Concept
ontwikkeling strategie
Focus, fly, flow
4 daagse cursus conceptontwikkeling

Met conceptontwikkeling zet je creativiteit strategisch in. Daarin komen fingerspitsengefuhl, analyse, creativiteit en strategie samen. Een goed concept ontwikkelen kan een uitdaging zijn, omdat het proces van idee naar uitvoering niet altijd lineair verloopt. Deze training helpt je dat proces te structureren.

Onze Focus, Fly, Flow strategie brengt je in heldere stappen van een idee naar een plan. Je leert hoe je conceptontwikkeling toepast binnen marketing en communicatie concepten, social media campagnes, branding, events of produktontwikkeling.

De cursus conceptontwikkeling gaat over strategische creativiteit, minder over middelen

Tijdens de cursus conceptontwikkeling ligt de nadruk op het ontwikkelen van een sterke visie en slimme concepten. De training onderscheidt zich daarin van elke andere cursus conceptontwikkeling, waarin vaak naar een specifiek medium toegewerkt wordt. Dat kan vernieuwing in de weg staan. Vanuit een sterke visie en een goed concept worden de ideale middelen al snel duidelijk.

Omdat we middelenvrij werken is de cursus conceptontwikkeling ook toepasbaar op productontwikkeling, merkontwikkeling, branding, beeldende kunst, game development etc.

Dit levert de cursus conceptontwikkeling je op

  • uitgebreide kennis over hoe je zelf creatieve en effectieve concepten en campagnes kunt maken
  • praktische handvatten hoe je marktgerichte ideeën en producten kunt ontwikkelen
  • een blueprint die je op iedere marketingcampagne en communicatie uiting kunt toepassen.
  • richtlijnen hoe je concepten van externe bureaus beter kunt beoordelen
  • heel veel up to date inspiratie
  • creative confidence

Het complete programma lees je hieronder onder de tab programma.

Data en prijzen

Normale Prijs

€1599,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Early bird

€1499,-

Excl BTW. Incl werkmap, excl lunch.

Bij betaling uiterlijk een maand voor aanvang van de cursus.

Barter

We ruilen graag onze kennis tegen een mooi aanbod. Want als versdenkers zoeken we altijd naar de onverwachte insteek.

Klik hier voor onze barterdeals.

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen.

Programma

Dag 1

  • Introductie Focus, Fly, Flow strategie
  • Visievorming; de basis van elk concept
  • Concepten focussen op doelgroepen
  • Briefing en debriefing
  • Samenwerken met externen
  • Maatschappelijke- en markt trends als uitgangspunt voor een concept
  • Werken aan cases

Dag 2

  • Tricks voor de conceptontwikkelaar
  • Guerilla denken
  • Systematic Inventive Thinking
  • Mindmap technieken als uitgangspunt voor ideevorming
  • Concepten voor een case ontwikkelen met behulp van een mindmap

Dag 3

  • Moodboarden als visualisatie tool
  • Conceptnamen en payoffs
  • Identiteit en beeldtaal als conceptversterkers
  • Concepten toetsen en beoordelen
  • Crossmediale en transmediale concepten
  • Werken aan cases

Dag 4

  • Effectief brainstormen
  • Het ontwikkelen van een designvisie
  • Werken aan jouw meegebrachte case
  • Presentatie van de concepten
  • Afsluiting

Aanvullend

Wanneer er te weinig aanmeldingen zijn voor specifieke data nemen wij contact op om alternatieve data te bespreken. De kosten voor de lunch zijn niet bij de training inbegrepen. We lunchen in kleine restaurants in de wijk. De kosten hiervan zijn gemiddeld €12,50 pp per dag.

Incompany

De cursus wordt als open inschrijving aangeboden en als incompany training. Wil je informatie over incompany prijzen, stuur je vraag via het formulier onderaan deze pagina en geef aan hoeveel teamleden zullen deelnemen. Incompany trainingen zijn vanaf 3 personen al voordeliger dan open inschrijvingen.

Met nieuwe energie naar je website kijken

Met nieuwe energie naar je website kijken

Een gemotiveerd team werkt aan hun corporate story en de eigen storytelling skills.

Met overtuiging je verhaal vertellen

Met overtuiging je verhaal vertellen

Storytelling trainer Rochard Roling brengt het team de kneepjes van het vak bij.

Het juiste beeld versterkt je merk

Het juiste beeld versterkt je merk

Contentcreatie en beeldcommunicatie; deze communicatieprofessionals maken beeld keuzes met behulp van een moodboard.

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

Vandaag spotten wat morgen belangrijk is

De Trendtripper Rotterdam is een actief trendwatching programma. De deelnemers maken aan het eind van de dag moodboards van de gespotte trends.

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

De Trend.PRO trainingen leren je vooruit te kijken

Designer Roland gaat helemaal op in het maken van een trend forecasting.

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

Je merkwaarden onderzoeken en verwoorden

In het programma Mirror-Mirror werk je met je team aan de basis van je bedrijf of cooperatie. Het onderzoeken van kernwaarden en merkwaarden stond centraal in de sessie met deze schone energie coöperatie.

Designthinking stimuleert innovatie en groei

Designthinking stimuleert innovatie en groei

In de training Designthinking werk je zowel solo als in kleine teams aan je opgave.Deze training kun je zowel op open inschrijving volgen, als met je hele team.

Inspiratie op locatie

Inspiratie op locatie

Een heerlijke luch en brainstorm in de zon tijdens de training Conceptontwikkeling.

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Identiteit en imago zijn bepalend voor je beeldkeuze

Drie communicatieprofessionals bespreken hun beeldkeuzes voor de layout van een foodmagazine.

Focus Fly Flow

Focus Fly Flow

De Focus Fly Flow conceptontwikkeling strategie is een praktisch stappenplan waarmee je steeds opnieuw effectieve en creatieve campagnes kunt ontwikkelen.

Neem contact op

We komen zo snel mogelijk bij je terug