DE KRACHT VAN VISUAL STORYTELLING

2 daagse cursus Visuele communicatie & Contentcreatie

Wie actief bezig is met brand communicatie ervaart het elke dag: goedgekozen beeld bij inspirerende content helpt je merk enorm. Want beeld is bepalend voor de indruk die je achterlaat. Overzicht houden over het eindeloze aanbod en de mogelijkheden om zelf te maken, en daarin bewuste keuzes maken voor je visuele communicatie; dat is niet eenvoudig. Maar wél heel belangrijk.

Daarom besteden we in de training veel aandacht aan de strategie en visie achter fotografie, illustratie, video en storytelling. Er is een gigantisch aanbod van (stock) beeld en video. Wat kies je? Daarnaast zijn er veel mogelijkheden om het zelf te creëren. Je gaat dus ook gebruik maken van gratis online tools om zelf beeld te maken.

Wat leer je in de cursus visuele communicatie en contentcreatie?

In de cursus werk je strategisch, creatief en praktisch aan inspirerende visuele content. De nadruk ligt op het inzetten van visuele middelen: fotografie, illustratie en video. Daarnaast besteden we aandacht aan het zelf maken van pakkend beeld met eenvoudige online tools.

In dag 1 komt aan bod wat goedgekozen beeld is en hoe je beeldbeleid ontwikkelt voor je merkcommunicatie. We kijken uitgebreid naar visuele trends. Aan de hand van deze input, en je (gewenste) merkpersoonlijkheid ga je analyseren welk type beeld jouw merk kan versterken. Je leert verschillende soorten beeld; letterlijk en symbolisch, te onderscheiden.  Aan het eind van dag 1 krijg je een beeldtaal briefing mee die je als basis kunt gebruiken voor je eigen projecten.

In de tussenweek werk je aan een onderbouwde beeldvisie voor je eigen merk.

In dag 2 gaan we dieper in op beeldstrategie. Je leert hoe je bewuste beeld keuzes maakt om je eigen merk te versterken, en hoe je fotografen en illustratoren goed brieft. We vergeten ook bewegend beeld en het gebruik van iconen niet. Tenslotte ga je zelf aan creatief de slag: met een infographic of een visual die je kunt inzetten in je content strategie.

Bekijk het complete programma in de tabel hieronder.

Voor wie is deze cursus

De cursus is bedoeld voor professionals die werkzaam zijn op het vlak van contentcreatie, communicatie, webdesign, redactie en artdirection. Ook professionals die regelmatig presentaties ontwerpen voor zichzelf of management kunnen veel aan deze training hebben.

Programma

Dag 1

  • Trends en ontwikkelingen in Visual Storytelling
  • Best practices in Visual storytelling
  • Beeld en merkbeleving. Hoe versterken ze elkaar?
  • Creatief zijn met beeld; metaforen en contexten gebruiken.
  • Beeldtaal; hoe beschrijf je het en pas je het toe?
  • Beeldvisie en beleid
  • Putting it all together; visual storytelling inzetten voor je eigen brand

In de tussenweek werk je aan een onderbouwde beeldvisie voor je eigen merk, of je schrijft een briefing voor een fotograaf of illustrator.

Dag 2

  • Bespreken tussentijdse opdracht
  • Samenwerken met fotografen en illustratoren: selecteren, briefen en debriefen
  • Visual storytelling in bewegend beeld; vlogs en video
  • Het inzetten van iconen in visuele communicatie
  • Zelf beeld kiezen bij een gedetailleerde briefing
  • Zelf beeld maken in Piktochart, Canva of Paste
Data en prijzen

Normale Prijs

€925,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Early bird

€850,-

Excl BTW. Incl werkmap, incl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

De training duurt van 10:00 tot 17:00. Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data dan schuift de training door naar de volgende datum. De kosten voor de lunch zijn bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, neem dan een optie hieronder en geef aan dat het om een incompany training gaat.

Brandbuilding; alle trainingen op een rijtje

Bezig met bouwen aan je merk? Deze Versdenkers trainingen vullen elkaar goed aan. Als je meer trainingen volgt krijg je sowieso 10% korting op de prijs. Ook is het mogelijk aan te sluiten bij specifieke dagen van andere trainingen. Je hoeft dus niet de hele training te volgen.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met storytelling.

Korte workshops voor brancheverenigingen

Korte workshops voor brancheverenigingen

20 leden van de VPRA krijgen een twee uur durende kennismaking met Storytelling.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Het trainingsatelier in het chinatown van Rotterdam, 5 minuten van Centraal Station.

Brainstormen op een onverwachte plek

Brainstormen op een onverwachte plek

Een korte citysafari tijdens de training Conceptontwikkeling levert nieuwe creatieve energie.

Trend forecasting en futuring

Trend forecasting en futuring

In deze verdiepende module van 2 dagen ga je aan de slag met merk-archetypes, trend forecasting en futuring.

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Je moet iets maken waar mensen het over hebben

Een incompany training Designthinking met een 8 koppig communicatie/designteam.

Werken aan echte cases

Werken aan echte cases

Deelnemers werken gezamenlijk aan een case voor een goed doel.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een mindmap van een van de deelnemers levert een schat aan ideeen.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Hoe bepaal je welke ideeën de meeste slaagkans hebben? Dat leer je o.a in de training conceptontwikkeling.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug