It ain’t what you write, but how you write it!
― Jack Kerouac

Wie wel eens geluisterd heeft naar Steve Jobs, Maya Angelou of Mohammed Ali weet dat de kracht van hun presentatie vooral ligt in hun vermogen om verhalen te vertellen. Daarin schuilt een groot onderscheidend potentieel. Ook jouw merk kan veel winnen bij sterk geschreven teksten. Met goede commerciële copy kun je met de juiste woorden, ritme en tone of voice je doelgroep in het hart raken.

Alle skills hiervoor leer je in deze cursus copywriting. In twee losse modules leer je schrijven met:

  • Een goed concept
  • Een sterk scenario
  • Een op conversie gerichte aanpak
  • Een eigen tone of voice
  • Focus op wat echt belangrijk is
  • Pakkende slogans en payoffs

De cursus copywriting bestaat uit twee modules. Ze sluiten op elkaar aan maar zijn ook los te volgen.

Cursus copywriting module 1

Dag 1 Schrijven voor social media
Dag 2 Focus en tone of voice

In twee dagen creëer je een sterke basis voor je schrijverschap

Beide modules van de cursus copywriting bestaan uit twee dagen. Het programma is opgezet als blended learning. Dat betekent dat je tussen de workshops door oefeningen en ervaringen deelt in een online besloten groep.

In module 1 start je met schrijven voor social media, leer je conversiegericht te schrijven en ontdek je je tone of voice. Het complete programma lees je hieronder onder de tab programma.

Data en prijzen

Data

Amsterdam 26 en 27 september
Rotterdam 31 okt en 1 nov
Rotterdam 12 en 13 dec

Early bird

€795,-

Excl BTW. Excl lunch.

Normale prijs

€895,-

Excl BTW. Excl lunch.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Heb je module 1 gevolgd dan krijg je 10% korting op deze module copywriting. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen.

Incompany

De cursus copywriting wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Programma

Dag 1 Schrijven voor social media

Ochtend

  • Shareability; wat delen doelgroepen?
  • Conversiegericht schrijven
  • Crossmediaal en transmediaal communiceren
  • Een scenario transmediaal uitzetten

Middag

  • Schrijven voor Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter en nieuwsbrieven
  • Hoe schrijf je voor zoekmachines (SEO)
  • Oefenen op een SEO- vriendelijke tekst
  • Bespreken resultaten

Dag 2 Focus en Tone of voice

Ochtend

  • Focussen op de essentie van je boodschap
  • Focus vasthouden in je scenario
  • Effectief en bondig schrijven
  • Werken aan een case
  • Verschillende signaturen en tone of voice

Middag

  • Merkpersoonlijkheid en identiteit
  • Tone of voice bepalen op basis van merkwaarden
  • De kracht van metaforen
  • Het versterken van je signatuur door:
    – Activerend schrijven
    – Inspirerend schrijven

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. Je luncht onderweg tijdens de Trendtripper

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Cursus copywriting module 2

Dag 1 Storytelling & scenariobuilding
Dag 2 Payoffs, slogans en corporate story

In module 2 van de cursus copywriting slijp je je vakmanschap.

In deze twee dagen verdiep je je kennis van copywriting door te focussen op storytelling. En je toetst je creatieve lenigheid met payofss, slogans en een corporate story. Het volledige programma lees je hieronder op de tab programma.

Data en prijzen

Data

Amsterdam 3 en 4 oktober
Rotterdam 7 en 8 nov
Rotterdam 19 en 20 dec

Early bird

€795,-

Excl BTW. Excl lunch.

Normale prijs

€895,-

Excl BTW. Excl lunch.

BARTER

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als Versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Boek je module 1 en 2 tegelijk dan krijg je 10% korting op de totaalprijs van beide modules. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus copywriting wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Dag 1 Storytelling en scenario

Ochtend

  • Introductie
  • Briefing en Doelgroep
  • Visie en conceptontwikkeling
  • Oefening visievorming
  • Mindmap techniek voor conceptontwikkeling
  • Mindmap oefening

Middag

  • Scenariotypen en scenario building
  • Heroes Journey
  • Toepassen van scenarios in korte en lange teksten
  • Ontwikkel je eigen scenario
  • Tussentijdse opdracht voor de groep

Dag 2 Payoffs, slogans en corporate story

Ochtend

  • Het verschil tussen een payoff en een slogan
  • Tips en tricks van de pro
  • Oefenen op een case: zelf een payoff schrijven
  • Oefenen op een case: zelf een slogan schrijven

Middag

  • Het belang van een sterke corporate story
  • Storytelling toepassen in je corporate story
  • De tone of voice kiezen voor je corporate story
  • Werken aan je eigen corporate story.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. Je luncht onderweg tijdens de Trendtripper

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug