernieuwing gaan hand in hand. Je wilt dat jouw doelgroep je ideeën oppakt. Dan is het aanvoelen en herkennen van trends het halve, nee, het héle werk. Tijdens onze Trend.PRO trainingen leer je dit. Je vergroot je vermogen om snel in te spelen op veranderende behoeftes van je doelgroep.

Trendwatching en trend forecasting, ook wel Futuring genoemd liggen in elkaars verlengde. Daarom bieden we 3 Trend.PRO training modules, waarbinnen je zowel de basis als de verdieping vindt.

Ga naar  info en data
Module 1 Trendtripper
Module 2 Trend forecasting en futuring
Module 3 Professionals Trend forecasting

Voor de Trend.PRO modules 2 en 3 kun je je inschrijven als je module 1, de Trendtripper hebt gedaan. Daarmee beheers je namelijk al de grondbeginselen van trendwatching. Alle gespotte trends worden realtime gedeeld op de besloten Trendtripper facebook groep. Lekker interactief!

Trend.PRO Module 1 – Trendtripper Rotterdam of Amsterdam – 1 dag

De Trendtripper biedt een introductie in trendwatching. Je leert wat trendwatching is en op welke niveaus trends zich manifesteren. Je ziet onderscheid tussen markttrends, consumententrends en maatschappelijke trends. De Trendtripper is een actief trendwatching-programma. Met de groep ga je met de Trendtripper kaart Rotterdam ( top 5 trendcity in de wereld) of Amsterdam in.

We kijken niet alleen naar zichtbare markttrends in de stad. De tendensen en drijfveren van gedrag die daaraan ten grondslag liggen zijn leidend. Daardoor krijg je gevoel bij hoe trends zich bewegen binnen doelgroepen. En hoe ze zich ontwikkelen van een niche voor een klein publiek tot brede trend voor de massa.

Dankzij het levendige programma ontwikkel je je fingerspitzengefühl. Je bent in staat om in een vroeg stadium, nog voor je concurrenten dat doen, jouw klanten of doelgroep meerwaarde te bieden.

 Voor wie?

De Trendtripper is inspirerend voor designers, interieurontwerpers, mode- , food-, marketing- en communicatieprofessionals, maar ook voor geïnteresseerden die op een andere manier naar de stad willen kijken.

  • je doet basiskennis op over trendwatching
  • je beleeft een uitermate actieve en creatieve dag
  • je leert Rotterdam kennen als een local
  • de Trendtripper is ook gewoon een inspirerende teamdag
Data en prijzen

Prijs

€295,-

Excl BTW. Excl lunch.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. Je luncht onderweg tijdens de Trendtripper

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Ochtend

  • Trends: tendensen en de tijdgeest
  • De drie trendlagen en vragen
  • Drijfveren van gedrag en veranderende waarden
  • De trendcyclus, incubatietijd en levensduur

Middag

  • Meet-up en delen van ervaringen
  • Verbanden leggen met consumententrends
  • Terugkoppeling en werken aan de evidencewall
  • Selectie meest inspirerende trends

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. Je luncht onderweg tijdens de Trendtripper

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Trend.PRO Module 2 –
Trend forecasting en futuring – 2 dagen

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.Op basis van het DNA van je merk en trends die we signaleren ontwikkelen we een heldere visie. Vanuit een merkanalyse ga je, met de groep, aan de slag als trend-/brand matchmaker.

In de tweede dag bouwen we op basis van megatrends een fictief maar geloofwaardig toekomstperspectief. Met scenario building bouw je verschillende storylines. Zo houd je rekening met onvoorspelbaarheden en verschillen tussen doelgroepen. De nieuwe trends van morgen maak je tenslotte visueel met een vision board.

Waar denk jij dat de wereld heen gaat? En met welke trends wil jouw merk wel eens een beschuitje eten?

 Voor wie?

Voor geïnteresseerden en professionals die met trend fore casting een flinke stap verder in de theorie willen gaan. En voor diegenen die trend forecasting als dienst aan zijn of haar klanten wil bieden.

Data en prijzen

Prijs

€995,-

Excl BTW. Excl lunch.

Aanvullend

Collega’s krijgen 10% korting.
Heb je Module 1 gevolgd dan krijg je ook 10% korting.

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Dag 1

  • Start op een inspirerend meetingpoint
  • Merkanalyse, merk archetypes en klant archetypes
  • Trend en brand
  • Character building case oefening
  • Matchmaking trend en brand
  • Waardematch tussen merken – trends en volgers/doelgroep/klanten
  • Casebeschrijving voor een forecast maken – actueel vraagstuk uit je bedrijf

Dag 2

  • Start op een inspirerend meetingpoint
  • Samenvatting dag 1
  • Online en offline resources voor trendwatchers
  • Visievorming
  • Trendforecasting/futuring
  • Scenario building
  • Trend tastbaar maken met een Visionboard

Aanvullend

Collega’s krijgen 10% korting.
Heb je Module 1 gevolgd dan krijg je ook 10% korting.

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Trend.PRO Module 3 –Professional trend forecasting – 1 dag

Wil jij groeien in de rol van trend forecaster? Dan leer jij in deze Trend.pro module hoe een in-house trend forecasting team werkt. Onafhankelijke merken kunnen hiermee vertrouwen en bouwen op hun eigen inzichten en visie op de toekomst. Maar we kijken ook naar belangrijke trendrapporten van externe partijen. Hoe werk je er mee, en hoe haal je er waarde uit voor je eigen organisatie?

Na de lunch reiken we je direct toepasbare tools aan waarmee je zelf je eigen trendforecast-presentatie maakt. Met behulp van storytelling technieken leer je hoe je de trend forecast inspirerend presenteert aan je team. Tot slot kijken we naar populaire middelen en media om trend forecasts te publiceren op in- en externe ( social) media.

De lunch wordt genieten, want de tafel wordt gedekt met bijzondere culinaire trends in een inspirerende setting.

 Voor wie?

Voor ondernemers en professionals die binnen de eigen organisatie de rol van trend expert ambiëren. En voor onafhankelijke trend-forecasters die hun dienstverlening naar een hoger niveau willen brengen.

Data en prijzen

Prijs

€695,-

Excl BTW. Excl lunch.

Aanvullend

De food-trend lunch is inbegrepen. Collega’s krijgen 10% korting. Heb je Module 1 en 2 gevolgd dan krijg je 15% korting.

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Ochtend

  • Start op een inspirerend meetingpoint
  • Samenvatting van module 2
  • De rol van de trendforecaster binnen een organisatie
  • Waar koop je trend-forecasts, welke soorten zijn er, wat zijn de kosten en wat kun je er mee?
  • Lunch en food-trend experience

Middag

  • Werken met trend forecasts van experts als Edelkoort, Hilde Roothart, Christine Boland e.a.
  • Tips voor een eigen trendblog of vlog via social- of interne media
  • Werken met het Trend-presentatie template ( de Trendmap)
  • Zelf trendforecasts presenteren met behulp van storytelling

Aanvullend

De food-trend lunch is inbegrepen. Collega’s krijgen 10% korting.
Heb je Module 1 en 2 gevolgd dan krijg je ook 10% korting.

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug