DE KRACHT VAN VISUEEL COMMUNICEREN

2 daagse cursus Contentcreatie & Visuele communicatie

Wie actief is op het internet, Twittert, LinkedIn, Facebook of Instagram (zakelijk) gebruikt ervaart het elke dag: het is een flinke uitdaging om telkens weer met inspirerende content te komen. De ontwikkeling die we al tijden zien is: meer inspirerend beeld en minder tekst. Fotografie of illustratie, infographics, video, blogs en vlogs; in deze training komen de populairste vormen van content voorbij.

Bewust keuzes maken tussen het overvolle aanbod, en alle mogelijkheden om zelf te creëren is belangrijk. Daarom besteden we in de training veel aandacht aan de strategie en visie achter fotografie, illustratie, video en storytelling. Je gaat gebruik maken van gratis online tools en zelf beeld maken.

Wat leer je in de cursus contentcreatie en visuele communicatie?

In de cursus werk je strategisch, creatief en praktisch aan inspirerende content. De nadruk ligt op het inzetten van visuele middelen: fotografie, illustratie en video. Daarnaast besteden we veel aandacht aan het zelf maken van pakkend beeld met eenvoudige online tools.

In dag 1 komt aan bod wat goedgekozen beeld en hoe je het inzet in je communicatie. Aan de hand van de merkwaarden van je organisatie ga je analyseren welk type beeld je merk versterkt. Je leert verschillende soorten beeld; letterlijk en symbolisch, te onderscheiden. Ook komen storytelling en vlogs aan bod.

In dag 2 ga je actief aan de slag en leer je de basics van infographics maken met Piktochart of werk je een opgenomen video uit in een vlog. In Canva maken we visuals die je kunt inzetten op Facebook, blogs, Instagram of Mailchimp.

Blended learning
Voor aanvang, tussendoor en na afloop van de training werken we in de besloten facebook groep aan een korte opdracht, die actueel is in jouw situatie. Dat kan een bv vlog zijn, een briefing, of een opdracht die over storytelling gaat. Je geeft ook feedback op elkaar. Daardoor ben je intensiever met de stof bezig en blijft de opgedane kennis beter hangen.

Bekijk het complete programma in de tabel hieronder.

Voor wie is deze cursus

De cursus is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het vlak van contentcreatie, communicatie, webdesign, redactie en artdirection. Ook professionals die regelmatig presentaties ontwerpen voor zichzelf of management kunnen veel aan deze training hebben.

Data en prijzen

Normale Prijs

€895,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Early bird

€795,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

De training duurt van 10:00 tot 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, neem dan een optie hieronder en geef aan dat het om een incompany training gaat.

Programma

Dag 1

  • Ontwikkelingen in Contentcreatie
  • Beeld en merkbeleving. Hoe versterken ze elkaar?
  • Beeld kiezen bij je merkwaarden
  • Beeldtaal; wat is het, hoe beschrijf je het en pas je het toe?
  • Blogs, vlogs en video
  • Storytelling in je communicatie toepassen.

In de tussenweek werk je aan een korte opdracht, die actueel is in jouw situatie. Dat kan een bv vlog zijn, een briefing, of een storytelling opdracht.

Dag 2

  • Gebruik van beeldbanken en online resources
  • Zelf beeld maken met Canva
  • Zelf infographics maken met Piktochart
  • Samenwerken met fotografen en illustratoren: selecteren, briefen en debriefen
Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug